Otsikon mukainen ongelma löyty E38 -97 koslasta, eli auto ei käynnistynyt, ei edes yrittänyt startata. Samalla airbagin merkkivalo ei myöskään syttynyt hetkeksi palamaan. Koetin startata useampaan otteeseen myös absin merkkivalo meni pimeeksi ja auto ei edelleenkään edes yrittänyt starta vaan pysyi totaalisen mykkänä. Tästä harmistuneena lampsin takaisin työpaikalle ja tietokone auki ja tänne penarifoorumille josko jollain muulla olisi vastaavaa joskus tullut vastaan. En löytänyt pienellä hakemisella vastaavaa ja marssin about puolen tunnin päästä takas autolle ja uusi starttiyritys. Kaikki merkkivalot syttyy palamaan juuri niinkuin pitääkin ja auto starttaa kehräämään kuin palmun alta, kaikki pelaa. Pitäis yrittää hakea syyllinen mikä tuon mystisen tapahtuman aiheutti, ennen kuin se jättää viimein starttaamatta kokonaan. Viallinen ajonestoyksikkö autoon vaihdettiin merkkiliikkeessä n. puoli vuotta sitten sen sanottua työsopimuksensa irti. Myös tällöin auto ei luonnollistikkaan edes yrittänyt startata ja myös tuolloin merkkivaloista ABS ja turvatyynyn valot pysyivät pimeänä starttia kokeiltaessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 ei käynnisty/käynnistyy
Collapse
X
-
Akku loppu,joku maapiuha huonosti kiinni,ajonestolaite temppuilee,avain menossa rikki!1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
-
-
Originally posted by Termostaatti View PostOtsikon mukainen ongelma löyty E38 -97 koslasta, eli auto ei käynnistynyt, ei edes yrittänyt startata. Samalla airbagin merkkivalo ei myöskään syttynyt hetkeksi palamaan. Koetin startata useampaan otteeseen myös absin merkkivalo meni pimeeksi ja auto ei edelleenkään edes yrittänyt starta vaan pysyi totaalisen mykkänä.
Tuolla kuvauksella tulee myös virtalukon pohja mieleen, pitäisi tosin kaavioista tsekata, tukeeko kuvatun kaltaista toimintaa.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by Termostaatti View PostViallinen ajonestoyksikkö autoon vaihdettiin merkkiliikkeessä n. puoli vuotta sitten sen sanottua työsopimuksensa irti. Myös tällöin auto ei luonnollistikkaan edes yrittänyt startata ja myös tuolloin merkkivaloista ABS ja turvatyynyn valot pysyivät pimeänä starttia kokeiltaessa.
http://www.btcf.fi/forum/showthread....ia+k%E4ynnistyAutotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Lainaan Hemiä tuosta toisesta ketjusta.
Originally Posted by Hemi
Lainaan nyt itseäni, mutta kuten aiemmin epäilinkin niin kyllä tuossa nyt on jotain muuta taustalla kuin mikä oli ensimmäinen ja toinenkin vikadiagnoosi.
Tämä olisi nyt kyllä hyvä selvittää kun maksumiestä ko.sähläilylle haeskellaan.
En vain vieläkään voi uskoa että hommassa ollaan oikeilla jäljillä, koska noihin ajonestoihin ei vain yksinkertaisesti oikeassa elämässä tule vikoja. Varmasti jokunen diagnoosi on sinne johdettu kun niiden toiminnasta ei olla perillä edes laakkosella, mutta kyllä ne viat kuitenkin ovat aina löytyneet jostain muualta.
Toivotaan nyt kuitenkin että homman opiskelua ei laiteta asiakkaan piikkiin
Ja virta-avainta käännettäessä siihen kohtaan ku pirssiin tulee sähköt päälle ja abs ja airbag ym. merkkivalot pitäis syttyä airbägin merkki valo ei syttynyt. Kun tästä yrittää startata ei auto sano yhtikäs mitään. ei pyöritä, ei naksu kuten virran ollessa vähissä, ei siis mitään. Avain alkuasentoon ja uudelleen virrat päälle, niin myös absin merkkivalo pysyy pimeenä, eikä auto edelleenkään inahdakkaan. Avainta en kyllä käyttänyt välillä pois virtalukosta.
Ja puolen tunnin päästä tästä kaikki toimii täysin. Ja toimii edelleen. Jännittää vaan millon toi tekee ton uudelleen ja pysyvämmin...
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostTuolla kuvauksella tulee myös virtalukon pohja mieleen, pitäisi tosin kaavioista tsekata, tukeeko kuvatun kaltaista toimintaa."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
moottorin maadoitus ekana tarkistukseen/korjaukseen, ei mene kuin vartti vaikka joutusit tekemään uuden pään eikä maksa mitään etkä polta johtosarjaa sen takia että starttivirta meneekin väärää kautta (lue: jotain anturin 0,25mm2 piuhaa pitkin)F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment