Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kone KILAHTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PepsiMoto
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 15
    • Lempäälä

    E38 Kone KILAHTI

    Kyllä näin kävi. Auto on siis 95 vuoden 740 bensa. Tarina alkaa tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157897.
    Vika ei siis ollut missään ohjausbokseissa vaan itse moottorissa. Tänään aamulla metro-autossa sanottiin ettei sieltä edelleenkään tule kipinää, ja iltapäivällä kerrottiin ilouutiset että nokka-ketju ei pyöri. Oli ottanu männät ja venttiilit yhteen eikä sitä ole kuulemma järkeä alkaa korjailee! Eli olisi tod. näköisesti moottorinvaihtoviikot tulossa... Onko jotain mitä pitäs ottaa huomioon kun etsii uutta myllyä? Ja liittyykö koko tähän projektiin jotain ongelmia?
    P.S. Ihmettelen miten 7 sarjan bemarin 240 tkm ajettu moottori voi tuolla tavalla levitä... saattoi olla viimeinen BMW
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Kyllä se nyt kannattaisi katsoa että mitä tuhoa siellä on tullut. Jos vaan venttiileitä on solmussa niin kansiremppa kuulostaa helpommalta ja halvemmalta kuin vaihtaa koko kone :think

    No onhan siellä aika monta venttiiliä...
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • dumppi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 4351
      • sotkamo

      #3
      joo kyllä kannattaa kuitenki tarkistaa et minkälaista vaurioo on tullu.. kaverilla levis 97 740ia:sta laatikko ihan yhtäkkiä (en nyt muista mitä sillä oli ajettu) mitään isompia varottelematta.. sori jos nyt sanon vähän asian vierestä mutta miksi ei voisi muka levitä 240tkm ajettu kone:think huolloistahan se nyt on täysin kiinni ja ajotavasta miten kauan se moottori/tekniikka kestää.. ja oletko sit ihan varma että kilometritkään/huoltokirjakaan on paikkaansa pitäny ei herneitä
      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
      e36 325i coupé R.I.P
      e30 316 2d
      e36 318is coupé
      e36 323i 4d ac schnitzer replica


      Käyttis: e39 523i 4d
      Originally posted by rizzo
      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
      |Sotkamo Connection|

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        #4
        Otan topicin aloittajan puolesta osaa Tiedän miltä susta tuntuu. Itsellä oli Opel Vectra 2005 vuonna jolla oli ajettu 135tkm täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla ja siitä meni kans ketju poikki eikä maahantuoja suostunut korvaan latiakaan. Näitä sattuu välillä.

        Eikö kone pitänyt mitään erikoista rohinaa jonka olisit huomannut esim?
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by PepsiMoto View Post
          P.S. Ihmettelen miten 7 sarjan bemarin 240 tkm ajettu moottori voi tuolla tavalla levitä... saattoi olla viimeinen BMW
          Onko tietoa oliko M60-koneen tyyppivika, eli irtoilevat öljypumpun pultit tarkistettu ennen konerikkoa?

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            On melko harvinainen tapaus tämäkin, muutamia harvoja tullut eteen. Olisi mielenkiintoista tietää mikä sieltä on oikein lauennut, tuo jakopäähän on näissä aikalailla tukevampaa tekoa kuin uudemmissa M62:ssa, joissa noita ketjuongelmia on ollut. Ja vinkkinä tuolta myydäänosastolta

            Ihan btw, kuuluko koskaan auton käydessä tyhjäkäyntiä sellasta hiljaista napsuttavaa ääntä apukuskin puolelta?
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by PepsiMoto View Post
              P.S. Ihmettelen miten 7 sarjan bemarin 240 tkm ajettu moottori voi tuolla tavalla levitä... saattoi olla viimeinen BMW
              niin... yhtä hyvin saattaapi olla vaikka 440tkm tuupattu mene ja tiedä...
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • PepsiMoto
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 15
                • Lempäälä

                #8
                Hankalaa on mun ruveta sitä tarkistelemaan että mitä damagee sinne on tullu kun en itse osaisi noin isoa hommaa tehdä, eikä mulla ole valitettavasti aikaakaan. Sen joutuis sit teettää jollain pajalla ja sekin maksaa, ja voi olla että menis rahat hukkaan...

                Kilometreistä en tosiaan mene vannomaan, eikä huoltohistoriastakaan mitään varmaa ole. Auto on ollut mulla reilut puoli vuotta ja en ota herneitä ihan pienistä

                Auto ei pitänyt mitään ääniä, eikä mitään oireita ollut. Se vaan sammui suoraan ajosta. Siitä otin kyllä vähän reilummat herneet

                Mulla ei kyllä ole mitään tietoa näitten tyyppivioista, ja voin taata ettei ole varmasti kukaan ikinä tarkistanut kyseisiä öljypumpun pultteja

                Löysin 96 vuoden vaihtokoneen joka tulisi maksamaan mulle 1300 ja äijän joka tekee moottorivaihdon 500! Siis kaveri on kuulemani mukaan bmw asiantuntija. Rempalle tulisi hinnaksi siis joku 2000. Vielä en ole kuitenkaan tehnyt lopullista päätöstä mitä aion asian kanssa tehdä...

                Comment

                • PepsiMoto
                  Newbiemmer
                  • Sep 2008
                  • 15
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by Morkai View Post
                  Ihan btw, kuuluko koskaan auton käydessä tyhjäkäyntiä sellasta hiljaista napsuttavaa ääntä apukuskin puolelta?
                  En ole ihan varma mutta saattoi kyllä joskus kuulua. Mitä se tahtoo sanoa?

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #10
                    Kuinka sata se nyt edes on, että siellä on kone paskana? Jossain merkkiliikkeessä nyt on NIIN venäjää se touhu, että katsoisin vielä tarkemmin.
                    Retard Member

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Erittäin outoa kyllä että menee ketju poikki tommosesta vanhemmasta kasista. Kun se on tosiaan kahdella ketjulla. Oikeasti todella kestävä rakenne. Näistä uudemmista menee laahaimia mutta en ole kyllä kuullu ketjun katkeamisistakaan vaikka onkin vain yks ketju. Nykypäivinä merkkiliikkeen lausunto ei todellakaan ole laki vaan heillä voi olla asiaan erilaisia intressejä.
                      Äärimmäisessä tapauksessa voi olla että kyseisen auton korjaus ei kiinosta ja täten annetaan jotain aivan päättömiä lausuntoja jottei siihen tarvitse koskea. Mutta en nyt väitä että tästä olisi kysymys, ei vaan ole mitenkään uutta silti...

                      EDIT: Niin ja mikäli startti pyörittää konetta kuitenkin pyytäisin kaveria katsomaan öljykorkin reiästä samalla kun koitat startata, tosin kannattaa varoa mahdollista pientä öljysuihkua eli joku cd-levyn kotelon kansi vaikka siihen päälle. Näkee että pyöriikö se yläkerta oikeesti mukana. Jos pyörii niin seuraavaksi kannattaa tehdä vaikka puristusmittaus, perusmittarin saa edullisesti mistä vaan ja pystyy tekemään ihan kotipihalla vaikka. Jos puristuksetkin löytyvät niin paskaa puhuivat liikkeessä ja lähtisin sähköpuolelta liikkeelle.

                      JOS nyt pilkkua viilataan niin vaikka yläkerta ei pyörisi pitäisi puolille tulla kipinää! Kampiakselin anturi haistelee hihnapyörässä olevaa hammastusta ja nokka-akselien tietoa ei tarvita välttämättä, siitä saatu tieto vain tarkentaa ruiskutusta ja sytytystä. Ja jos kerran väittivät liikkeessä ettei tule edes kipinää niin hieman epäilyttää...
                      Pyöriikö se kone kuitenkin kun kääntää avaimesta?
                      Last edited by Supa; 09-02-2009, 20:01.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Morkai View Post

                        Ihan btw, kuuluko koskaan auton käydessä tyhjäkäyntiä sellasta hiljaista napsuttavaa ääntä apukuskin puolelta?
                        Mitä haet tällä takaa, Itsellä meinaa nimittäin kuuluu sellanen kalkattava ääni VAIN apukuskin puolelta?
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          #13
                          Originally posted by Bouma View Post
                          Mitä haet tällä takaa, Itsellä meinaa nimittäin kuuluu sellanen kalkattava ääni VAIN apukuskin puolelta?
                          Tää on vaan semmonen mysteeri, johon ei oo toistaseks löytyny järkevää vastausta. Monet M60-koneet ja näemmä muutkin tota pitää.. pakosarjan pultit on ollu toistaseks paras poistokeino, mutta se voi olla jotain muutakin. Kaverin 250tkm ajettu 740iA pitää tuota ääntä, oma 207tkm ajettu 730iA pitää sitä ihan kylmänä.. vanhasta 270tkm ajetusta 740i:sta se lähti pois liquidmolyn puhdistusaineiden, öljypumpun ja pakosarjan pulttien kiristyksen jälkeen pois. 530i M60:ssä sitä ei oikeestaan kuulunu, mutta se oli muuten pakoputkiston yms. takia äänekkäämpi, joten ei ehkä kuulunu läpi.

                          Kaikista noista oon öljypumpun pultit kattonu ja laittanu paikoilleen, pahimmasta oli 7 irti ja ketju löysällä. Jokaisen läpi on myös ajettu puhdistusaineet, ja laitettu teboilin diamond/gold öljyt, joista goldit on olleet aivan ehottomat käyntiäänien minimoimiseen. Kokeiltu myös castrolin 10w60, 0w40 edge sport ja 5w40 magnatec. Nuo m60:t ollu sisältä aivan uskomattoman törkysiä laitteita, osassa joutunu kaapimaan öljypohjan seinämiltä pahempaa kamaa irti kuin EGR-laitteiden imusarjoista. Ainoostaan toi kaverin 740iA oli likimain siisti, siihen olikin joskus vedetty fortet.

                          Hain tossa sitä, että voisko se naputtava ääni kuulua esimerkiks ketjunkiristimestä tai jostain liu'usta, vaikka tuntuukin kuuluvan eri suunnasta.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • Yltti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2792
                            • Kuopio suamen texas

                            #14
                            Itse olen törmännyt 2 m60 sarjan koneeseen jossa kuuluu tämä pieni naputtava ääni. Ääni kuuluu ihan tyhjäkäynnillä ja sit jossain 4000 kierroksen jälkeen. Kummassakin tapauksessa syylliseksi paljastui pakopuolelta vuotava kannentiiviste. Itse en kyllä usko tämänkään koneen osalta täydelliseen konerikkoon ja lukihan tuolla nuo maagiset sanatkin kipinää ei tule. Nii ei tule tultakaan josta syntyisi savua.

                            EDIT:
                            Touringissa tätä ääntä ei ollut.
                            Last edited by Yltti; 09-02-2009, 21:06.
                            1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                            F10 525d Xdrive comfort sitte
                            Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                            www.rotator.fi

                            Comment

                            • PepsiMoto
                              Newbiemmer
                              • Sep 2008
                              • 15
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by Supa View Post
                              Pyöriikö se kone kuitenkin kun kääntää avaimesta?
                              Kyllä se pyörittää, mutta kuullostaa erilaiselta kuin ennen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎