Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740iL käynnistysongelma + ABS ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siiiseli
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 38
    • jyväskylä

    #31
    no Tässä viimesimmän tutkinnan jälkeen alko paljastua että jotain ongelmaa näitten releitten kanssa on ollu koska kolme relettä oli ilman relepohjia eli kytketty abikoilla... Nää kolme relettä löyty ku nosteli vaihteiston ja moottorinohjausboksit pois tieltä. Releet pyöri muutenki pelkkien johtojen perässä siellä kotelossaan eikä ollu missään telineessä kiinni.. Nämäkin siis vaihdoin uusiin releisiin muttei vaan tuntunu vaikuttavan mihinkään...

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      #32
      Eli juuri tuo pohjien mätänemis vika, mutta korjattu patenteilla. Tarkkaan mitaten että ovat kunnossa...
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • RS2
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 109
        • Lempäälä

        #33
        Originally posted by Zoui View Post
        Onko ne mun ehdottamat releen perseet katsottu/mitattu, aika helkkarin monessa noi on mennyt. Alla pari kuvaa, eli kun tuo pieni vedenpoistoreikä menee tukkoon, alkaa pohjat uida ja tulos on toisen kuvan mukainen. Monesti kaikki on ylhäältä katsottuna ihan ok, mutta kun roippeet kaivaa tuolta irti ja ylös, alapuoli on tuollainen...


        Missä päin autoa nuo releet sijaitsee, jotka saattavat uida?

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #34
          Originally posted by RS2 View Post
          Missä päin autoa nuo releet sijaitsee, jotka saattavat uida?
          Apukuskin puolella, iskaritolpan ja tulipellin välissä olevassa isossa boksissa. Siellä on ecut ja muuta roipetta päällä, mutta niiden alta löytyy. (Ainakin V8/V12 sektorilla näin)
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • siiiseli
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 38
            • jyväskylä

            #35
            kertosko joku viisas nyt mulle onko noita starttiin liittyviä releitä monta kappaletta? Koska oon käsittäny että startin releitä on yksi mistä lähtee virta solenoidille ja tähän releeseen tulee 4 johtoa. Tästä releestä oon saanu pyöritettyä moottoria mutta tämä on täysin ehjällä relepohjallaki. Siis syöttämällä solenoidille lähtevään pinniin virtaa. Ihmetyttää nyt vaan että miks tästä laitteesta olevinaan oli ews boksi rikki ja samaan aikaan muka lakannu virta kulkemasta startin herätteelle. Vikakoodeja ei tällä hetkellä ole. Ja ews on kunnossa. Uskaltaskohan tätä koittaa käyntiin syöttämällä sinne solenoidille nyt virtaa vai täytyykö sen virran tulla virtalukon kauta että kaikki boksitki herää?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎