Google onnistui pettämään, niin muistasko joku paljonko 740d:n vakio ahtopaine mahtaa olla? Itellä pyörii absoluuttista painetta 2,4 bar, oletettavasti 2,5 bar:n map-sensori ja pitäisi olla vakio. Kuulostaa paljolta vakioksi?
Toinen kysymys onkin sitten, että vakiosuuttimien(0 445 110 028) kärjet on oletettavasti seuraavanlaiset(voi vapaasti korjata, arvaamalla veikkaisin noiksi):
- Kärjet: DSLA153P820, eli 153 asteen kulma ja muuta oleellista tietoa. Osaisko joku kertoa mitä rimpsu tarkoittaa kokonaisuudessaan?
- Sopiiko DLLA-alkuiset kärjet paikoilleen tai onko parempi yrittää pysyä mahdollisimman lähellä alkuperäistä mallia. Kärjessähän reikien määrä ja koot vähän vaihtelevat. Kuvittelisin, että reikien isontamisesta on harmia enempi kuin reikien määrän kasvattamisesta?
-CP3-korkeapainepumpussa pitäisi riittää tuotto hyvin aavistuksen vakiota isommille tehoille, paljonko näiden railipaine pitäisi olla vakiona? Railipaineen nostaminen viritysmielessä taitaa olla yhtä tyhjän kanssa, kun kiinalaisia suuttimen kärkiä saa parilla eurolla ja aidotkaan ei maksa kuin euroja.
-Ahtimet lienevät malliltaan GT1749V tai VNT15. Nämähän on jotain kakslitrasen turbiinoita, mutta sähköisellä siipien säädöllä? Näihin on varmaan olemassa jotain vakioviriä, johon saisi tuon sähkösäädön lisättyä?
-Valurautaiset pakosarjat näyttää enemmän puhallussoittimien osilta, kuin auton osilta. Mitä näissä on pakopaineet vakiona tai korotetuilla ahdoilla, mitä tuolle edes pystyy tekemään? Pitääkö ensimmäisenä vaihtaa jäykemmät pakoventtiilien jouset ja sitten alkaa rakentamaan ahtimia ja pakoputkistoa?
-MAP-anturi pitänee vaihtaa skaalaltaan laajemmaksi jos ahtoja nostaa yhtään ja sitten joutuukin jotain taulukoita korjailemaan? DDE4.1:seen ei ihan google-pohjalta löytynyt valmiita virikarttoja, joita olisi päässyt tutkimaan niin ei ole listalla ihan ensimmäisiä asioita joita tehdä.
-Mitä ebay-tyyliset markan tehoboksit tekee yleensä? Nostaa ahtoja ja/tai railipainetta?
740d virittämisestä kikka kolmosilla ei tunnu olevan kovin paljoa infoa ja en kuvapalvelun puutteen vuoksi viitsi alkaa uutta projektithreadia tekemään. Eli jos jollakulla on jotain infoa, niin kaikki vaan jatkoksi. Ihan ensimmäiseksi en lähtisi autoa kiikuttamaan ohjelmoitavaksi, joten sen voi jättää laskuista pois lähtökohtaisesti. Dynossa voi katsoa sitten loppuviimeistelyn jos patti kestää kasassa.
Toinen kysymys onkin sitten, että vakiosuuttimien(0 445 110 028) kärjet on oletettavasti seuraavanlaiset(voi vapaasti korjata, arvaamalla veikkaisin noiksi):
- Kärjet: DSLA153P820, eli 153 asteen kulma ja muuta oleellista tietoa. Osaisko joku kertoa mitä rimpsu tarkoittaa kokonaisuudessaan?
- Sopiiko DLLA-alkuiset kärjet paikoilleen tai onko parempi yrittää pysyä mahdollisimman lähellä alkuperäistä mallia. Kärjessähän reikien määrä ja koot vähän vaihtelevat. Kuvittelisin, että reikien isontamisesta on harmia enempi kuin reikien määrän kasvattamisesta?
-CP3-korkeapainepumpussa pitäisi riittää tuotto hyvin aavistuksen vakiota isommille tehoille, paljonko näiden railipaine pitäisi olla vakiona? Railipaineen nostaminen viritysmielessä taitaa olla yhtä tyhjän kanssa, kun kiinalaisia suuttimen kärkiä saa parilla eurolla ja aidotkaan ei maksa kuin euroja.
-Ahtimet lienevät malliltaan GT1749V tai VNT15. Nämähän on jotain kakslitrasen turbiinoita, mutta sähköisellä siipien säädöllä? Näihin on varmaan olemassa jotain vakioviriä, johon saisi tuon sähkösäädön lisättyä?
-Valurautaiset pakosarjat näyttää enemmän puhallussoittimien osilta, kuin auton osilta. Mitä näissä on pakopaineet vakiona tai korotetuilla ahdoilla, mitä tuolle edes pystyy tekemään? Pitääkö ensimmäisenä vaihtaa jäykemmät pakoventtiilien jouset ja sitten alkaa rakentamaan ahtimia ja pakoputkistoa?
-MAP-anturi pitänee vaihtaa skaalaltaan laajemmaksi jos ahtoja nostaa yhtään ja sitten joutuukin jotain taulukoita korjailemaan? DDE4.1:seen ei ihan google-pohjalta löytynyt valmiita virikarttoja, joita olisi päässyt tutkimaan niin ei ole listalla ihan ensimmäisiä asioita joita tehdä.
-Mitä ebay-tyyliset markan tehoboksit tekee yleensä? Nostaa ahtoja ja/tai railipainetta?
740d virittämisestä kikka kolmosilla ei tunnu olevan kovin paljoa infoa ja en kuvapalvelun puutteen vuoksi viitsi alkaa uutta projektithreadia tekemään. Eli jos jollakulla on jotain infoa, niin kaikki vaan jatkoksi. Ihan ensimmäiseksi en lähtisi autoa kiikuttamaan ohjelmoitavaksi, joten sen voi jättää laskuista pois lähtökohtaisesti. Dynossa voi katsoa sitten loppuviimeistelyn jos patti kestää kasassa.
Comment