Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ei käynnisty/käynnistyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Termostaatti
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 28
    • Tampere

    E38 ei käynnisty/käynnistyy

    Otsikon mukainen ongelma löyty E38 -97 koslasta, eli auto ei käynnistynyt, ei edes yrittänyt startata. Samalla airbagin merkkivalo ei myöskään syttynyt hetkeksi palamaan. Koetin startata useampaan otteeseen myös absin merkkivalo meni pimeeksi ja auto ei edelleenkään edes yrittänyt starta vaan pysyi totaalisen mykkänä. Tästä harmistuneena lampsin takaisin työpaikalle ja tietokone auki ja tänne penarifoorumille josko jollain muulla olisi vastaavaa joskus tullut vastaan. En löytänyt pienellä hakemisella vastaavaa ja marssin about puolen tunnin päästä takas autolle ja uusi starttiyritys. Kaikki merkkivalot syttyy palamaan juuri niinkuin pitääkin ja auto starttaa kehräämään kuin palmun alta, kaikki pelaa. Pitäis yrittää hakea syyllinen mikä tuon mystisen tapahtuman aiheutti, ennen kuin se jättää viimein starttaamatta kokonaan. Viallinen ajonestoyksikkö autoon vaihdettiin merkkiliikkeessä n. puoli vuotta sitten sen sanottua työsopimuksensa irti. Myös tällöin auto ei luonnollistikkaan edes yrittänyt startata ja myös tuolloin merkkivaloista ABS ja turvatyynyn valot pysyivät pimeänä starttia kokeiltaessa.
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    Akku loppu,joku maapiuha huonosti kiinni,ajonestolaite temppuilee,avain menossa rikki!
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • Erich
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 783
      • Hämeenkyrö

      #3
      Originally posted by Termostaatti View Post
      Otsikon mukainen ongelma löyty E38 -97 koslasta, eli auto ei käynnistynyt, ei edes yrittänyt startata. Samalla airbagin merkkivalo ei myöskään syttynyt hetkeksi palamaan. Koetin startata useampaan otteeseen myös absin merkkivalo meni pimeeksi ja auto ei edelleenkään edes yrittänyt starta vaan pysyi totaalisen mykkänä.
      Siis mitä tapahtuu missäkin avaimen asennossa, kun yrittää käynnistää? Ja pyörittääkö se? Käytätkö aina avaimen pois ennen uutta yritystä?

      Tuolla kuvauksella tulee myös virtalukon pohja mieleen, pitäisi tosin kaavioista tsekata, tukeeko kuvatun kaltaista toimintaa.
      6 - E24 635
      7 - E38 740
      8 - E31 850

      Comment

      • E38
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 269
        • HKI,TKU

        #4
        Originally posted by Termostaatti View Post
        Viallinen ajonestoyksikkö autoon vaihdettiin merkkiliikkeessä n. puoli vuotta sitten sen sanottua työsopimuksensa irti. Myös tällöin auto ei luonnollistikkaan edes yrittänyt startata ja myös tuolloin merkkivaloista ABS ja turvatyynyn valot pysyivät pimeänä starttia kokeiltaessa.
        Ettei ole taas ajonestoyksikkö laukeemassa?

        http://www.btcf.fi/forum/showthread....ia+k%E4ynnisty
        Autotalli:
        -07 Lexus GS300
        -96 Mercedes-Benz SL320
        -79 Wartburg 353W Tourist
        -66 Cadillac Coupe De Ville


        Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

        Comment

        • Termostaatti
          Newbiemmer
          • Jun 2005
          • 28
          • Tampere

          #5
          Lainaan Hemiä tuosta toisesta ketjusta.
          Originally Posted by Hemi

          Lainaan nyt itseäni, mutta kuten aiemmin epäilinkin niin kyllä tuossa nyt on jotain muuta taustalla kuin mikä oli ensimmäinen ja toinenkin vikadiagnoosi.
          Tämä olisi nyt kyllä hyvä selvittää kun maksumiestä ko.sähläilylle haeskellaan.
          En vain vieläkään voi uskoa että hommassa ollaan oikeilla jäljillä, koska noihin ajonestoihin ei vain yksinkertaisesti oikeassa elämässä tule vikoja. Varmasti jokunen diagnoosi on sinne johdettu kun niiden toiminnasta ei olla perillä edes laakkosella, mutta kyllä ne viat kuitenkin ovat aina löytyneet jostain muualta.
          Toivotaan nyt kuitenkin että homman opiskelua ei laiteta asiakkaan piikkiin
          Eli jos siitä on taas menossa ajonestoyksikkö, niin mikä sen uudelleen hajoamisen puolen vuoden sisällä vois aiheuttaa?

          Ja virta-avainta käännettäessä siihen kohtaan ku pirssiin tulee sähköt päälle ja abs ja airbag ym. merkkivalot pitäis syttyä airbägin merkki valo ei syttynyt. Kun tästä yrittää startata ei auto sano yhtikäs mitään. ei pyöritä, ei naksu kuten virran ollessa vähissä, ei siis mitään. Avain alkuasentoon ja uudelleen virrat päälle, niin myös absin merkkivalo pysyy pimeenä, eikä auto edelleenkään inahdakkaan. Avainta en kyllä käyttänyt välillä pois virtalukosta.
          Ja puolen tunnin päästä tästä kaikki toimii täysin. Ja toimii edelleen. Jännittää vaan millon toi tekee ton uudelleen ja pysyvämmin...

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by Erich View Post
            Tuolla kuvauksella tulee myös virtalukon pohja mieleen, pitäisi tosin kaavioista tsekata, tukeeko kuvatun kaltaista toimintaa.
            Sama tuli mieleen. Olen kuullut monenlaisesta oireesta jotka on lopulta korjaantuneet virtalukon pohjan uusimisella. Kuulostaa todennäköisemmältä kuin ajonestolaitteen vikaantuminen.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              moottorin maadoitus ekana tarkistukseen/korjaukseen, ei mene kuin vartti vaikka joutusit tekemään uuden pään eikä maksa mitään etkä polta johtosarjaa sen takia että starttivirta meneekin väärää kautta (lue: jotain anturin 0,25mm2 piuhaa pitkin)
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎