memebuy23buy

Voiko eri rengaskoko tehdä tämän?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #16
    Voi jumalauta minkälaiset traktorinkumet ovat taakse laittaneet

    Kuten jo muut sanoivat, ongelma johtuu vuorenvarmasti tuosta sekopäisestä rengastuksesta...

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      #17
      kyllä tässä tapauksessa on asennusrasvaa jäänyt vanteen ja renkaan väliin aiheuttaen ylim. luistoa
      M550d

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5224
        • Hki 43

        #18
        Hmm.. Meneekös mullakin anturit sekasin, jos laitan eteen 225/45-17:t, kun takana ovat 245/45-17:t? Autona siis sigun e34.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Juho_P
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 313
          • p-pohjanmaa

          #19
          Originally posted by Carbonfiber View Post
          Hmm.. Meneekös mullakin anturit sekasin, jos laitan eteen 225/45-17:t, kun takana ovat 245/45-17:t? Autona siis sigun e34.
          e34sessa tuntuu saavan olla tosi iso heitto kehissä etu- ja takarenkaiden välillä ennen kuin absin merkkivalo hoksaa syttyä.
          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Siis tuo abs systeemin sekaisin meno on pitkälti riippuvainen järjestelmän tarkkuudesta=iästä.
            Mitä uudempi systeemi, sitä tarkempi. Erityisesti silloin kun mukana alkaa olemaan ajonhallintajärjestelmiä. Myöskään uudemmat automaattiaskit(uudemmat stepit) eivät todellakaan pidä vääränkokoisista vierintäkehistä, vaan alkavat unohtamaan laatikon lukitusta ja pahimmissa tapauksissa vitosen kytkeytymistä väliin. Eli usein nämä uudempien steppien epäloogisuudet johtuvat väärän vierintäkehän renkaasta ja ajonhallinta/abs ongelmat eri etupään+takapään vierintäkehistä.

            Comment

            • Jochen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1229
              • Valkeakoski & Trondheim

              #21
              Kokemuksen mukaan E46:n renkaanpainevaroitus aktivoituu jo todella pienestä muutoksesta renkaan ympärysmitassa.

              Kun volvo kiilasi viime syksynä ämmän katukiveyksen reunaan tehden loven vanteen reunaan niin rengas alkoi hissukseen tyhjentyä. Vähän ajomatkan jälkeen varoitusvalo syttyi mutta ei sitä tyhjentymistä kyllä olisi muuten huomannut rengasta potkimalla tai tunnustelemalla. SMG vaihteisto lienee kanssa aika herkkä vääränkokoisille renkaille.

              E36 iiässässä nyt liian korkeaprofiiliset renkaat takana tilapäisesti mutta en ole huomannut mitään varoituksia.

              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

              Comment

              • Tomppa111
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 92

                #22
                Originally posted by Cock View Post
                Edit. Itseasiassa toi ei menis edes leimasta läpi, koska halkaisija kasvaa yli 5% verrattuna suurimpaan otteeseen merkattuun rengaskokoon. Huom. alkuperäiseen rengaskokoon...
                IMO suurin rengaskoko minkä voi muutoskatsastaa voi olla 50mm isompi kuin otteessa, ei siis 5%

                Comment

                • kosmik
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 167
                  • Tampere

                  #23
                  Topicin autossa sentään syttyivät varoitusvalot ja järjestelmä meni pois päältä. Edellisessä -97- e36:ssa oli ostaessa eturenkaat 205/55R15 ja takana 205/60(tai 65)R15. Lisäksi eturenkaat aivan loppuun ajettu. ABS-boksi oli kuulemma rikki ja sain vielä alennustakin sen takia

                  Noh laitoin "rikkinäisen" boksin kiinni ja eikun testamaan. Hyvinhän se toimi hitaissa nopeuksissa ASC+T ja ABS:t. Sitten, kun otti nopeutta yli 100km/h niin auto päätti lyödä itsekseen kaasun pohjaan

                  Kytkintä painamalla kierrokset rajoittimelle ja sitten hellitti. Mitkään varoitusvalot eivät syttyneet missään vaiheessa. Uusilla renkailla homma korjaantui. Kesti kyllä hetken tuokin tajuta.
                  ---------------
                  e39 528iA
                  ex: e36 325TDS

                  Comment

                  • Cock
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 752
                    • Tsadi

                    #24
                    Originally posted by Tomppa111 View Post
                    IMO suurin rengaskoko minkä voi muutoskatsastaa voi olla 50mm isompi kuin otteessa, ei siis 5%

                    No näinhän se on tuolla aken sivuilla mainittu, mutta inssi kun kun rupeaa tavaamaan rengas kokoja STRO- kirjasestaan niin sieltäpäs se löytyy myös tuo 5 prosentin sääntö. Ja STRO = Jumala
                    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                    Audi A6 C7 S-Line ABT

                    Comment

                    • Tomppa123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1980
                      • Salo

                      #25
                      Originally posted by Carbonfiber View Post
                      Hmm.. Meneekös mullakin anturit sekasin, jos laitan eteen 225/45-17:t, kun takana ovat 245/45-17:t? Autona siis sigun e34.
                      nämä ainakin toimii 225/40&265/35

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5224
                        • Hki 43

                        #26
                        Originally posted by Tomppa123 View Post
                        nämä ainakin toimii 225/40&265/35
                        Niin no noissa on eroa 0,9% tuon mun mainitseman yhdistelmän 2.8%:n sijaan. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • Aksa P
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 394
                          • Sawo

                          #27
                          Originally posted by Tomppa123 View Post
                          nämä ainakin toimii 225/40&265/35
                          Nuo 40 & 35 profiilit on hiukka matalia e34:n. Mä suosittelisin mieluummin 17" vanteelle e34:n alle 225/45 & 255/40.

                          Ja alkuperäiseen 225/45/17 & 245/45/17 kysymykseen: EI MEE SEKAISIN! Mulla oli vastaavassa tollaset alla ja ei ongelmia.
                          Last edited by Aksa P; 13-04-2007, 14:06.
                          "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                          Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                          E21 M50B20
                          E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                          E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                          E34 10/1990 520i
                          Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                          Comment

                          Working...
                          X