Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuoreen E38 bemaristin kysymyksiä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 656
    • pk-seutu

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Niin ja jos kuitenkin ihan faktoja tarkastellaan, niin 98-oktaaninen palaa nimenomaan hieman huonommin kuin vähemmän palamattomia nakutuskestoa lisääviä lisäaineita sisältävä 95-oktaaninen. Samalla juuri moottorin karstoittuminen on ainakin teoriassa runsaampaa, eli "paikat" itseasassa "likaantuu" enemmän. Ei siis tosielämässä missään tapauksessa kuitenkaan niin, että 98 palaisi paremmin tai puhtaammin kuin
    95-oktaaninen.

    ...ja tuosta taas hieman lisää kertausta mistä bensiinin oktaaniluvussa onkaan kysymys: http://fi.wikipedia.org/wiki/Oktaaniluku
    Kiitoksia valaistuksesta! Tosin itse en voi edes käyttää seiskassa 95 oktaanista bensaa, sillä kyseisellä bensiinillä on nakutusvaara. Tosin tekniikka ole mikään vakio...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by tomippa View Post
      Kiitoksia valaistuksesta! Tosin itse en voi edes käyttää seiskassa 95 oktaanista bensaa, sillä kyseisellä bensiinillä on nakutusvaara. Tosin tekniikka ole mikään vakio...
      Se on toki asia erikseen, mikäli kone oikeasti vaatii korkeamman puristuskestävyyden polttoainetta. Fakta on kuitenkin se että maksimi teho+palamispuhtaus saavutetaan silloin kun käytetään riittävää oktaanilukua, mutta ei yhtään yli. Eli mikäli kone ei nakuta sillä
      95-oktaanisella, sitä kannattaa myös teho ja puhtausargumentein myös käyttää. Eli se 98-oktaaninen, ainoastaan kovemman puristuskestävyyden omaavana ei suinkaaan ole "tehokkaampaa" polttoainetta itsessään, vaan todellakin päinvastoin. Plasebovaikutus tosin on pääsääntöisesti yllättävänkin tehokas.

      Comment

      • AlliumPorrum
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 316
        • Suomi

        #18
        Ok, eli nuo vesipumppu & termari pitänee vaihdattaa seuraavan huollon yhteydessä.

        Mites muuten nuo syyläriongelmat; voisiko niiden välttämiseksi tehdä mitään etukäteen? Siis muuta kuin vaihtaa koko syylärin uuteen. Voiko jotenkin tsekata näyttääkö se olevan kunnossa vai onko kenties tunnit jo kohta täynnä??

        Voisiko joku kertoa suuntaa-antavia hinta arvioita alustan kuluvien osien uusimisesta moiseen peliin? Ajattelin tosiaan että jos tuonne jotain aletaan vaihtamaan niin laitetaan sitten kerralla kaikki kuntoon ettei tarttee seuraavaan pariin vuoteen miettiä alustan kuntoa.

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #19
          En mä lähtis syyläriä vaihtamaan varmuuden vuoksi vaikka nykyisessä autossa juuri syyläri hajosikin ja aiheutti kansirempan. Jos sieltä joku räjähtää niin ylävesiletkun kiinnityskaula on yksi vaihtoehto tai sitten vaan vuotaa jostain, ajotietokone kyllä varoittaa nesteen vähyydestä ennen kuin tulee ongelmia, anturin on tietysti syytä olla kunnossa.
          Retard Member

          Comment

          • AlliumPorrum
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 316
            • Suomi

            #20
            Originally posted by AlliumPorrum View Post
            Voisiko joku kertoa suuntaa-antavia hinta arvioita alustan kuluvien osien uusimisesta moiseen peliin? Ajattelin tosiaan että jos tuonne jotain aletaan vaihtamaan niin laitetaan sitten kerralla kaikki kuntoon ettei tarttee seuraavaan pariin vuoteen miettiä alustan kuntoa.
            Itse itseään lainaten ;=)

            Kai nyt jollakulla on kokemusta E38:n alustan laittamisesta...?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎