Öljy paksumpaa kylmänä? Nostajan lämpölaajeneminen/supistuminen? Jotain myöhnää sisällä?
Edit. Nii sehän ei itsessään liiku, vaan toimii kenuvivun toisessapäässä "ankkuripisteenä". Nokka painaa sen osin kasaan tullessaan alas ja sisälle jää öljytasku joka jäykistää sen oikeeseen korkeuteen. Mutta jos se ei kerkee tyhjentyä tarpeeksi esim. jäykän ja kylmän öljyn takia, niin se jää kantamaan venaa auki.
Sitte mikä ihmetyttää on se että juuri tuolla puolen (apparin puoli) työntää putkesta kauheella höngällä ilmaa, ihanku jäis pakovena auki ja puhaltelis vaa edestakas.
Tuosta sanomastasi vaan päättelin, käyttäytyy kovin tutusti.
Osa kolme, menee neljä ja ehkä saa vaihdettua ilman että ottaa kannen irti.
En tietenkään väitä että se olis nostaja, mutta aika hyvin oot rajannu vian eikä montaa vaihtoehtoa enään taida olla. Ohivuotomittaus ja puristuksien mittaus ei kumpikaan näyttäny tossa edellä mainitsemassani tapauksessa.
Mutta toivottavasti löydät vian helpommin korjattavasta paikasta, vittumaista tuolla ulkona mitään on tehdä.
Juu. Ajattelin käyttää venakopan pois seuraavaks. Kyllä sen todennäkösesti tuntee jääkö nostaja jännitykselle jos vertaa muihin. Tota nyt on vaikeempi pyöritellä ku perinteistä leveetä nostinta mutta eiköhän seki onnistu jotenki, ja jollei muuta ni mittaa jotain tasoa vasten venttiilin päästä.
Se on vaan ahterista kun nuo eivät yleensä ala kantamaan ennenku koneessa alkaa olee tarpeeksi kierroksia ja öljynpainetta. Jos se ois kokonaan paskana niin sit se ois helppo juttu löytää viallinen kun ne alkaa naputtaa. Pitäis melkein saada käyntiin koppa irti. Tosta kasista en tiedä, mutta kutosessa ei taida onnistua?
Jenkkiautoissa ja jossain suprafoorumilla ovat kokeilleet engine-flush:ia ja onnistumisprosentti on noin 50...ei paha, mutta öljyt pitää vaihtaa sen jälkeen.
Motonetista alle seiska euroo.
Toinen tapa mikä vaikuttaa mielenkiintoiselta on valuttaa puol-litraa öljyä pois koneesta ja tilalle atf:fää, aika hurja
Sit normaalii ajoo 500km eikä revittelyä, öljynvaihto tietty sitten.
Kolmas on kaataa lämppuöljyä koneeseen mutta menee kyllä insane-osastoon mielestäni.
Joudun varmaan kokeilee tossa keväällä tuota atf:fää kun mulla naputtaa nostaja aika terävästi välillä. Kone tosin kutosdiesel mutta nostajat on samat 11332249817.
Sulla on tosin myöskin mahdollisesti venttiili palanut tai kansipahvi tai männässä voi silti olla reikä tai kiertokanki mutkalla niinku mulla oli volvossa kun oli liikaa evryä haittaakse? Imuvuodosta diesel ei välitä mitään, mutta bensa olis oireillu samoin siitäkin...
Joo ei jää venttiili kantamaan, keinua pysty liikuttaa sivuttain kun nokka ylhäällä.
Eikä muutakaan epätavallista näkyny venttiilikoneistossa.
Sensijaan uusia vikoja löytyi mm. kuskin puolella (toinen puoli siis missä tämä 3. pytyn korjausarvo-ongelma) katti kolisee ja turbon säätö on jumissa.
Mistä syystä dieselissä katti sulaa, liian laihasta seoksesta?
EDIT: Siis edelleen 3. pytyn korjausarvo pyörii +6 paikkeilla, lämpimällä ja kylmällä, suuttimia oon vaihdellu ilman vaikutusta.
Sitte taas puristusmittaus ei heitä sylinterien välillä yhtään joten ei tuntuisi sen puolesta olevan mekaanista vikaa, johan menee mielenkiintoiseksi :think
Ohjauspuolen vikaa? Pitää melkeen seuraavaks kattoa skoopilla suuttimien ohjauksia.
Se DIS:n "puristusmittaus" on aika alkeellinen, olisko ohivuotomittaus hyvä tehdä?
Nappaa suuttimelta piuha irti ja katso mistä sylinteristä valittaa
Joo no täytyy napata niin on varmuus mitenpäin tossa pytyt menee
Kyllä mä uskoisin että se puristusmittaus aika totuudenmukainen on, jos joku pytty ei tee paineita niin pyörii nopeempaa ja hyvinhän tuo näkyi noissa topicin alottajan testeissäkin vaikka kovin isosta reiästä ei ollutkaan kyse.
Suuttimia oon vaihdellu jo senverran että tuskin on ohivuodosta kyse.
Mutta sensijaan jos ykkönen oiski kuskin puolella niin selittäis kaikki viat ja miksi katti sulanut
Sen puolen suuttimet on vanhoja kaikki.
Kumpaankos suuntaan tuo korjausarvo oikein on kun suutin vuotaa sylinteriin?
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Tänään kävi yhtäkkiä kylmänä ihan tasaseen ilman savutuksia.
Sehän tekee yleensä niin että kylmänä täristää ja savuttaa niinkuin olisi liikaa ainetta.
Oon nyt (tällähetkellä) tullu siihen johtopäätökseen että kyllä se varmaan käy noin rikkaalla kuin 3. suuttimen korjausarvo antaa ymmärtää koska nyt kun se kävi kunnolla oli korjausarvo tippunut puoleen eikä savuttanut yhtään kylmäkäynistyksessä.
Se puolikas oli karannut vaan sitten 5 pyttyyn
Se mikä noita pyttyjä yhdistää on yhteinen ohjauksen virransyöttö.
Vähän tuntuu siltä että ohjauspuolella ongelmaa tai sitten kuskinpuolella tukossa oleva katti vaikuttaa tuohon mittaukseen niin että korjaa turhaan vaikkei tarvetta olekkaan.
Korjaushaun perustuu sylinterikohtaisiin kiihtyvyyksiin/hidastuvuuksiin mitä kone tekee käydessään.
Skoopilla sitten tutkimaan seuraavaksi pitääkö korjaukset kutinsa ja miltä signaali näyttää muuten.
Tänään kävi yhtäkkiä kylmänä ihan tasaseen ilman savutuksia.
Sehän tekee yleensä niin että kylmänä täristää ja savuttaa niinkuin olisi liikaa ainetta.
Oon nyt (tällähetkellä) tullu siihen johtopäätökseen että kyllä se varmaan käy noin rikkaalla kuin 3. suuttimen korjausarvo antaa ymmärtää koska nyt kun se kävi kunnolla oli korjausarvo tippunut puoleen eikä savuttanut yhtään kylmäkäynistyksessä.
Se puolikas oli karannut vaan sitten 5 pyttyyn
Se mikä noita pyttyjä yhdistää on yhteinen ohjauksen virransyöttö.
Vähän tuntuu siltä että ohjauspuolella ongelmaa tai sitten kuskinpuolella tukossa oleva katti vaikuttaa tuohon mittaukseen niin että korjaa turhaan vaikkei tarvetta olekkaan.
Korjaushaun perustuu sylinterikohtaisiin kiihtyvyyksiin/hidastuvuuksiin mitä kone tekee käydessään.
Skoopilla sitten tutkimaan seuraavaksi pitääkö korjaukset kutinsa ja miltä signaali näyttää muuten.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Oon ajanu autolla ja odottanut jotain selkeämpää vikaa (kuten reikää männässä) mutta nyt puhaltaa kummastakin putkesta samanverran kun tyhjensi toisen takapöntön katin sisuskaluista
Eipä ole eroa pakolämmöissä. Nyt käy silleen että ontuu aina jossain kohtaa kierrosta, varmaankin joku pytty käy huonommin kyllä. Mutta hassua että välillä ei humppaa juuri ollenkaan ja välillä enemmän.
Odottelen että saan e36:sen ajoon niin tästä voi lähettää kummatki turbot huoltoon ja vaikka suuttimetki sitte ellei nyt räjähdä kokonaan enne
Comment