Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 transmission fail safe, engine fail safe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Looso
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 137
    • Lahti

    E38 740 transmission fail safe, engine fail safe

    Auto e38 740 1998 Moi, eli auto seissyt pariviikkoa. Toiminut hyvin.
    Töräytin virrat päälle ja näyttöön hyppäs transmission fail safe ja engine fail safe sekä lämpötilamittari nous maksimiin heti.
    Ei lähtenyt käyntiin.
    Akkujännite 12V.
    Mittauksen jälkeen virrat taas päälle ja lähti käyntiin ilmotuksia ei tullut. Kuulosti ettei ihan jokaisella pytyllä käynyt.
    Mistähän sitä lähtis etsimään? Onko kohtalotovereita?
    Käyttis 530d e61 2004

    Ex.
    e34 518i '90
    e34 520 '88,
    e34 525 '92,
    e30 318 '90,
    e34 520 '89,
    e34 525tds '94
    e36 323 '97
    e34 540 '94
    e34 535 '89
    e39 523 '98
    e38 735i '98
    E39 530d "98
    E28 520 "84
    E34 535 "89
    E39 530d "00
    E38 740 "98
    E46 318 "01
    Yms.
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    #2
    Kovaa ajoa nyt ensin. Kyllä se vika tulee esiin, jos vikaa on
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      12V jännite akussa tarkoittaa että se on lähes tyhjä.

      Kovaa ajoa ja toivotaan että ilmoitukset pysyvät poissa.

      Comment

      • Looso
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 137
        • Lahti

        #4
        Noniin, auto ei oo käynnistyny 1,5kk aikana kertaakaan.
        Engine failsafe program ja transmission failsafe program syttyy näytölle kun kääntää virrat päälle.Lämpötilamittari menee maximille. Satunnaisesti kun kääntelee virtoja päälle ja pois nuo ilmotukset eivät ilmesty. "Ei vikatilassa" kun starttaa startti vaan naksuttelee.
        Stratti on vaihdettu uuteen.
        Vaihdekeppi tunnistaa mikä vaihde on päällä.
        Akku 12,3V ja apuvirtakaan toisesta autosta ei auta.
        Sulakkeet mitattu akun vierestä sekä konetilasta muovin alta 30A nippu sekä 40A, 50A
        DME liitännät katsottu että ei ole hapettumaa.
        Käyttis 530d e61 2004

        Ex.
        e34 518i '90
        e34 520 '88,
        e34 525 '92,
        e30 318 '90,
        e34 520 '89,
        e34 525tds '94
        e36 323 '97
        e34 540 '94
        e34 535 '89
        e39 523 '98
        e38 735i '98
        E39 530d "98
        E28 520 "84
        E34 535 "89
        E39 530d "00
        E38 740 "98
        E46 318 "01
        Yms.

        Comment

        • Looso
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 137
          • Lahti

          #5
          Moottorin vikakoodeja ei pääse lukemaan testerillä, vaihteiston vika ilmoittaa että dme ei ole toiminnassa
          Käyttis 530d e61 2004

          Ex.
          e34 518i '90
          e34 520 '88,
          e34 525 '92,
          e30 318 '90,
          e34 520 '89,
          e34 525tds '94
          e36 323 '97
          e34 540 '94
          e34 535 '89
          e39 523 '98
          e38 735i '98
          E39 530d "98
          E28 520 "84
          E34 535 "89
          E39 530d "00
          E38 740 "98
          E46 318 "01
          Yms.

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            #6
            Mikä testeri?

            Akku pitää olla kyllä viimesen päälle kunnossa - ensin.

            Sitten voitas vl kohti tsekata, kun latausta löytyy, lisäksi apuvirtaa 12v ja 230v, ota yhteyttä

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Looso View Post
              Noniin, auto ei oo käynnistyny 1,5kk aikana kertaakaan.
              Engine failsafe program ja transmission failsafe program syttyy näytölle kun kääntää virrat päälle.Lämpötilamittari menee maximille. Satunnaisesti kun kääntelee virtoja päälle ja pois nuo ilmotukset eivät ilmesty. "Ei vikatilassa" kun starttaa startti vaan naksuttelee.
              Stratti on vaihdettu uuteen.
              Vaihdekeppi tunnistaa mikä vaihde on päällä.
              Akku 12,3V ja apuvirtakaan toisesta autosta ei auta.
              Sulakkeet mitattu akun vierestä sekä konetilasta muovin alta 30A nippu sekä 40A, 50A
              DME liitännät katsottu että ei ole hapettumaa.

              Tuo kyllä kuulostaa siltä että virta ei nyt päädy perille asti oikein.
              Oletko koittanut antaa apuvirtaa konehuoneen pistokkeisiin?


              12.3V ei ole täysi akku mutta kyllä tuolla jo pitäisi edes startin pyörähtää.

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                #8
                Eipä välttis pyöritä jos virta loppu - naksuu , tai joku baltian ajonesto++ käy hrrr hrr, muttei lupaakaan, vaikka akku täysi

                Comment

                • Looso
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 137
                  • Lahti

                  #9
                  Apuvirtaa annettu konehuoneen kautta sekä akulle suoraan
                  Käyttis 530d e61 2004

                  Ex.
                  e34 518i '90
                  e34 520 '88,
                  e34 525 '92,
                  e30 318 '90,
                  e34 520 '89,
                  e34 525tds '94
                  e36 323 '97
                  e34 540 '94
                  e34 535 '89
                  e39 523 '98
                  e38 735i '98
                  E39 530d "98
                  E28 520 "84
                  E34 535 "89
                  E39 530d "00
                  E38 740 "98
                  E46 318 "01
                  Yms.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Looso View Post
                    Apuvirtaa annettu konehuoneen kautta sekä akulle suoraan
                    Oletko katsonut maadoitukset?

                    Comment

                    • Looso
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 137
                      • Lahti

                      #11
                      Akun ja korin välinen katsottu, täytyy kattoa viel moottorin ja korin välinen
                      Käyttis 530d e61 2004

                      Ex.
                      e34 518i '90
                      e34 520 '88,
                      e34 525 '92,
                      e30 318 '90,
                      e34 520 '89,
                      e34 525tds '94
                      e36 323 '97
                      e34 540 '94
                      e34 535 '89
                      e39 523 '98
                      e38 735i '98
                      E39 530d "98
                      E28 520 "84
                      E34 535 "89
                      E39 530d "00
                      E38 740 "98
                      E46 318 "01
                      Yms.

                      Comment

                      • addee
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 130
                        • Mikkeli

                        #12
                        Edellinen e39 535 anto samat Engine failsafe program ja transmission failsafe program, sekä lämpömittari nous maksimiin.

                        Siinä kyseessä oli juurikin jälkiasennus ajonesto, jonka purkamalla pois auto lähti käyntiin eikä tarvinnu pelätä, et mihin jättää seuraavan kerran
                        Neloskoneen arkinen rahina

                        Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                        +4 kulkuneuvoa

                        Comment

                        • Looso
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 137
                          • Lahti

                          #13
                          Hörähti käymähän, uusi akku ja akunkenkien puhdistus autto. Pari kyssäriä heräs.
                          Onko kaikissa kolmekasien akunkengissä "uritus" kolme tai neljä raitaa siinä akunkengän sisäpuolella? Plus että miinus kengässä. Rapsasin ne kiiltäväks ni lähti.
                          Sitte heräs kymysys et miks ei sitte lähteny apuvirralla käyntiin, ei edes pyöräyttäny vaan napsahti.
                          Mikähän mahto olla se vika oikeasti?
                          Käyttis 530d e61 2004

                          Ex.
                          e34 518i '90
                          e34 520 '88,
                          e34 525 '92,
                          e30 318 '90,
                          e34 520 '89,
                          e34 525tds '94
                          e36 323 '97
                          e34 540 '94
                          e34 535 '89
                          e39 523 '98
                          e38 735i '98
                          E39 530d "98
                          E28 520 "84
                          E34 535 "89
                          E39 530d "00
                          E38 740 "98
                          E46 318 "01
                          Yms.

                          Comment

                          • Gemmi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 3355
                            • Espoo

                            #14
                            En ny suoranaisesti tiedä mimmonen systeemi E38:sissa, mutta mites on moottorin maadoituskaapelin kunto?, jos maakaapelissa huono kontakti/irti nii ei startti ei muuta kun naksu, kokeiltu juttu kun E34 oli muttereina

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Looso View Post
                              Hörähti käymähän, uusi akku ja akunkenkien puhdistus autto. Pari kyssäriä heräs.
                              Onko kaikissa kolmekasien akunkengissä "uritus" kolme tai neljä raitaa siinä akunkengän sisäpuolella? Plus että miinus kengässä. Rapsasin ne kiiltäväks ni lähti.
                              Sitte heräs kymysys et miks ei sitte lähteny apuvirralla käyntiin, ei edes pyöräyttäny vaan napsahti.
                              Mikähän mahto olla se vika oikeasti?
                              Minkälaiset kaapelit? Jokut halpis kaapelit, niin ihan turha edes yrittää. Kaapelit vähintään se 35mm2, mielellään paksummat. Hapettuma konehuoneen apuvirtapisteissä estää myös virran kulkua. Hieman kun heilutteleen niitä hauenleukoja, niin monesti auttaa. Toki paras olisi kunnolla puhdistaa ne apuvirtapisteet. Napsahdus johtuu juuri siitä kun sitä virtaa ei tule riittävästi.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎