Virtuaalikoneessa kun tuota progmania pyörittää, niin se on todella hidas ja auto on parempi kytkeä laturiin ettei akku pääse tyhjenemään. Eli ihan normaalia, että vähän joka vaiheessa kestää.
Roger. Itse vaihdoin diagnostiikkaläppärin aseman SSD:ksi niin alkoi pyöriä kaikki softat aika jouhevasti vaikka onkin vanha kone, mutta joo, selkeästi tuo tietoliikennöinti keeeestäää...
"Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jesssss. Se on siellä, uusi mittaristo kiinni, vanhat kilsat lasissa eikä mitään tamper dotteja. Ja mikä parasta, vaihto fiksasi ne viat mitä lähdettiin korjaamaankin. Nyt kulkee kello myös virtojen ollessa sammutettuna ja navi menee asianmukaisesti nukkumaan eikä syö virtaa 16 min jälkeen. Bonuksena nuo CKM:n visual arm/disarm -asetuksetkin alkoivat toimimaan, ensimmäistä kertaa auto vilkuttaa nyt lukitessa ja avatessa kuten pitääkin...
Kiitos kaikille osallistuneille tech supportista, eihän tuo nyt kummoinen homma ollut mutta tuntui vain etukäteen monimutkaisemmalta kuin olikaan. Ihan turhaan olisin siellä marmoritiskillä tämän kanssa tuhlannut aikaa ja rahaa.
P.S. koodaus meni muuten sujuvasti paitsi että Progman heitti loppuraporttiin errorit "Data could not be transmitted" ja "Diagnostic trouble code 8101, Extended trouble code 911020". Onko kellään hajua mitäköhän nuo meinaavat? En löytänyt googlella mitään...
"Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita
Vähän myöhässä huomasin topicin, mutta jos vanha mittaristo on vielä älyissään niin BMW Scannerilla olen ainakin onnistunut kirjoittamaan käytetyn uuden mittariston suuremmilla kilometrilukemilla toimintakuntoon. Vanhasta piti lukea koodaukset talteen.
Ai sulla on tuhannen UUSI mittaristo
Ei onnistu kilometrien muuttaminen bemarin omilla softilla käytettyihin laitteisiin eikä scannerilla kovinkaan helposti tietystä vuosimallista eteenpäin.
NCS hoitaa UUDEN mittariston muutamassa sekunnissa
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Ai sulla on tuhannen UUSI mittaristo
Ei onnistu kilometrien muuttaminen bemarin omilla softilla käytettyihin laitteisiin eikä scannerilla kovinkaan helposti tietystä vuosimallista eteenpäin.
NCS hoitaa UUDEN mittariston muutamassa sekunnissa
Tarvitseeko ko. tapauksessa tehdä NCS:llä muuta kuin varustelistan mukainen koodaus? Eikös uuteen mittaristoon pidä kuitenkin auton VIN syöttää? Meneekö se NCS:llä tuossa samassa?
Comment