Announcement

Collapse
No announcement yet.

IHKA vaihdettu uuteen, AC ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    IHKA vaihdettu uuteen, AC ei toimi

    Onko joku joka osaa sanoa mistä johtuu..?

    Vanha malli on pyöritettävillä säädöillä, uusi on HW:10, SW14 napeilla, 1999 autosta. Oma on 1995

    Vanhalla kun testaa niin kompura lähtee päälle, uusi ei aktivoi vaikka ac napin ledi palaa..

    Koetin koodata tuon NCS expertillä, mutta ei toimi..

    Osaiskohan joku valaista asiaa?

    Tuossa IHKA:n asetukset uudesta:

    LDA_BEI_VERBRAUCHER
    aktiv
    LDA_BEI_UNTERSPANNUNG
    nicht_aktiv
    ZUSATZWASSERPUMPE
    aktiv
    ZYLINDER_ZAHL
    8_zylinder
    MOTOR_ART
    benziner
    TEMPERATUR_EINHEIT
    grad_c
    UMLUFT_MEMORY
    nicht_aktiv
    AUTOM_UMLUFT_CONTROL
    aktiv
    STANDHEIZUNG
    nicht_aktiv
    DME_AC
    aktiv_high
    DIAGNOSE_SPERRVENTIL
    aktiv
    DME_K_AB=0
    kompressor_aus
    DME_KO
    aktiv_low
    DME_SCHNITTSTELLE
    konventionell
    ENTFROSTKLAPPE_KLIMA
    aktiv
    ENTFROSTUNGSANTEIL
    wert_01
    FOND_KLIMA
    nicht_aktiv
    FUSS_FOND_KURVE_VAR
    aktiv
    KENNFELDKUEHLUNG
    aktiv
    KOMPRESSOR_GEREGELT
    aktiv
    LL/RL_KLIMA
    linkslenker
    DRUCKSENSOR
    aktiv
    TRANSPORTSICHERUNG
    nicht_aktiv
    ZUHEIZUNG
    nicht_aktiv
    ANSTEUERUNG_ZH_KBUS
    nicht_aktiv
    FUSSRAUMKURVEN
    wert_01
    GEBLAESEANHEBUNG
    wert_01
    GEBLAESEKURVE
    aktiv
    SCHICHTUNG
    ece
    SH_PUMPEN_SCHWELLEN
    wert_01
    SOLAR_GEBLAESE_MAX
    wert_01
    SOLAR_GEBLAESE_MIN
    wert_01
    SOLAR_KLAPPEN_MAX
    wert_01
    SOLAR_KLAPPEN_MIN
    wert_01
    SOLAR_SCHICHT_MAX
    wert_01
    SOLAR_SCHICHT_MIN
    wert_01
    SOLARSENSOR_VERBAUT
    wert_01
    SOLARSENSOREINGANG
    wert_01
    wert_02
    wert_03
    wert_04
    UMLUFTZEIT
    ece
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14217
    • Oulu

    #2
    Koodauksesta ae on kiinni, enpäs vaan muista nyt että mikä kohta. Kissvesala jos hoksais ni muistanee.

    Sama homma oli ex. 728:n kans.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9079
      • Oulu

      #3
      Oletko verrannut sen vanhemman IHK:n parametriasetuksia?
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • poteroa
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 311
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Oletko verrannut sen vanhemman IHK:n parametriasetuksia?
        No enpä ole vielä, Pitänee asentaa takas ja lukea sekin..

        Ajattelin vain että jos jollain olisi heti tietoa mikä asetus pitää muuttaa kun vanhempi auto kyseessä..
        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
        Ex: E34 520i "winter wagen"
        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

        Comment

        • poteroa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 311
          • Tuusula

          #5
          Heh.

          No eipä sitä pysty lukemaan, NCS antaa virheen yhteensopimattomista tiedostoista..

          "Error in CABD"

          COAPI-2041 Falscher SG-codier index A_IHK381: CODIERINDEX = 01h
          IHKA_E38.C04: CODIERINDEX = 04

          Testattu C01, C03, C04 kaikilla tulee virhettä..

          Eli näyttää ettei ole tuota vanhempaa panelia tuettu NCS:ssä.. SP-daten filut pitäs olla kunnossa, ja luki se tuota uudempaa panelia hienosti..
          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
          Ex: E34 520i "winter wagen"
          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

          Comment

          • poteroa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 311
            • Tuusula

            #6
            Nyt vielä sen verran testattu että Inpalla kopuran saa päälle ja pois, mutta paneli nyt ei vain jostain syystä aktivoi sitä.

            Pitääköhän tuota VO:ta muuttaa? Eli onkohan vanhemmassa autossa eri VO numero tuolle IHKAlle? :think - Vastaanapa itse, ei...
            Last edited by poteroa; 05-06-2017, 05:25.
            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
            Ex: E34 520i "winter wagen"
            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by poteroa View Post
              Nyt vielä sen verran testattu että Inpalla kopuran saa päälle ja pois, mutta paneli nyt ei vain jostain syystä aktivoi sitä.

              Pitääköhän tuota VO:ta muuttaa? Eli onkohan vanhemmassa autossa eri VO numero tuolle IHKAlle? :think - Vastaanapa itse, ei...
              Ei oo E38:ssa VO, siinä on ZCS. Ei johdu tuo sun ongelma siitä, ootko koodannut sen IHKA:n autoon?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • poteroa
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 311
                • Tuusula

                #8
                Kyllä tiettävästi

                Eli valittu expert profiili ncs, luettu fa eculta, luettu Ike, valittu ihk, ja sg-codieren..

                Siis tämä touhu ncs expertillä on mulle vielä uutta kauraa, joten jos meni metsään, niin vinkit olis kivoja
                Last edited by poteroa; 05-06-2017, 19:05.
                E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                Ex: E34 520i "winter wagen"
                Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                Comment

                • miikakuu
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2015
                  • 35
                  • finland

                  #9
                  sen mitä oon lukenu ni noin se pitäs mennä. ite tein saman operaation ja ohjelmoin dis:llä. kaikki toimii ok. sit vähän offtopic.. mitkä versiot siulla on ohjelmista? en oo saanu omassa 750 -95 toimii ncs:sää mitenkää.

                  Comment

                  • poteroa
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 311
                    • Tuusula

                    #10
                    NCS 4.0.1..

                    Oonko ihan hakuteillä jos joku expertti lukee tätä..

                    Eli pitääkö muuttaa tuo VN sopimaan uudempaan IHKA paneliin, eli sillä sitten kirjoittaa kummatkin modulit IKE ja EWS? Sen jälkeen homma pelaa?

                    Eli SA:ssa ei ole mitään infoa tuosta vaan VN on eri arvot tuolle uudelle IHKA:lle, tuo on se viimeinen versio, eli IHK4 vuodesta 09/98.. ->

                    Joten VN pitäs muuttaa 2-digitistä arvoon 4 (e38ZST.000 filun mukaan)?

                    (H IHK4 V0998 00000000 0000000000000000 0400000000 1 IHKA_CI_04 //IHKA mit CI 04, SE ca. ab KW 20/98)

                    Näyttäis ettei tuota minun vanhaa panelia edes ole tuettuna, CI02 lähtee vasta 9/95 vuodesta eteenpäin.. eli CI01 ei ns. ole edes olemassa koodaukselle..?

                    Auttakaa nyt miestä mäessä Alkaa olla iso hiki autossa
                    Last edited by poteroa; 06-06-2017, 17:26.
                    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                    Ex: E34 520i "winter wagen"
                    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9079
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by poteroa View Post
                      Näyttäis ettei tuota minun vanhaa panelia edes ole tuettuna, CI02 lähtee vasta 9/95 vuodesta eteenpäin.. eli CI01 ei ns. ole edes olemassa koodaukselle..?
                      Kyllä mulla ainakin löytyy NCS:ltä IHK_E38.C01
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • poteroa
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 311
                        • Tuusula

                        #12
                        Inpalla pystyn kyllä kattomaan vanhan panelin toimintaa..

                        Mutta nyt nousi kysymys..

                        Vanhan panelin tietoja kun katsoo niin paineventtiilistä ei löydy mitään informaatiota, ja ilmastointi toimii..

                        Uudella panelilla kaikki AUC sensoria myöten toimii, mutta. Painesensori sanoo 0 bar???!? Miten voi olla?

                        Jos vanha paneli käynnistää nätisti kompuran, mutta uusi tietty nyt ei koska ei näe painetta järjestelmässä. Olisko tässä nyt siis kuitenkin tuo painesensori vai joku muu homma..

                        Pystyykö tuo painesensorin ohittamaan, (siis IHKAn softasta) testimielessä?
                        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                        Ex: E34 520i "winter wagen"
                        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2816
                          • Kuusankoski

                          #13
                          Johtuu varmaan siitä että painesensori on vaihtunut -98. tuossa "sähkö" päivityksessaä E39 ja E38 antureita vaihdettiin toimimaan toisin päin. Esim jäähytinnesteen tason ilmaisin on vanhassa suljettu kun ok ja uudessa auki kun ok Oisko tässä sama homma?
                          Ainakin -98 on vaihtunut tuo paineanturi E38.ssa
                          mittaa onko anturin napojen välillä ääretön vai nolla ohmia yleismittarin resistanssi alueella.
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9079
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Scitso View Post
                            Johtuu varmaan siitä että painesensori on vaihtunut -98. tuossa "sähkö" päivityksessaä E39 ja E38 antureita vaihdettiin toimimaan toisin päin. Esim jäähytinnesteen tason ilmaisin on vanhassa suljettu kun ok ja uudessa auki kun ok Oisko tässä sama homma?
                            Ainakin -98 on vaihtunut tuo paineanturi E38.ssa
                            mittaa onko anturin napojen välillä ääretön vai nolla ohmia yleismittarin resistanssi alueella.
                            Tässä saattaisi olla itua.

                            Kokeile vaihtaa parametriarvo:

                            DRUCKSENSOR
                            aktiv -> nicht_aktiv
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • poteroa
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 311
                              • Tuusula

                              #15
                              Kiitos vinkeistä, tämä ongelma olis kyllä aika selättää.

                              Tuota hieman itsekin epäilin, mutta tuo ainoa sensori, joka siis on kuivaimen korkeapaineliittimen kyljessä oikean etuvalon takana, antaa tosiaan kaikista pinneistä ääretöntä, (on muuten hankala mitata kun sensori törröttää suoraan syyläriä päin ja pinnit niin pohjalla liittimessä. Edes realoemista en löytänyt toista sensoria vaikka kuinka etsin. Sama sensori siis mittaa sekä high/low pressure tilat..

                              Neljä johtoa sinne tulee, ja jos testaa yhdistää liittimestä pinnit 1-2-3, lähtee aux fan päälle, mutta kompura ei lähde uudella panelilla.. Voltit on tuolla karvan yli 5v sisääntulopinnissä 1 uudella panelilla.

                              Testasin myös nicht_aktiv tuolle DRUCKSENSOR asetukselle, mutta ei vaikuttanut mitään.. Kummatkin sensorit jotka mittaa kennon jäätymistä (evap sensor) näyttävät vanhalla panelilla +5 astetta kun kompura päällä, kun eilen illalla testasin.

                              Tuli tässä mieleen toinen homma, miten tuo DME_KO signaali pitäs olla, aktiv_high vai low? Nyt se on aktiv_low

                              Toinen mikä tuli vastaan on tuo DME_SCHNITTSTELLE, eli hakeeko tuo uudempi IHKA pwm-signaalia 0-5v vai ns. konventionell (joka on nyt siis valittuna) DME:ltä? Onko tuo konventionell nyt sitten k-bus väylää?
                              (tästä en löytänyt mitään dataa mistään, joten hankala homma)..

                              Sen verran ymmärtänyt että IHKA lähettää "signal KO" ja "signal AC" DME:lle, joka sitten sensorien outputtien mukaan antaa käskyn IHKAlle "signal ko-rel" ja aktivoi toisiopiirin = kompura päälle. Syöttö tulee siis suoraan IHKAlta, releitä ei ole välissä.

                              Ja tälläkin hetkellä asetuksena IHKAlla on DME_AC = aktiv_high, mutta ei esim. INPAlla näytä että nappi olisi edes päällä.

                              Joku kun tietäis näiden vanhempien sielunelämästä enemmän..

                              Laitoin jo privaa aikaisemmin ketjussa mainitulle expertille, mutta en ole valitettavasti saanut mitään vastausta takaisin, enkä tohdi enää kysellä jos ei ole haluja auttaa..

                              Pitänee kohta etsiä toinen paneli hieman vanhemmasta autosta jossa olisi pikselit tallella, tuo vanha mikä analog/digital versio on, on näytöiltään täysin loppu..

                              Tänään on helle, joten pakko oli jättää tuo vanha kiinni, eihän sitä kukaan kestä katsoa kun iso ukko hikoilee bemarin ratissa
                              E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                              E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                              Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                              Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                              Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                              Ex: E34 520i "winter wagen"
                              Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                              Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                              Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎