Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 750 Tehot kadoksissa. EDIT: VIka paikallistettu. post 39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #16
    Originally posted by JoniB View Post
    Yleismittari on häveyksissä joten vastuksia en päässyt tulpanjohdoista mittaamaan.
    Käyppäs ostaas jostain muutaman Euron yleismittari niin tiedetään jo ennen uusia johtoja enemmin.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • JoniB
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 551
      • Lappeenranta

      #17
      Originally posted by Dunky View Post
      Käyppäs ostaas jostain muutaman Euron yleismittari niin tiedetään jo ennen uusia johtoja enemmin.

      Tänään saan ne tulpanjohdot töiden jälkeen..
      Illalla tulee raporttia

      Comment

      • JoniB
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 551
        • Lappeenranta

        #18
        Nonniin..
        Tulpanjohdot on vaihdettu, jakajan kantta putsailtu ja aurinko tuntuu paistavan risukasaankin

        Eli bemi käy taas 99%varmuudella kaikilla 12:lla sylinterillä.
        Tosin lienee edelleen joku vikatila päällä kun on nypitty kaikki mahdolliset johdot irti.(maffit, kaasuläpät jne.)

        Seuraavaksi sitten töpselin päähän lukemaan ja nollaamaan koodit.
        Vedot edelleen vähän häveyksissä, mutta käy nätisti tyhjäkäyntiä eikä yski tai tee mitään muutakaan ikävää toisin kuin aikaisemmin.

        Eli vielä vaatii pieniä toimenpiteitä, mutta valoisammalta näyttää

        Comment

        • JoniB
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 551
          • Lappeenranta

          #19
          APUA!

          Aikaa on kulunut tovi eikä missään vaiheessa ole kuitenkaan toiminut kunnolla.

          yhteenvetona: Vika tuli yhden yön aikana!

          Kaikennäköistä on tehty, mutta tuloksetta!

          mm. tulpat, jakajien kannet, pyörijät, tulpanjohdot(vaihtuvat takaisin originaaleihin.Orig. vrt. uusi tarvikejohto. Tarvikejohdoissa vastus pahimmillaan 16 Kohm, alkup. 5,5-6,5Kohm )

          Vikakoodeja on yritetty lukea ja nollailla, mutta DME:hen ei saa yhteyttä.
          Kerran merkkiliike pääsi dme:hen käsiksi ja vikakoodit:
          Sytytyshäiriöitä 1,2,4, ja 5 sylintereissä.

          Kone käydä ryskyttää, vapisee ja vie tolkuttomasti bensaa, ei kulje eikä vetoja ole millään osa-alueella.

          Apukuskinpuolen sylinteriryhmä käy kauniisti yksinään, mutta kuskinpuoleinen yskii niin pirusti.
          Polttaa putkessa ja ilmeisesti myös imusarjassa!!
          Eli vaikuttaisi kuin sytytyksen ajoitus olisi täysin metsässä!

          Paikallinen merkkihuolto epäili/totesi vian johtuvan mahdollisesti viallisesta EML-boksista..?
          "livedata" näyttää dme1:n & dme2:n olevan "safety mode"-tilassa eikä tietenkään saa nollattua tuotakaan.

          Heti käynnistyksen jälkeen tuntuu olevan vetoja vähän enemmän, mutta siihen se sitten jääkin.

          Mittaristossa EI pala missään vaiheessa "eml" tai "check engine-valo")
          Eli mittaristossakin lienee vikaa

          Auttakaa nyt kamua hädässä, alkaa keinot loppua.
          Mistä lähtisin nyt järjestelmällisesti vikaa hakemaan?
          Korjaako kukaan noita bokseja?
          Saako boksin kunnon jotenkin todettua?
          Käykö jostain muusta mallista eml-boksi?
          Last edited by JoniB; 25-08-2008, 00:41.

          Comment

          • superfast
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 567
            • Kurikka

            #20
            Voisikohan vika olla samanlainen kuin eräässä E32 750, eli sieltä oli mittaristosta moottorin häiriö valon tinaukset murtuneet ja koneesta oli paukut kateissa. uudelleen tinaamalla alkoi kone taas toimia normaalisti.
            E60 525 Msport
            E36 318ti compact

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              #21
              Oliko näissä pelkästää yksi puola koneen puolikasta kohti, jos on niin siitä lähtisin ainakin liikeelle

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                #22
                Originally posted by superfast View Post
                Voisikohan vika olla samanlainen kuin eräässä E32 750, eli sieltä oli mittaristosta moottorin häiriö valon tinaukset murtuneet ja koneesta oli paukut kateissa. uudelleen tinaamalla alkoi kone taas toimia normaalisti.
                Niin lienekkö tämä E38:n ongelmia... http://bmwe32.masscom.net/johan/eml_bulb/eml_bulb.html
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • JoniB
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 551
                  • Lappeenranta

                  #23
                  Originally posted by Radon View Post
                  Oliko näissä pelkästää yksi puola koneen puolikasta kohti, jos on niin siitä lähtisin ainakin liikeelle
                  Puolat kokeiltu vaihtaa puolelta toiselle..
                  Aina vaan se sama toinen sylinteriryhmä käy hyvin, toinen ryskää ja polttaa putkessa.
                  Eli puolien vaihdolla ei merkitystä.

                  Comment

                  • JoniB
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 551
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Originally posted by zener View Post
                    Niin lienekkö tämä E38:n ongelmia... http://bmwe32.masscom.net/johan/eml_bulb/eml_bulb.html
                    No tuollakin voisi olla vaikutusta johonkin, mutta vaikea sanoa näin arvaamalla.
                    Käsittääkseni tuossa linkin e32:ssa ilmeni vain tehottomuutta, muttei käyntihäiriöitä.

                    Ja kun nuo mittaristot eivät ole samanlaiset e32:ssa ja e38:ssa niin tuo toki mainio kuvallinen ohjekin on vain lähinnä suuntaa antava.
                    Itse en luota omiin kykyihini kovinkaan paljoa noissa elektroniikkajutuissa joissa tarvitsisi tehdä muutakin kuin seurata selkeitä ohjeita.

                    Tarvitsee kuitenkin purkaa tuo mittaristo irti ja katsoa ainakin onko siellä edes polttimoa paikallaan

                    Comment

                    • JoniB
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 551
                      • Lappeenranta

                      #25
                      Ja niin..
                      Siis korjataanpa vielä aikaisempia sanomisiani.

                      Siis KULJETTAJANPUOLEINEN sylinteriryhmä käy hienosti yksinään ja apukuskin puoleinen yskii ja temppuilee.
                      ..Ollut näköjään omistajallakin pieniä sytytyskatkoksia kirjoitellessa

                      Comment

                      • *PexU*
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1989
                        • Vantaa

                        #26
                        Noi on kyllä todella "mielenkiintoisia" vikoja, mulla tuli muutaman pvän seisonnan jälkeen lähes samatyyppinen vika tuohon olympiaifaan... Toinen puoli yskii pahasti tyhjäkäynnillä, mutta herää henkiin sitten kuitenkin hiukan päälle 2000r/min..`?

                        Ja sitäkin vikaa on TODELLA haettu, ja haetaan vieläkin =/.

                        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                        E61 530xd M-Sport Touring -07
                        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                        Duunissa: F11 520d x-drive -17

                        Comment

                        • JoniB
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 551
                          • Lappeenranta

                          #27
                          Originally posted by *PexU* View Post
                          Noi on kyllä todella "mielenkiintoisia" vikoja, mulla tuli muutaman pvän seisonnan jälkeen lähes samatyyppinen vika tuohon olympiaifaan... Toinen puoli yskii pahasti tyhjäkäynnillä, mutta herää henkiin sitten kuitenkin hiukan päälle 2000r/min..`?

                          Ja sitäkin vikaa on TODELLA haettu, ja haetaan vieläkin =/.

                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=143551

                          Juu-u.
                          Todella miellyttävä vika tosiaan

                          Olenkin lukenut tuota audin häiriökäyttäytymis-topiccia jo aikaisemmin ja arvasinhan minä että penari osoittautuu yhtä hankalaksi.

                          Noh.. eihän nämä ole kuin ihmisen tekemia laitteita joten kuntoon tullee jossain vaiheessa tavalla tai toisella.

                          Comment

                          • JoniB
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 551
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Niin juu..
                            Tänään on tilattu sitten ehjät dme:t molemmille moottorin puoliskoille...
                            Ihan nyt vaan kokeilumielessä

                            Comment

                            • *PexU*
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1989
                              • Vantaa

                              #29
                              Ja-has , ja mä kun luulin (tietäväni) että penaalit olis jotenkin helpompia... ainakin noin 15sta omistetun laitteen pohjalta ei yhdessäkään ole ollut edes mitään tän suuntaistakaan..

                              Rupiaa ihan justiisa loppumaan konstit kesken, puristukset, nokka-akselin ajoitukset, sitten se viimeinen, seonnut ecu jäljellä...

                              v***u, mitä laitteita..




                              Originally posted by JoniB View Post
                              Juu-u.
                              Todella miellyttävä vika tosiaan

                              Olenkin lukenut tuota audin häiriökäyttäytymis-topiccia jo aikaisemmin ja arvasinhan minä että penari osoittautuu yhtä hankalaksi.

                              Noh.. eihän nämä ole kuin ihmisen tekemia laitteita joten kuntoon tullee jossain vaiheessa tavalla tai toisella.
                              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                              E61 530xd M-Sport Touring -07
                              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                              Duunissa: F11 520d x-drive -17

                              Comment

                              • JJanne
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2008
                                • 73
                                • Riihimäki

                                #30
                                Lieneeköhän tuo joku tyyppivika kun itelläki tuo apparinpuoli oireili/oireilee tosin itellä korjaantu aikalailla johtojen ja tulppien vaihdolla, vaikka kone nyt toimiikin normaalisti niin välillä on havaittavissa röpötystä tuolta apparinpuolesta... vikakoodeja en ole koskaan omastani luettanut, mutta ei se vikavalokaan ole kyllä palanut kertaakaan...
                                EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎