Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uuden mittariston vaihto ja koodaus - mitä edellyttää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • camshaft
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 539
    • Kotka

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Virtuaalikoneessa kun tuota progmania pyörittää, niin se on todella hidas ja auto on parempi kytkeä laturiin ettei akku pääse tyhjenemään. Eli ihan normaalia, että vähän joka vaiheessa kestää.
    Roger. Itse vaihdoin diagnostiikkaläppärin aseman SSD:ksi niin alkoi pyöriä kaikki softat aika jouhevasti vaikka onkin vanha kone, mutta joo, selkeästi tuo tietoliikennöinti keeeestäää...
    "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
    Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #17
      NCS:llä tämä olis ollu jo viikko sitten tehty.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • camshaft
        BTCF Member
        • Sep 2016
        • 539
        • Kotka

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        NCS:llä tämä olis ollu jo viikko sitten tehty.
        2 kk sitten. En vaan ole saanut aikaiseksi ottaa kyseistä softaa haltuun... pitää varmaan ryhdistäytyä jossain vaiheessa ja opetella toi.
        "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
        Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Clavurion View Post
          NCS:llä tämä olis ollu jo viikko sitten tehty.
          Aivan, siksi mainitsin tuosta NCS:stä jo viime sivulla.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • camshaft
            BTCF Member
            • Sep 2016
            • 539
            • Kotka

            #20
            Jesssss. Se on siellä, uusi mittaristo kiinni, vanhat kilsat lasissa eikä mitään tamper dotteja. Ja mikä parasta, vaihto fiksasi ne viat mitä lähdettiin korjaamaankin. Nyt kulkee kello myös virtojen ollessa sammutettuna ja navi menee asianmukaisesti nukkumaan eikä syö virtaa 16 min jälkeen. Bonuksena nuo CKM:n visual arm/disarm -asetuksetkin alkoivat toimimaan, ensimmäistä kertaa auto vilkuttaa nyt lukitessa ja avatessa kuten pitääkin...

            Kiitos kaikille osallistuneille tech supportista, eihän tuo nyt kummoinen homma ollut mutta tuntui vain etukäteen monimutkaisemmalta kuin olikaan. Ihan turhaan olisin siellä marmoritiskillä tämän kanssa tuhlannut aikaa ja rahaa.

            P.S. koodaus meni muuten sujuvasti paitsi että Progman heitti loppuraporttiin errorit "Data could not be transmitted" ja "Diagnostic trouble code 8101, Extended trouble code 911020". Onko kellään hajua mitäköhän nuo meinaavat? En löytänyt googlella mitään...
            "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
            Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

            Comment

            • Doni666
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 168
              • Kotka

              #21
              Vähän myöhässä huomasin topicin, mutta jos vanha mittaristo on vielä älyissään niin BMW Scannerilla olen ainakin onnistunut kirjoittamaan käytetyn uuden mittariston suuremmilla kilometrilukemilla toimintakuntoon. Vanhasta piti lukea koodaukset talteen.

              WinKFP:llä onnistunee myös. Ja em. tavoilla.
              1995 E38 740iAL
              1994 E38 740iA
              2004 E61 530d touring
              1989 Nissan 200SX S13
              1981 Datsun Sunny B310

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #22
                Ai sulla on tuhannen UUSI mittaristo
                Ei onnistu kilometrien muuttaminen bemarin omilla softilla käytettyihin laitteisiin eikä scannerilla kovinkaan helposti tietystä vuosimallista eteenpäin.

                NCS hoitaa UUDEN mittariston muutamassa sekunnissa
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Ai sulla on tuhannen UUSI mittaristo
                  Ei onnistu kilometrien muuttaminen bemarin omilla softilla käytettyihin laitteisiin eikä scannerilla kovinkaan helposti tietystä vuosimallista eteenpäin.

                  NCS hoitaa UUDEN mittariston muutamassa sekunnissa
                  Tarvitseeko ko. tapauksessa tehdä NCS:llä muuta kuin varustelistan mukainen koodaus? Eikös uuteen mittaristoon pidä kuitenkin auton VIN syöttää? Meneekö se NCS:llä tuossa samassa?
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎