Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 transmission fail safe, engine fail safe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gemmi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 3355
    • Espoo

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Minkälaiset kaapelit? Jokut halpis kaapelit, niin ihan turha edes yrittää. Kaapelit vähintään se 35mm2, mielellään paksummat. Hapettuma konehuoneen apuvirtapisteissä estää myös virran kulkua. Hieman kun heilutteleen niitä hauenleukoja, niin monesti auttaa. Toki paras olisi kunnolla puhdistaa ne apuvirtapisteet. Napsahdus johtuu juuri siitä kun sitä virtaa ei tule riittävästi.
    Saattaa muuten vaikutta myös laatikon toimintaan aikas paljon jos ei virta kulje kunnolla:think . ja kannattaa myös lataus mitata kun moinen ongelma ollut.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Gemmi View Post
      Saattaa muuten vaikutta myös laatikon toimintaan aikas paljon jos ei virta kulje kunnolla:think . ja kannattaa myös lataus mitata kun moinen ongelma ollut.
      Itsellä aiheutti aikoinaan akun hiipuminen sen, että laatikko veti joka heti startissa vikatilaan, vaikka moottori hörähti käymään. Akun vaihdolla tuli kuntoon. Toki akku kannattaa aina testata ennen vaihtamista, mutta ei ole mitenkään harvinaista, että akku aiheuttaa vaikka vähän mitä ongelmia.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Lördagskorv
        Aluevastaava
        • Nov 2016
        • 2094
        • Lohja city

        #18
        Nostetaas tätä topikkia hieman, ei kehtaa uutta aloittaa.

        Eilen autosta räjähti vesiventtiilille menevä vesiletku "täydestä laulusta"
        No se 6-7l jäähdytinnestettä koneen takaosasta vaihdelaatikon kautta maahan.

        Saatiin letku vaihdettua ja 30km ajon aikana sen jälkeen ei mitään ongelmia.
        Sammutin auton ja uudelleen käynnistettäessä kaikki vaihteet hukassa.

        Mittaristossa pikselimössöstä "Trans failsafe prog" tai vastaava.
        Mittaristossa ei syty vaihteiston valot P R N D, vaikka kepissä ne vaihtuvat.
        Välillä tuo sekoilee ihan huolella niin, että R vaihteella näyttää mittaristossa S 1 2 3 4 vaihdetta.

        Koitan latailla akun täyteen ensimmäisenä tuolla C-TEK:n recon-ohjelmalla

        Kone pelaa vallan mainiosti ja pari kertaa kepin sahailun jälkeen löytää R N ja D vaihteen, mutta D-vaihteella on tyyliin vaan 4 vaihde silmässä tai jotain.
        Sain auton eilen kuitenkin linkutettua Tuusulasta Veikkolaan isolla tiellä ongelmitta.

        Vikakoodeja lueskellaan pikimmiten.
        Päivittelen tänne tietoa sitä mukaan kun selviää jotain. Josko tästä(kin) olisi muille jaettavaa mahdollisten samanlaisten vikojen selviämiseksi.



        EDIT:

        Niin monesta paikasta tullut vihiä, että akku lataukseen tai akkukauppaan mars.
        Aloitetaan akun latauksella tänään
        Last edited by Lördagskorv; 22-05-2019, 14:01.
        E92 M3 -10 Jerezschwarz
        E28 528i -84 Diamantschwarz
        G20 320e -22 Sunset Orange
        Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

        E92 M3 -08 Silverstone 2
        E38 740i -00 Imolarot 2
        E46 320d -02 Orientblau

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Jos se autosi lataa niin olisi luullut että toimii tuon ajomatkan jälkeen edes hetken.
          Veikkaan että kepin asentotunnistin nieli jäähdytysnestettä.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10923
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Lördagskorv View Post
            Nostetaas tätä topikkia hieman, ei kehtaa uutta aloittaa.

            Eilen autosta räjähti vesiventtiilille menevä vesiletku "täydestä laulusta"
            No se 6-7l jäähdytinnestettä koneen takaosasta vaihdelaatikon kautta maahan.

            Saatiin letku vaihdettua ja 30km ajon aikana sen jälkeen ei mitään ongelmia.
            Sammutin auton ja uudelleen käynnistettäessä kaikki vaihteet hukassa.

            Mittaristossa pikselimössöstä "Trans failsafe prog" tai vastaava.
            Mittaristossa ei syty vaihteiston valot P R N D, vaikka kepissä ne vaihtuvat.
            Välillä tuo sekoilee ihan huolella niin, että R vaihteella näyttää mittaristossa S 1 2 3 4 vaihdetta.

            Koitan latailla akun täyteen ensimmäisenä tuolla C-TEK:n recon-ohjelmalla

            Kone pelaa vallan mainiosti ja pari kertaa kepin sahailun jälkeen löytää R N ja D vaihteen, mutta D-vaihteella on tyyliin vaan 4 vaihde silmässä tai jotain.
            Sain auton eilen kuitenkin linkutettua Tuusulasta Veikkolaan isolla tiellä ongelmitta.

            Vikakoodeja lueskellaan pikimmiten.
            Päivittelen tänne tietoa sitä mukaan kun selviää jotain. Josko tästä(kin) olisi muille jaettavaa mahdollisten samanlaisten vikojen selviämiseksi.



            EDIT:

            Niin monesta paikasta tullut vihiä, että akku lataukseen tai akkukauppaan mars.
            Aloitetaan akun latauksella tänään
            Kannattaa sitten suosiolla vaihtaa ne kaikki letkut. Itsellä räjähti ensin lämppärin letku ja muutoma kk myöhemmin syylärin letku. Kaikki letkut oli jo odottamassa ekan räjähdyksen jälkeen, mutta ajattelin myöhemmin vaihtaa loput. Itsellä ainakin oli nuo räjähtäneet letkut melko valmiita. Luultavasti ne kaikki muutkin letkut on samassa kunnossa ja seuraavan räjähtäminen on vain ajan kysymys.

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Jos se autosi lataa niin olisi luullut että toimii tuon ajomatkan jälkeen edes hetken.
            Veikkaan että kepin asentotunnistin nieli jäähdytysnestettä.
            Itse veikkaan samaa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Lördagskorv
              Aluevastaava
              • Nov 2016
              • 2094
              • Lohja city

              #21
              Oon nyt akkua lataillut pari päivää Ctekillä.
              Katsotaan olisiko kosteus kaikonnut kytkimestä samalla.

              Lueskelin myös, että aika yleisiä juttuja tuon kyseisen osan kastuminen tän ikäisissä E38 / E39.
              Hyviä ohjeita löytyi myös korjaukselle tai vaihdolle


              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
              E92 M3 -10 Jerezschwarz
              E28 528i -84 Diamantschwarz
              G20 320e -22 Sunset Orange
              Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

              E92 M3 -08 Silverstone 2
              E38 740i -00 Imolarot 2
              E46 320d -02 Orientblau

              Comment

              • Lördagskorv
                Aluevastaava
                • Nov 2016
                • 2094
                • Lohja city

                #22
                Akku kiinni ja avaimesta käyntiin.
                Ajelin 5km lenkin ongelmitta.

                Kotipihaan kun pääsin niin hukkas taas vaihteet.
                Käynnistelin auton uudestaan ja taas toimi moitteitta.
                Kyllä tuo kytkin on vaan ottanut itteensä siitä kosteudesta mitä ilmeisemmin.

                Ensiviikon alussa lukasen vikakoodit ja varmistan, että auto on samaa mieltä mun kanssa
                E92 M3 -10 Jerezschwarz
                E28 528i -84 Diamantschwarz
                G20 320e -22 Sunset Orange
                Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                E92 M3 -08 Silverstone 2
                E38 740i -00 Imolarot 2
                E46 320d -02 Orientblau

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎