Joo eli normaalissa ajossa lämmöt 103c-107c, tyhjäkäynnillä/hitaassa ajossa pomppaa nopeasti yli 110 asteeseen. Tietokone sanoo että termostaatti on rikki ja uusi on jo hommattu. Ainoa ongelma on sen vaihto, kun siinä yhteydessä pitäisi koko järjestelmä huuhdella. Onko kukaan kyseiseen M62 pataan tätä hommaa ikinä tehnyt?
E38 740i nostaa lämpöjä
Collapse
X
-
Lämmöt ovat melko kohdallaan M62 koneelle.Originally posted by Juhtuke View PostJoo eli normaalissa ajossa lämmöt 103c-107c, tyhjäkäynnillä/hitaassa ajossa pomppaa nopeasti yli 110 asteeseen. Tietokone sanoo että termostaatti on rikki ja uusi on jo hommattu. Ainoa ongelma on sen vaihto, kun siinä yhteydessä pitäisi koko järjestelmä huuhdella. Onko kukaan kyseiseen M62 pataan tätä hommaa ikinä tehnyt?
Termostaatti kyllä kannattaa vaihtaa kun antaa vikakoodia. Se ei saa lämpöjä pudotettua tarvittaessa nopeasti jos sähköpuoli on rikki.
Itse vaihtohan ei ole ihmeellinen: vanha pois, uusi tilalle ja nesteiden täyttö. Järjestelmän huuhtelun tarve varmaan riippuu miten pahan näköista tavaraa sieltä tulee ulos.
-
Sigun M62tu:hun olen vaihtanut termarin. Ei ole paha homma. Räikkälenkki ja 1/4" jatkoja on hyvä olla. Hyvä video termarin vaihdosta: https://www.youtube.com/watch?v=4Uny5ejlseUe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Joo termarin vaihto ei varmaan kummoinen homma ole, n.35tkm sitten vaihdettu syyläri ja punaiset nesteet. Nyt neste on enemmänkin oranssia tai ruskehtavaa. Ruostetta tuskimpa on, mistä olis edes voinut tulla?E61 525d -08
E39 523i -00
E30 316 -86
E28 520iA -84
Comment
-
Ei varmaankaan ruostetta ole. Yleensähän näissä on vihreää tai sinistä nestettä niin jos sitä on ollut vaikka tilkka lohkossa jäljellä niin sehän voisi värjätä.Originally posted by Juhtuke View PostJoo termarin vaihto ei varmaan kummoinen homma ole, n.35tkm sitten vaihdettu syyläri ja punaiset nesteet. Nyt neste on enemmänkin oranssia tai ruskehtavaa. Ruostetta tuskimpa on, mistä olis edes voinut tulla?
Comment
-
Noniin, termostaatti vaihdettiin viimeviikolla ja vähäisen ajon takia ongelmaa ei ole ilmennyt. Eli: auto lämpenee nopeasti ja kuumaa puhaltaa sisälle, lämmöt kuitenkin vieläkin nousevat sinne 108c-109c kieppeille. Konehuonetta tutkiskelin niin ylävesiletku on tulikuuma mutta alavesiletku on viileä/haalea, eli neste tuskin kiertää. Voisiko johtua huonosta ilmauksesta?E61 525d -08
E39 523i -00
E30 316 -86
E28 520iA -84
Comment
-
M62 moottorin normaali käyntilämpö on yli 100°c. Alavesiletku viileämpi kuin ylävesiletku, joten silloinhan jäähdytys toimii ja neste kiertää. Sitä vartenhan se jäähdytin siellä on että neste jäähtyy kiertäessään sen kautta. Jos auto toimii ja lämmöt ei tuota korkeammalle lähde kipuamaan niin ei muutakuin kovaa ajoa.
F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
L322 4.4TDV8 -11 SUV Santorini Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E36 Z3 2.8 -00 Roadster Cosmosschwarz
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
Ei tuo vielä ole liian vakavaa. Siellä alkaa kyllä se mittariston neulakin nousemaan sitten kun lämmöt alkavat olla turhan korkealla.Originally posted by Juhtuke View PostNoniin, termostaatti vaihdettiin viimeviikolla ja vähäisen ajon takia ongelmaa ei ole ilmennyt. Eli: auto lämpenee nopeasti ja kuumaa puhaltaa sisälle, lämmöt kuitenkin vieläkin nousevat sinne 108c-109c kieppeille. Konehuonetta tutkiskelin niin ylävesiletku on tulikuuma mutta alavesiletku on viileä/haalea, eli neste tuskin kiertää. Voisiko johtua huonosta ilmauksesta?
Järjestelmässä pitäisi olla 2bar painetta joten kiehumispiste on yli 120 kun sen alle pysyt ei pitäisi mitään ongelmaa olla. Tosin silloin kyllä voi jo sanoa että lämmöt ovat nousseet.
Leipää paremmin toimii ihan normaali jäähdytysnesteOriginally posted by sonkko123 View Postanna leipää sille ni näkee kuinka korkealle nousee

Saattaa käydä niin että alkaa lämmöt mennä alaspäin kun antaa vähän hanaa. Se termostaatti kun on sähkölläkin ohjattu.
Comment
-
Huomasin omassa m62.ssa myös kun on punaiset nesteet niin paisarissa kun sitä katsoo mustaa vasten se näyttää rusehtavalta mutta kun imaisee sitä pois ruutalla niin on täysin normaalin väristä. lämmöt juu normaalisti 100-112 112asteessa mulla alkaa sähköflekti pyörimään ja lämmöt laskee 100 paikkeille tämä johtunee siitä ettei visko oikein pure
E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Ei oo kertaakaan oma vielä noin kuumaksi mennyt. Mulla alkaa flekti pyörimään hitaasti heti kun auton starttaa, yli sata-asteisena en oo flektin nopeutta katellut.Originally posted by Scitso View PostHuomasin omassa m62.ssa myös kun on punaiset nesteet niin paisarissa kun sitä katsoo mustaa vasten se näyttää rusehtavalta mutta kun imaisee sitä pois ruutalla niin on täysin normaalin väristä. lämmöt juu normaalisti 100-112 112asteessa mulla alkaa sähköflekti pyörimään ja lämmöt laskee 100 paikkeille tämä johtunee siitä ettei visko oikein pure
Last edited by Juhtuke; 22-07-2016, 12:14.E61 525d -08
E39 523i -00
E30 316 -86
E28 520iA -84
Comment
-
Siis kyllähän sen viskon kuuluu mukana pyöriäkkin mutta kylmällä koneella kuuluu "luistaa"Originally posted by Juhtuke View PostEi oo kertaakaan oma vielä noin kuumaksi mennyt. Mulla alkaa flekti pyörimään hitaasti heti kun auton starttaa, yli sata-asteisena en oo flektin nopeutta katellut.
Jos sähköflektiä taas tarkoitat niin pyörii jos on ilmastointi päällä.
Comment
-
Jos vähän vaivaa haluaa nähdä... :think
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Comment
Comment