memebuy23buy

E38 740d Käyntiongelma EDIT 13.10: Männässä reikä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #46
    Varovasti sitten tuon puristusmittauksen kanssa.

    Jos suutin ei ole kunnolla kiinni lähtee se ainakin vanhemmissa diiseleissä melko kovaa.
    Last edited by Muurahainen; 07-02-2012, 15:30.

    Comment

    • MrSnow
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 22
      • Helsinki

      #47
      Öljy paksumpaa kylmänä? Nostajan lämpölaajeneminen/supistuminen? Jotain myöhnää sisällä?
      Edit. Nii sehän ei itsessään liiku, vaan toimii kenuvivun toisessapäässä "ankkuripisteenä". Nokka painaa sen osin kasaan tullessaan alas ja sisälle jää öljytasku joka jäykistää sen oikeeseen korkeuteen. Mutta jos se ei kerkee tyhjentyä tarpeeksi esim. jäykän ja kylmän öljyn takia, niin se jää kantamaan venaa auki.

      Sitte mikä ihmetyttää on se että juuri tuolla puolen (apparin puoli) työntää putkesta kauheella höngällä ilmaa, ihanku jäis pakovena auki ja puhaltelis vaa edestakas.
      Tuosta sanomastasi vaan päättelin, käyttäytyy kovin tutusti.
      Osa kolme, menee neljä ja ehkä saa vaihdettua ilman että ottaa kannen irti.


      En tietenkään väitä että se olis nostaja, mutta aika hyvin oot rajannu vian eikä montaa vaihtoehtoa enään taida olla. Ohivuotomittaus ja puristuksien mittaus ei kumpikaan näyttäny tossa edellä mainitsemassani tapauksessa.

      Mutta toivottavasti löydät vian helpommin korjattavasta paikasta, vittumaista tuolla ulkona mitään on tehdä.
      Last edited by MrSnow; 07-02-2012, 16:21.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #48
        Juu. Ajattelin käyttää venakopan pois seuraavaks. Kyllä sen todennäkösesti tuntee jääkö nostaja jännitykselle jos vertaa muihin. Tota nyt on vaikeempi pyöritellä ku perinteistä leveetä nostinta mutta eiköhän seki onnistu jotenki, ja jollei muuta ni mittaa jotain tasoa vasten venttiilin päästä.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • MrSnow
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 22
          • Helsinki

          #49
          Se on vaan ahterista kun nuo eivät yleensä ala kantamaan ennenku koneessa alkaa olee tarpeeksi kierroksia ja öljynpainetta. Jos se ois kokonaan paskana niin sit se ois helppo juttu löytää viallinen kun ne alkaa naputtaa. Pitäis melkein saada käyntiin koppa irti. Tosta kasista en tiedä, mutta kutosessa ei taida onnistua?

          Jenkkiautoissa ja jossain suprafoorumilla ovat kokeilleet engine-flush:ia ja onnistumisprosentti on noin 50...ei paha, mutta öljyt pitää vaihtaa sen jälkeen.
          Motonetista alle seiska euroo.
          Toinen tapa mikä vaikuttaa mielenkiintoiselta on valuttaa puol-litraa öljyä pois koneesta ja tilalle atf:fää, aika hurja
          Sit normaalii ajoo 500km eikä revittelyä, öljynvaihto tietty sitten.
          Kolmas on kaataa lämppuöljyä koneeseen mutta menee kyllä insane-osastoon mielestäni.

          Joudun varmaan kokeilee tossa keväällä tuota atf:fää kun mulla naputtaa nostaja aika terävästi välillä. Kone tosin kutosdiesel mutta nostajat on samat 11332249817.

          Sulla on tosin myöskin mahdollisesti venttiili palanut tai kansipahvi tai männässä voi silti olla reikä tai kiertokanki mutkalla niinku mulla oli volvossa kun oli liikaa evryä haittaakse? Imuvuodosta diesel ei välitä mitään, mutta bensa olis oireillu samoin siitäkin...

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #50
            Joo ei jää venttiili kantamaan, keinua pysty liikuttaa sivuttain kun nokka ylhäällä.
            Eikä muutakaan epätavallista näkyny venttiilikoneistossa.

            Sensijaan uusia vikoja löytyi mm. kuskin puolella (toinen puoli siis missä tämä 3. pytyn korjausarvo-ongelma) katti kolisee ja turbon säätö on jumissa.
            Mistä syystä dieselissä katti sulaa, liian laihasta seoksesta?

            EDIT: Siis edelleen 3. pytyn korjausarvo pyörii +6 paikkeilla, lämpimällä ja kylmällä, suuttimia oon vaihdellu ilman vaikutusta.
            Sitte taas puristusmittaus ei heitä sylinterien välillä yhtään joten ei tuntuisi sen puolesta olevan mekaanista vikaa, johan menee mielenkiintoiseksi :think
            Ohjauspuolen vikaa? Pitää melkeen seuraavaks kattoa skoopilla suuttimien ohjauksia.

            Last edited by Supa; 12-02-2012, 21:55.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #51
              Vai onko niin että M67 1. pytty ei ookkaa apparinpuolen etukulmassa, sehän selittäis monta asiaa, mutta ei taida olla niin?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7035
                • Uusikaupunki

                #52
                Se DIS:n "puristusmittaus" on aika alkeellinen, olisko ohivuotomittaus hyvä tehdä?

                Nappaa suuttimelta piuha irti ja katso mistä sylinteristä valittaa
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #53
                  Originally posted by Cell View Post
                  Se DIS:n "puristusmittaus" on aika alkeellinen, olisko ohivuotomittaus hyvä tehdä?

                  Nappaa suuttimelta piuha irti ja katso mistä sylinteristä valittaa
                  Joo no täytyy napata niin on varmuus mitenpäin tossa pytyt menee
                  Kyllä mä uskoisin että se puristusmittaus aika totuudenmukainen on, jos joku pytty ei tee paineita niin pyörii nopeempaa ja hyvinhän tuo näkyi noissa topicin alottajan testeissäkin vaikka kovin isosta reiästä ei ollutkaan kyse.
                  Suuttimia oon vaihdellu jo senverran että tuskin on ohivuodosta kyse.

                  Mutta sensijaan jos ykkönen oiski kuskin puolella niin selittäis kaikki viat ja miksi katti sulanut
                  Sen puolen suuttimet on vanhoja kaikki.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7035
                    • Uusikaupunki

                    #54
                    Meinasin sylinterin ohivuotomittausta, mutta ehkä se tosiaan kannattaa eka selvittää että onko ihmetellyt oikeaa sylinteriä
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #55
                      Originally posted by Cell View Post
                      Meinasin sylinterin ohivuotomittausta, mutta ehkä se tosiaan kannattaa eka selvittää että onko ihmetellyt oikeaa sylinteriä
                      Niijoo, näin aamulla ajatus vähä jumissa
                      Joo pitää se ennen tehä ennenku kannen irrottaa, pitää vaa tehä adapteri vanhasta hehkusta esim.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Rolli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1067
                        • Kausala city

                        #56
                        Originally posted by Supa View Post
                        Niijoo, näin aamulla ajatus vähä jumissa
                        Joo pitää se ennen tehä ennenku kannen irrottaa, pitää vaa tehä adapteri vanhasta hehkusta esim.
                        Mulla on sitten nokkien ajotustyökalu, jos tarviit.

                        EDIT: 1 sylinteri on vänkärinpuolen etummainen.
                        Last edited by Rolli; 13-02-2012, 11:07.
                        E34 530d -94 M-Sport

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #57
                          Kumpaankos suuntaan tuo korjausarvo oikein on kun suutin vuotaa sylinteriin?
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #58
                            Tänään kävi yhtäkkiä kylmänä ihan tasaseen ilman savutuksia.
                            Sehän tekee yleensä niin että kylmänä täristää ja savuttaa niinkuin olisi liikaa ainetta.
                            Oon nyt (tällähetkellä) tullu siihen johtopäätökseen että kyllä se varmaan käy noin rikkaalla kuin 3. suuttimen korjausarvo antaa ymmärtää koska nyt kun se kävi kunnolla oli korjausarvo tippunut puoleen eikä savuttanut yhtään kylmäkäynistyksessä.
                            Se puolikas oli karannut vaan sitten 5 pyttyyn

                            Se mikä noita pyttyjä yhdistää on yhteinen ohjauksen virransyöttö.
                            Vähän tuntuu siltä että ohjauspuolella ongelmaa tai sitten kuskinpuolella tukossa oleva katti vaikuttaa tuohon mittaukseen niin että korjaa turhaan vaikkei tarvetta olekkaan.
                            Korjaushaun perustuu sylinterikohtaisiin kiihtyvyyksiin/hidastuvuuksiin mitä kone tekee käydessään.

                            Skoopilla sitten tutkimaan seuraavaksi pitääkö korjaukset kutinsa ja miltä signaali näyttää muuten.

                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #59
                              Tuleeko vikakoodia ilmamäärien eroista tai onko pakokaasut kuumempia toisella puolen (käsin putkesta koitettuna)?

                              Originally posted by Supa View Post
                              Tänään kävi yhtäkkiä kylmänä ihan tasaseen ilman savutuksia.
                              Sehän tekee yleensä niin että kylmänä täristää ja savuttaa niinkuin olisi liikaa ainetta.
                              Oon nyt (tällähetkellä) tullu siihen johtopäätökseen että kyllä se varmaan käy noin rikkaalla kuin 3. suuttimen korjausarvo antaa ymmärtää koska nyt kun se kävi kunnolla oli korjausarvo tippunut puoleen eikä savuttanut yhtään kylmäkäynistyksessä.
                              Se puolikas oli karannut vaan sitten 5 pyttyyn

                              Se mikä noita pyttyjä yhdistää on yhteinen ohjauksen virransyöttö.
                              Vähän tuntuu siltä että ohjauspuolella ongelmaa tai sitten kuskinpuolella tukossa oleva katti vaikuttaa tuohon mittaukseen niin että korjaa turhaan vaikkei tarvetta olekkaan.
                              Korjaushaun perustuu sylinterikohtaisiin kiihtyvyyksiin/hidastuvuuksiin mitä kone tekee käydessään.

                              Skoopilla sitten tutkimaan seuraavaksi pitääkö korjaukset kutinsa ja miltä signaali näyttää muuten.

                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #60
                                Oon ajanu autolla ja odottanut jotain selkeämpää vikaa (kuten reikää männässä) mutta nyt puhaltaa kummastakin putkesta samanverran kun tyhjensi toisen takapöntön katin sisuskaluista

                                Eipä ole eroa pakolämmöissä. Nyt käy silleen että ontuu aina jossain kohtaa kierrosta, varmaankin joku pytty käy huonommin kyllä. Mutta hassua että välillä ei humppaa juuri ollenkaan ja välillä enemmän.
                                Odottelen että saan e36:sen ajoon niin tästä voi lähettää kummatki turbot huoltoon ja vaikka suuttimetki sitte ellei nyt räjähdä kokonaan enne
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X