jos joku vois mitata uudemmasta mallista mitä paineanturi näyttää yleismittarilla. En ole ihan varma voiko sitä koodaamalla muuttaa toimimaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
IHKA vaihdettu uuteen, AC ei toimi
Collapse
X
-
Tänään ajeltu koko päivä ja auto pysyy kylmänä vaikka kuinka helle vanhalla paneelilla, en nyt oikein tajua että miksi tuolla ei pelaa vaikka pitäs olla yhteensopiva koodauksella..
Jostain pitäs saada kytkikset niin vois käydä piuhat läpi, jos jokin johto ei menekään samalla tavalla ihkalle kuin vanhassa.. Liittimet ja niiden määrä on sama kummassakin versiossa.
Ei kellään olis paikkaa mistä löytää vanhemman kytkentäkaavat?
Nuo mitä on löytynyt on kaikki 96-97->E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Sähköt pysyy samana 98 vuoteen eikä silloinkaan johdotus juuri muuttunut. Mutta ei se koodauksella auta jos anturi toimii uudemmassa eripäin se on ihan sama vaikka sinne tamagotchin koodaat.
Jos joku vois mitata uudemmasta mitä arvoja tulee kun on paineet. Niin voisit tehdä vastaavan kytkennän esim oikosulku niin pääset kokeilemaan onko vika siinäE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostTänään ajeltu koko päivä ja auto pysyy kylmänä vaikka kuinka helle vanhalla paneelilla, en nyt oikein tajua että miksi tuolla ei pelaa vaikka pitäs olla yhteensopiva koodauksella..
Jostain pitäs saada kytkikset niin vois käydä piuhat läpi, jos jokin johto ei menekään samalla tavalla ihkalle kuin vanhassa.. Liittimet ja niiden määrä on sama kummassakin versiossa.
Ei kellään olis paikkaa mistä löytää vanhemman kytkentäkaavat?
Nuo mitä on löytynyt on kaikki 96-97->F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostTänään ajeltu koko päivä ja auto pysyy kylmänä vaikka kuinka helle vanhalla paneelilla, en nyt oikein tajua että miksi tuolla ei pelaa vaikka pitäs olla yhteensopiva koodauksella..
Jostain pitäs saada kytkikset niin vois käydä piuhat läpi, jos jokin johto ei menekään samalla tavalla ihkalle kuin vanhassa.. Liittimet ja niiden määrä on sama kummassakin versiossa.
Ei kellään olis paikkaa mistä löytää vanhemman kytkentäkaavat?
Nuo mitä on löytynyt on kaikki 96-97->e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kiitokset, ja johan selvis syy miksi ei toimi...
Eli, autot 03/94-> 09/98 on AC kontrolli täysin erilainen kuin uudemmassa 09/98 -> eteenpäin.
Liittimeen X610, (IHKA sininen liitin), 94-98 vuosilta tuodaan:
"AC ON" signaali yhteen pinniin = 2 (DME lukee paineen ja antaa aktivointiluvan) = (Eli ns. AC-KOREL)
"Signal, A/C compressor to DME" = 3 (Eli ns. AC_KO)
"Standby signal, air conditioning system to DME" = 4
Näissä vuosimalleissa käytetään vain 4-pin painesensoria, (pitkä malli).
Liittimeen X610 9/98-> vuosilta tuodaan:
"Signal, A/C compressor OFF, A/C compressor signal" = 2 (painesensori info, 3-pin lyhyt pieni malli)
"Signal, A/C compressor ON" = 3 (AC_KOREL)
"Air conditioning system standby signal" = 4
Tämä malli käyttää painesensoria jossa 3 pinniä + safety pressure valve 4-pinniä. Eli kaksi sensoria järjestelmässä.
Vanhemmassa pinni 22 ei ole käytössä, uudemmassa pinni 22 on High Pressure switch supply pinni, pinni 11 maadoitus samaiselle sensorille, vanhemmassa ei käytössä lainkaan.
Jotenka pinout sekä kontrolli on erilainen näissä, nyt vaan pitäs selvittää miten nuo naitetaan yhteen..
Olisikohan niin että vaihdetaan pinnien 2-3 paikkaa ja koodataan DRUCKSENSOR pois, jolloin aktivointi tulee vain DME:ltä, ei painesensorilta..Last edited by poteroa; 08-06-2017, 06:52.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostOlisikohan niin että vaihdetaan pinnien 2-3 paikkaa ja koodataan DRUCKSENSOR pois, jolloin aktivointi tulee vain DME:ltä, ei painesensorilta..E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostHyvää selvitystyötä! Jotenkin noin se menee. Siksi tuota painesensorin koodausta ehdotin, kun NCS-Dummy:lla tuon parametrin arvo aktiv oli TU-versioihin ja vanhemmissa nicht_aktiv.
Tämä nyt kuitenkin selventää sen ettei IHKAt 9/98-> ole suoraan yhteensopivia 94-98 malleihin joissa vain yksi sensori.
Eli periaatteessa kaikki 8/98 alaspäin sopivat, mutta tiedä häntä, kovasti on aina ollut juttua että vain koodaus ja homma pelaa, ei ihan..
Nyt tulee vettä kaatamalla, joten en pääse leikkimään pinnien kanssa..E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostJoo, kiitos vinkistä.
Tämä nyt kuitenkin selventää sen ettei IHKAt 9/98-> ole suoraan yhteensopivia 94-98 malleihin joissa vain yksi sensori.
Eli periaatteessa kaikki 8/98 alaspäin sopivat, mutta tiedä häntä, kovasti on aina ollut juttua että vain koodaus ja homma pelaa, ei ihan..
Nyt tulee vettä kaatamalla, joten en pääse leikkimään pinnien kanssa..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Itseltä ei tuota DIS löydy, ja näyttäis ettei tuokaan keino auttanut.
Eli vaikka vaihtoi pinnien paikat, tai käytti pelkkää pin3 -> pin2, ei kompura käynnisty sittenkään.
Ei kait tässä auta ku koettaa saada tuo DIS kaivettua jostain ja asentaa se.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostItseltä ei tuota DIS löydy, ja näyttäis ettei tuokaan keino auttanut.
Eli vaikka vaihtoi pinnien paikat, tai käytti pelkkää pin3 -> pin2, ei kompura käynnisty sittenkään.
Ei kait tässä auta ku koettaa saada tuo DIS kaivettua jostain ja asentaa se.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
No joo, eipä se DIS auta, kun autoon ei pääse käsiksi tuolla k-line+20pin adapterilla näköjään mitenkään, tulee 200.159 virhe vaikka kaikki pitäs toimii.
Sitten lukasin jostain että ei toimi kuin ADS kun noin vanha auto..?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta pisti astetta hankalammaksi käyttää tuota DISsiä ainakin tuohon koppaan.
Tuossa nyt mahdollisesti saisin etäapua pohjoisesta jos vain aikataulut saataisiin kohdilleen..
Toivon että saisi tuon kuntoon, tuo vanha paneli on niin loppu kun ei näy kuin pari valopistettä enää toisessa näytössä
Aika savotta on tästä tullut, jos expertti suo niin kerron mikä sen sitten korjasi jos kuntoon saadaan täällä myöhemmin.
P.S. Kyllä vois joltain tuon ADS piuhan poistaa jos edullisesti löytyy (ihan tulevaisuutta varten).E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostNo joo, eipä se DIS auta, kun autoon ei pääse käsiksi tuolla k-line+20pin adapterilla näköjään mitenkään, tulee 200.159 virhe vaikka kaikki pitäs toimii.
Sitten lukasin jostain että ei toimi kuin ADS kun noin vanha auto..?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta pisti astetta hankalammaksi käyttää tuota DISsiä ainakin tuohon koppaan.
Tuossa nyt mahdollisesti saisin etäapua pohjoisesta jos vain aikataulut saataisiin kohdilleen..
Toivon että saisi tuon kuntoon, tuo vanha paneli on niin loppu kun ei näy kuin pari valopistettä enää toisessa näytössä
Aika savotta on tästä tullut, jos expertti suo niin kerron mikä sen sitten korjasi jos kuntoon saadaan täällä myöhemmin.
P.S. Kyllä vois joltain tuon ADS piuhan poistaa jos edullisesti löytyy (ihan tulevaisuutta varten).
ADS piuhan kanssa koneessa pitää olla fyysinen sarjaportti.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment