Originally posted by JoniB
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 750 Tehot kadoksissa. EDIT: VIka paikallistettu. post 39
Collapse
X
-
Nonniin..
Tulpanjohdot on vaihdettu, jakajan kantta putsailtu ja aurinko tuntuu paistavan risukasaankin
Eli bemi käy taas 99%varmuudella kaikilla 12:lla sylinterillä.
Tosin lienee edelleen joku vikatila päällä kun on nypitty kaikki mahdolliset johdot irti.(maffit, kaasuläpät jne.)
Seuraavaksi sitten töpselin päähän lukemaan ja nollaamaan koodit.
Vedot edelleen vähän häveyksissä, mutta käy nätisti tyhjäkäyntiä eikä yski tai tee mitään muutakaan ikävää toisin kuin aikaisemmin.
Eli vielä vaatii pieniä toimenpiteitä, mutta valoisammalta näyttää
Comment
-
-
APUA!
Aikaa on kulunut tovi eikä missään vaiheessa ole kuitenkaan toiminut kunnolla.
yhteenvetona: Vika tuli yhden yön aikana!
Kaikennäköistä on tehty, mutta tuloksetta!
mm. tulpat, jakajien kannet, pyörijät, tulpanjohdot(vaihtuvat takaisin originaaleihin.Orig. vrt. uusi tarvikejohto. Tarvikejohdoissa vastus pahimmillaan 16 Kohm, alkup. 5,5-6,5Kohm )
Vikakoodeja on yritetty lukea ja nollailla, mutta DME:hen ei saa yhteyttä.
Kerran merkkiliike pääsi dme:hen käsiksi ja vikakoodit:
Sytytyshäiriöitä 1,2,4, ja 5 sylintereissä.
Kone käydä ryskyttää, vapisee ja vie tolkuttomasti bensaa, ei kulje eikä vetoja ole millään osa-alueella.
Apukuskinpuolen sylinteriryhmä käy kauniisti yksinään, mutta kuskinpuoleinen yskii niin pirusti.
Polttaa putkessa ja ilmeisesti myös imusarjassa!!
Eli vaikuttaisi kuin sytytyksen ajoitus olisi täysin metsässä!
Paikallinen merkkihuolto epäili/totesi vian johtuvan mahdollisesti viallisesta EML-boksista..?
"livedata" näyttää dme1:n & dme2:n olevan "safety mode"-tilassa eikä tietenkään saa nollattua tuotakaan.
Heti käynnistyksen jälkeen tuntuu olevan vetoja vähän enemmän, mutta siihen se sitten jääkin.
Mittaristossa EI pala missään vaiheessa "eml" tai "check engine-valo")
Eli mittaristossakin lienee vikaa
Auttakaa nyt kamua hädässä, alkaa keinot loppua.
Mistä lähtisin nyt järjestelmällisesti vikaa hakemaan?
Korjaako kukaan noita bokseja?
Saako boksin kunnon jotenkin todettua?
Käykö jostain muusta mallista eml-boksi?Last edited by JoniB; 25-08-2008, 00:41.
Comment
-
-
Originally posted by superfast View PostVoisikohan vika olla samanlainen kuin eräässä E32 750, eli sieltä oli mittaristosta moottorin häiriö valon tinaukset murtuneet ja koneesta oli paukut kateissa. uudelleen tinaamalla alkoi kone taas toimia normaalisti.
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostOliko näissä pelkästää yksi puola koneen puolikasta kohti, jos on niin siitä lähtisin ainakin liikeelle
Aina vaan se sama toinen sylinteriryhmä käy hyvin, toinen ryskää ja polttaa putkessa.
Eli puolien vaihdolla ei merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostNiin lienekkö tämä E38:n ongelmia... http://bmwe32.masscom.net/johan/eml_bulb/eml_bulb.html
Käsittääkseni tuossa linkin e32:ssa ilmeni vain tehottomuutta, muttei käyntihäiriöitä.
Ja kun nuo mittaristot eivät ole samanlaiset e32:ssa ja e38:ssa niin tuo toki mainio kuvallinen ohjekin on vain lähinnä suuntaa antava.
Itse en luota omiin kykyihini kovinkaan paljoa noissa elektroniikkajutuissa joissa tarvitsisi tehdä muutakin kuin seurata selkeitä ohjeita.
Tarvitsee kuitenkin purkaa tuo mittaristo irti ja katsoa ainakin onko siellä edes polttimoa paikallaan
Comment
-
-
Noi on kyllä todella "mielenkiintoisia" vikoja, mulla tuli muutaman pvän seisonnan jälkeen lähes samatyyppinen vika tuohon olympiaifaan... Toinen puoli yskii pahasti tyhjäkäynnillä, mutta herää henkiin sitten kuitenkin hiukan päälle 2000r/min..`?
Ja sitäkin vikaa on TODELLA haettu, ja haetaan vieläkin =/.
AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostNoi on kyllä todella "mielenkiintoisia" vikoja, mulla tuli muutaman pvän seisonnan jälkeen lähes samatyyppinen vika tuohon olympiaifaan... Toinen puoli yskii pahasti tyhjäkäynnillä, mutta herää henkiin sitten kuitenkin hiukan päälle 2000r/min..`?
Ja sitäkin vikaa on TODELLA haettu, ja haetaan vieläkin =/.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=143551
Juu-u.
Todella miellyttävä vika tosiaan
Olenkin lukenut tuota audin häiriökäyttäytymis-topiccia jo aikaisemmin ja arvasinhan minä että penari osoittautuu yhtä hankalaksi.
Noh.. eihän nämä ole kuin ihmisen tekemia laitteita joten kuntoon tullee jossain vaiheessa tavalla tai toisella.
Comment
-
-
Ja-has , ja mä kun luulin (tietäväni) että penaalit olis jotenkin helpompia... ainakin noin 15sta omistetun laitteen pohjalta ei yhdessäkään ole ollut edes mitään tän suuntaistakaan..
Rupiaa ihan justiisa loppumaan konstit kesken, puristukset, nokka-akselin ajoitukset, sitten se viimeinen, seonnut ecu jäljellä...
v***u, mitä laitteita..
Originally posted by JoniB View PostJuu-u.
Todella miellyttävä vika tosiaan
Olenkin lukenut tuota audin häiriökäyttäytymis-topiccia jo aikaisemmin ja arvasinhan minä että penari osoittautuu yhtä hankalaksi.
Noh.. eihän nämä ole kuin ihmisen tekemia laitteita joten kuntoon tullee jossain vaiheessa tavalla tai toisella.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Lieneeköhän tuo joku tyyppivika kun itelläki tuo apparinpuoli oireili/oireilee tosin itellä korjaantu aikalailla johtojen ja tulppien vaihdolla, vaikka kone nyt toimiikin normaalisti niin välillä on havaittavissa röpötystä tuolta apparinpuolesta... vikakoodeja en ole koskaan omastani luettanut, mutta ei se vikavalokaan ole kyllä palanut kertaakaan...EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.
Comment
-
Comment