Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740i nostaa lämpöjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #16
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Siis kyllähän sen viskon kuuluu mukana pyöriäkkin mutta kylmällä koneella kuuluu "luistaa"

    Jos sähköflektiä taas tarkoitat niin pyörii jos on ilmastointi päällä.
    Niin en tarkoita nyt viskoa, viskoflekti pyörii kyllä mutta, ei tarraa itselläni kunnolla jonka takia ruuhkassa lämmöt nousee tuonne 112 paikkeille mutta siinä nappaa ilmastoinnin sähköflekti pyörimään ja lämmöt putoaa.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by Scitso View Post
      Niin en tarkoita nyt viskoa, viskoflekti pyörii kyllä mutta, ei tarraa itselläni kunnolla jonka takia ruuhkassa lämmöt nousee tuonne 112 paikkeille mutta siinä nappaa ilmastoinnin sähköflekti pyörimään ja lämmöt putoaa.
      Joo näin käsitinkin, ja koitinkin Juhtuken kommenttiin vastata.

      Viskonhan voi periaatteessa täällä meidän lämmöissä ottaa poiskin ja auton kanssa pärjäilee vielä ihan ok jos vain sähköflekti on kunnossa.
      Last edited by Muurahainen; 23-07-2016, 12:22.

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #18
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Joo näin käsitinkin, ja koitinkin Juhtuken kommenttiin vastata.

        Viskonhan voi periaatteessa täällä meidän lämmöissä ottaa poiskin ja auton kanssa pärjäilee vielä ihan ok jos vain sähköflekti on kunnossa.
        Jep, ja tuo Veekasin käyttölämmöt on viel 115-117 asti normaaleissa, DME pyrkii pitämään 108 asteisena lämmöt, itsellä ajossa 105 ja kaupunki pyörityksessä nousee joskus 112 mut tulee alas kun sähköflekti alkaa pyörimään, jos ilmastointi päällä niin ei nouse tonne asti kun se pyörii ilmastoinnin takia kuitekin.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Juhtuke
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 52
          • Kotka

          #19
          Pienten ajelujen jälkeen tuntuu toimivan ihan normaalisti, lämmöt 107c-110c ja reippaan kiihdytyksen jälkeen laskee 104c kieppeille. Vielä vähän mietityttää se että ajon jälkeen alavesiletku on vieläkin kylmä, vaikka sen kuuluisi kaiketi lämmetä? Ei tietenkään yhtä paljoa kuin yläletku mutta kumminkin. :think
          E61 525d -08
          E39 523i -00
          E30 316 -86
          E28 520iA -84

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #20
            Oletko lämpimänä kokeillut ilmausruuvia auki että onko siellä ilmaa. Itselläni kyllä alavesiletku on lämmin kun vesi kiertää, mutta ei tietenkään niin kuuma kuin ylävesiletku.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • Juhtuke
              Bimmer Rookie
              • Apr 2015
              • 52
              • Kotka

              #21
              En ole koittanut, eikös sielä ole alipaine? Muistaakseni kun ilmausruuvin avaa niin imee ilmaa sisäänpäin.
              E61 525d -08
              E39 523i -00
              E30 316 -86
              E28 520iA -84

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #22
                Kyllähän siellä aika kova ylipaine on about 2bar maksimissaan, ilmauskin tapahtuu niin että auton on käyttölämpötilassa ja ilmaisruuvia avataan varovasti.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #23
                  Älkää nyt hyvä jummi jammi availko niitä ruuveja tai korkkeja kuumalla koneella..Kiehuu ja per heti.

                  M60 ja M62 ilmataan kylmänä käyttäen kiertovesipumppua, ilmaruuvit auki lorotellaan nestettä ja pumppaillaan letkuja kunnes vettä ei koneeseen enää mene. Jos kiertovesipumppu ei toimi, on ratkaisu vaihtaa se.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by Scitso View Post
                    Kyllähän siellä aika kova ylipaine on about 2bar maksimissaan, ilmauskin tapahtuu niin että auton on käyttölämpötilassa ja ilmaisruuvia avataan varovasti.
                    Joo ei ilmata V8:ia noin. Neste kiehahtaa kun paine laskee ja sitten ilmaa onkin järjestelmässä.

                    Comment

                    • ihi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 243
                      • Kota

                      #25
                      Kyllä kaikesta näköjään saa tehtyä vaikeaa.. Suorastaan taidetta

                      Jos Ktemp pysyy aisoissa ja lämppäristä tulee kuumaa, niin hyvin suurella todennäköisyydellä se on ihan kunnossa.

                      Comment

                      • RS2
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2013
                        • 109
                        • Lempäälä

                        #26
                        Kuumana ilmaus

                        Ei oikein toiminut kuuman koneen ilmaus tällä erää minulla(kaan). Nestettä jouduin lisäämään jälkeen päin puoli litraa vielä. Tapaus sattui tien päällä, kun kanteen menevä letku lojahti klemmarin vierestä täyskaasuvedossa. Onneksi letkussa oli varaa kiinnittää se uudelleen. Tuumaisesta letkusta tulee hyvin nopeasti noin 4-5 litraa nestettä ulos.

                        Aiemmin tuo "normaali" ilmaustapa toimi kylläkin. Nyt oli moottori käyttölämmössä ainakin ja nestehän kiehuu, kun paineettomaksi jäähdytysjärjestelmä pääsee käyntilämpöisenä.

                        Comment

                        • Juhtuke
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 52
                          • Kotka

                          #27
                          Ei ainakaan vielä ole suurempia lämpöjen nousuja ilmennyt, jos näin tapahtuu niin pitää koittaa vielä ilmata.
                          E61 525d -08
                          E39 523i -00
                          E30 316 -86
                          E28 520iA -84

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2816
                            • Kuusankoski

                            #28
                            Itselläni ainakin toimi ilmaus tuolla tapaa, toki aluksi kiertovesipumpulla kiertämään.
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #29
                              Originally posted by Scitso View Post
                              Itselläni ainakin toimi ilmaus tuolla tapaa, toki aluksi kiertovesipumpulla kiertämään.
                              Jos se on ihan käyntilämmöissä eli 100+ astetta niin ei ainakaan lisää ilmaudu ruuvia avaamalla. Ilmaa sieltä kyllä saattaa tulla runsaastikkin kun neste kiehahtaa.

                              M60 ja M62 ovat ns. automaattisesti ilmautuvia toisin kuin esim. M52.

                              Last edited by Muurahainen; 27-07-2016, 16:15. Reason: laitoin linkin

                              Comment

                              • Scitso
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 2816
                                • Kuusankoski

                                #30
                                Asian sivusta, mutta miten nuo merkit paisuntasäiliön tikussa, kun tuossa uudessa paisarissa on 2 merkkiä ja vanhassa oli vaan yksi. Jostain luvin että olis MIN ja MAX.
                                Lisäksi sellaisen huomasin että vanha ennen -98 vuotta oleva anturi ei mennyt tuohon paisariin pohjaan asti ennenkuin lyhenti anturia.
                                E34 525i Touring -96 "Iris"
                                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                                E61 530d Touring -04

                                ex. E39 520ia Touring -98
                                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                                ex. E28 520i -82

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎