Heh, en ole ns. nuuka mies sanan varsinaisessa merkityksessä, todella nuuka mies unohtaa molemmat automallit ja ajaa corollalla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 facelift
Collapse
X
-
Originally posted by E38No viimein. On se mukava kuulla, että täällä löytyy edes yksi henkilö joka ajattelee näistä teinirenkaista samalla tavalla kuin minä! Vakiorenkaat ovat minullakin alla ja ongelmia ei ole.
Eli älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan tehkää niinkuin minä sanon. Ja pitäkää ne orkkispallot. Siis jos haluatte oikeasti mukavan auton ja ajatte Suomessa. Oleellinen osa seiskaa menee täysin harakoille jos rengastusta tuosta muuttaa. Niin se vaan on. Mutta riippuu tietysti mitä autoltaan haluaa ja sehän on täysin makuasia se.
Kyllä mä mietin viimekeväänä useaan otteeseen että mun täytyy olla päästäni vialla kun pilaan hyvän auton tuollaisella rengastuksella. Mutta koska mulla ei vielä ennen viimekevättä ole missään autossa ollut teinirengastusta, niin tuumasin että kaikkea täytyy kerran kokeilla. Jälkipuberteetti iski!
Ja oikeasti, kyllähän tuon ikäistä Alpinaa leimaa jo hienoinen pappa-look. Classicit eivät ole bling-blingiä. Eli sopii seiskaan kuin nakutettu. Siis huom. IMO.
Katselin mä noita Parallerspreicheja ja Radialspreichejakin. Mutta sitten tuumin, että joko mukavuus tai optiikka. Molempia ei voi saada, ne sulkevat toisensa pois. 18" optiikka on parempi kuin 16", mutta mukavuudesta joutuu jo tinkimään. Eli mulle se on joko-tai. 16" tai 20". Ei kompromisseja.
Originally posted by E38Itse asiassa mukavimman ja hiljasimmin kyydin seiska antaa 215/65/16" GoodYear Ultra Grip 500 nastarenkailla(!). Ehkä vähän kaposen näköset alla mutta kuitenkin.
Originally posted by JuhisNiin no.. ensiksihän Erich:n seiskassa on alla 20" vanteet, että se niistä vakiorenkaista ja mukavuudesta..
Sillä mä osaltaan noihin päädyin, ne kun on suunniteltu tohon autoon. Ei tarvi ressata että mikä on ET ja mahtuuko jne.
Originally posted by JuhisTosin rengaskoot on sentään 245/40/17 ja 275/35/17 jos en väärin muista.
Originally posted by JuhisValitettavasti auto myös näyttää aivan järkyttävän rumalta vakiorengaskoolla 235/60/16, joka on suoraan lainattu maastoautosta.
Originally posted by JuhisJa mitä tuohon E38 ajettavuuteen tulee, niin ei se ajettavuus mene toivottoman huonoksi 20" vanteillakaan
Suomessa taasen tienpinnat ovat perseestä. Sama efekti joka kerta kun tulee reissusta autolla suomeen. Mikä *ttu tästä nyt hajos, kun alko pitään niin *lvetillistä meteliä... Ai juu, se oli tää Suomi? Ja muutenkin, kun ei täällä kukaan koskaan aja yli 120 km/h (eihän?) ja kaarteissa hyssytellään hämäläisittäin 60 km/h (prkl. nutaajat...) niin vakiorengastus on ainoa oikea.
Siis ellei ole päästään vialla niinkuin minä ja aseta optiikkaa etusijalle.
Siinä about kaikki mitä mulla on sanottavaa seiskan rengastuksesta. Jaksoikohan kukaan lukea?6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by creative 22Toki joku voi ihmetellä, miksi ihmeessä niin suuri auto haaveissa?
Originally posted by creative 22No, en ole kooltani mikään undertaker/khali mutta istuessani kaverin e46 320d:ssä,
tunne oli vähintäänkin ahdistava...ja mukava oli oli hypätä omaan autoon sieltä, vaikka tuokin on sinänsä erittäin hieno auto omassa luokassaan.
Toisaalta siebenissä on ihan eri tavalla tilaa hengittää kuin monessa muussa, oleellinen osa mukavuutta pitkällä matkalla. Samoin kuin ruuhkassakin. Ei sillipurkki-efektiä.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by JuhisPalatakseni itse topiciin sen verran, että ei seiskan tapauksessa ole juurikaan merkitystä, ostatko facelift mallin vai tavallisen.
Originally posted by JuhisMukava sillä on joka kerta lähteä pihasta, eikä ajaminen vituta - päinvastoin! Siinä on mielestäni hyvän auton merkki.
I rest my case.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Kyllä, edelleenkin ihan käyttöautoa haen mutta pidän isoista autoista, aikoinaan minulla oli Plymouth joka oli 5.70 metriä pitkä ja 2.04 oli leveys.Hauskaa oli liikennevaloissa ku Plymo oli metrin farmari volvoja pidempi
Omapaino oli vaatimattomat 2040 kg
Erityisesti on alannut kiinnostamaan malli 740ia , voima/painosuhde on varmaan tässä kohdillaan mutta jonkun verran askarruttaa huolto/varaosien saanti tähän e38:n.Esim kl-varaosat ei luettelossaan tunne paljon osia tähän malliin..Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by E38PS. Juhis ajatko muuten kokomoottorilla ympäri vuoden? Paljonko vakuutus maksaa vuodessa?
Vakuutuksien hinnoista en jaksa muistaa ulkoa, mutta mielestäni ei juuri sen enempää kuin esim. edellisissä autoissa E30 325i -89, E36 325i Coupe -93 tai MB 500 SEC -82. Kaikissa suunnilleen samaa luokkaa. Olisko vuodessa korkeintaan satasen eroa vakuutusmaksuissa noiden kaikkien välillä, joten aivan yhdentekevää. Polttoaineenkulutuskin on tuossa 750:ssä pienempi kuin SEC mersussa..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Noi vakuutusmaksut tuskin hirveesti poikkee ton 728:n ja 740:n välillä; ed. E39 523:n ja sitten tän E38 740:n välillä on mun bonuksilla 50 euron hintaero vakuutuksissa vuodessa. Jos on todella sitten niin nuuka mies, että toi 50 euroo vuodessa rupee kaataa budjettia, nii sitten kannattaa todellakin käydä hakee joku fakin corolla ja ajella sellasella ilosena .
Mun mielestä kannattaa harkita facelifti-mallia tosta E38:sta, siinä on kummiskin noi sähköt ainakin paremmin tehty kuin vanhemmissa malleissa ja ne hyvin lähellä E39:iä. Ja sitten noi uudemmat pannut (M52TU ja M62TU) taitavat toimia paremmin ja varmemmin kuin ne vanhemmat.
Toi 235/60/16 renkaat on kyllä mukavat, mutta ne on todellakin suht järkyttävän näköset. Kyl tohon on kohta pakko rupee kattelee jotain isompia palloja alle, vähintään jotain 18-tuumasia, ja sitten kevyttä madallusta kanssa.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02Ja sitten noi uudemmat pannut (M52TU ja M62TU) taitavat toimia paremmin ja varmemmin kuin ne vanhemmat.
Edit: mitä ihmettä porukka mouhuaa aina e39 faceliftistä, omaan silmääni nuo e39:t ovat ihan samannäköisiä, ja tuskin mitään elämää suurempia muutoksia e39:iin tuli faceliftien mukana?Last edited by Kajakki; 04-08-2006, 23:50.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Jartsa02, mitä mieltä olet seiskasta, foorumia lukeneena muistan että pitkään ajoit e39:llä, (tunnet varsinkin sähköt) onko harkinnan arvoinen vaihtoehto vs, e39-facelift?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by KajakkiEdit: mitä ihmettä porukka mouhuaa aina e39 faceliftistä, omaan silmääni nuo e39:t ovat ihan samannäköisiä, ja tuskin mitään elämää suurempia muutoksia e39:iin tuli faceliftien mukana?
E38 mallissa facelift tuli 9/1998 jos en väärin muista. Silloin ulkonäöstä muuttui kokonaan erilaiset etu- ja takavalot. Tai takavaloista tuli kristalli malliset, tosin kori on takapäästä samanlainen eli valot ovat keskenään vaihtokelpoiset. Edessä näin ei ole, vaan valojen alapelti ja etulokasuoja ovat erilaisia. Vilkku on pienemmän mallinen ja ajovalot hieman eri näköiset.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by JuhisVakuutuksien hinnoista en jaksa muistaa ulkoa, mutta mielestäni ei juuri sen enempää kuin esim. edellisissä autoissa E30 325i -89, E36 325i Coupe -93 tai MB 500 SEC -82. Kaikissa suunnilleen samaa luokkaa. Olisko vuodessa korkeintaan satasen eroa vakuutusmaksuissa noiden kaikkien välillä, joten aivan yhdentekevää. Polttoaineenkulutuskin on tuossa 750:ssä pienempi kuin SEC mersussa..
Tähän viitaten E30 325 ja E38 / 750 ei voi olla melkeen samoilla vakuutusmaksuilla... vai onko joku limited edition specu price just 4 U? Tampesteri alennus?Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by E38Jaa, kuullostaa oudolle? Vaimon 328:ssa ja minun 728:ssa on samat vakuutusmaksut vuodessa = 1150€ vuodessa/per auto. Molemmat sisältää samat = kaikki mahdoliset turvat (mm. keskeytys 80€/päivä alkaen heti). Minulle oli yllätys, että 328:n vakuutus oli sama mitä seiskan = kuulemma menee moottorin koon ja auton iän mukaan. Painolla ei ole väliä. Vakuutuksemme ovat Fenniassa ja bonarit Kaskoissa muistaakseni 35%. On sillä jotain väliä jos seuraavan E65:n vakuutus lähentelee 1500€ vuosi... Sitten vielä henkivakuutus, kotivakuutus....
Tähän viitaten E30 325 ja E38 / 750 ei voi olla melkeen samoilla vakuutusmaksuilla... vai onko joku limited edition specu price just 4 U? Tampesteri alennus?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Jotain vakuutusmaksuista, IF Vahinkovakuutusyhtiö Oy:
---
BMW 750 i
Henkilöauto yksityisessä käytössä
Ensimmäinen käyttöönottovuosi 1995
Valmistenumero WBAGG21050xxxxxxx
Sylinteritilavuus 5379cm3
Maksuluokka 32
Ajoneuvon haltijan syntymävuosi 1978
Kotikunta Tampere, maksualue 3
Perusvuosimaksu 878,40 euroa
---
BMW 535 i
Henkilöauto yksityisessä käytössä
Valmistenumero WBAHD11080xxxxxxx
Ensimmäinen käyttöönottovuosi 1989
Sylinteritilavuus 3490cm3
Kotikunta Tampere, Maksualue 2, Maksuluokka 32
Perusvuosimaksu 866,00 euroa, nousi myöhemmin 878,40 euroon
---
BMW COUPE 325IA-BF41/270
Henkilöauto yksityisessä käytössä
Ensimmäinen käyttöönottopäivä 3.3.1993
valmistenumero WBABF41030xxxxxxx
Sylinteritilavuus 2490cm3
Maksuluokka 30
Perusvuosimaksu 812,88 euroa , myöhemmin nousi 824,63 euroon
---
BMW 325I
Henkilöauto yksityisessä käytössä
Valmistenumero WBAAA110202xxxxxx
Ensimmäinen käyttöönottovuosi 1989
Sylinteritilavuus 2500cm3
Kotikunta Tampere, Maksualue 2, Maksuluokka 30
Ajoneuvon haltijan syntymävuosi 1978
Perusvuosimaksu 812,88 euroa
---
Mercedes-Benz Coupe 500 SEC-AU
Henkilöauto yksityisessä käytössä
Valmistenumero WDB12604412xxxxxx
Ensimmäinen käyttöönottopäivä 2.12.1982
Sylinteritilavuus 4970cm3
Kotikunta Tampere, Maksualue 2, Maksuluokka 31
Ajoneuvon haltijan syntymävuosi 1978
Perusvuosimaksu 839,44 euroa, nousi myöhemmin 851,51 euroon
---
Eli siinä tuli hieman faktaa liikennevakuutuksien perusvuosimaksuista ilman bonuksia tai sopimusalennuksia. Ettei tarvitse alkaa essonbaari juttuja harrastamaan. Perusvuosimaksut vaihtelivat 812,88 euron ja 878,40 euron välillä. Eli vuositasolla ilman bonuksia ja alennuksia ero on suurimmillaan noin 66 euroa. Ja bonuksien kanssa vielä selvästi pienempi. Tämän perusteella ei ainakaan minun auton ostoperusteihin kuulu vakuutusmaksut, koska ainakin omistamillani autoilla ne ovat olleet lähes aina samaa tasoa.
Kaskovakuutuksista en osaa sanoa tarkemmin. Minulla on ollut aina vain laajennettu osakasko autoissani ja se on ollut myös osapuilleen saman hintainen kaikkiin autoihin. Täyskaskon hinnoista osaa joku muu kertoa.Last edited by Juhis; 05-08-2006, 15:23.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by creative 22Jartsa02, mitä mieltä olet seiskasta, foorumia lukeneena muistan että pitkään ajoit e39:llä, (tunnet varsinkin sähköt) onko harkinnan arvoinen vaihtoehto vs, e39-facelift?
Originally posted by JuhisE38 mallissa facelift tuli 9/1998 jos en väärin muista. Silloin ulkonäöstä muuttui kokonaan erilaiset etu- ja takavalot. Tai takavaloista tuli kristalli malliset, tosin kori on takapäästä samanlainen eli valot ovat keskenään vaihtokelpoiset. Edessä näin ei ole, vaan valojen alapelti ja etulokasuoja ovat erilaisia. Vilkku on pienemmän mallinen ja ajovalot hieman eri näköiset.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by JuhisKaskovakuutuksista en osaa sanoa tarkemmin. Minulla on ollut aina vain laajennettu osakasko autoissani ja se on ollut myös osapuilleen saman hintainen kaikkiin autoihin. Täyskaskon hinnoista osaa joku muu kertoa.
Osakasko - hyvä ystävä, mikä se on?? Meillä on Cadillacissakin täyskasko... Jotenkin Helsingissä tapahtuu aina / kokojan jotakin ja ilman täyskaskoa ei voi elää. Normaali on 2 vakuutustapahtumaa vuodessa. Viimeksi keväällä emännän kolmonen sai siipeensään parkissa = 1000€ lasku Laakkoselle jonka vakuutus hoiti.
PS. Jos hommaat joskus täyskaskon niin ota kylkeen keskeytysvakuutus. Se maksaa itsensä hyvin nopeasti takaisin.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
Comment