Originally posted by Alpina E34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 750 v12 Letkulämmitin toimii! Vaihdelaatikon lämmitys?
Collapse
X
-
Originally posted by Tertsoni View PostKieltämättä vähä porisee siellä letkus ettei se kiertovesipumppu huono olis..
Oliskohan siihen jotain vaihtoehtoja?:think
Ne letkulämppärit mis on, niin on ainoastaan pienelle letkulle 18mm yms.
Tuohon alavesiletkuun muuten käy 35mm lämppäri.
Comment
-
-
Originally posted by Luntti View PostKiertovesipumppukaan ei auta. On termostaattia ja magneettiventtiiliä sulkemassa vesi kiertoa.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNiin ja kun letkulämmitin asennetaan oikein, kierrättää se vettä itsekseen perustuen veden lämpötilaeroon lämmittimen eri puolilla.
Jos se on asennettu vinoon tai muuten väärin ei tuo vesikierto toimi oikein.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostNo ainakin mun autossa se jäähdyttimen vesikierto on suljettu kylmänä...
E39, E38, E46 jne ainakin toimii niin että vesiventtiilit menevät kiinni kun virrat katkaisee autosta mutta aukeavat kun auto menee nukkumaan ~15minuutin päästä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMikäs auto kyseessä?
E39, E38, E46 jne ainakin toimii niin että vesiventtiilit menevät kiinni kun virrat katkaisee autosta mutta aukeavat kun auto menee nukkumaan ~15minuutin päästä.
Läppärin vesikierto kyllä toimii aivan hyvin sillä ne vesiventtiilit ovat kyllä auki. Jos autosi tarvitsee lokilämmitintä jo ennenkuin auto menee nukkumaan niin silloin siinä on kyllä jotain korjausta vaativaa vikaa.
Tässä nyt kuitenkin pitää erottaa ne vesiventtiilit ja moottorin termostaatti toisistaan.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostTossahan noita on e21, e36 ja e39. Kaikissa on ihan tavallinen termostaatti siinä jäähdyttimen vesikierrossa eli siellä ei oikein neste kierrä kylmällä moottorilla. Jos siihen alavesiletkuun laittaa lämpöelmentin niin vesikierto toimii kunnolla vasta kun se nesteen lämpötila nousee riittävän korkeaksi ja termostaatti aukeaa. No onhan siellä se pieni virtausaukko.
Läppärin vesikierto kyllä toimii aivan hyvin sillä ne vesiventtiilit ovat kyllä auki. Jos autosi tarvitsee lokilämmitintä jo ennenkuin auto menee nukkumaan niin silloin siinä on kyllä jotain korjausta vaativaa vikaa.
Tässä nyt kuitenkin pitää erottaa ne vesiventtiilit ja moottorin termostaatti toisistaan.
Mikä idea siinä on? Lämpö menee harakoille, en nyt ymmärrä...
EDIT: Ai topicin alottaja oli asentanut alavesiletkuun? No nyt ymmärrän mistä puhutaan mutta miksi näin? Eihän se juuri mitään lämmitä?Last edited by Supa; 03-01-2010, 18:44.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNiinniin, eihän kukaan nyt asenna termarista katsottuna syylarin puolelle lämmitintä
Mikä idea siinä on? Lämpö menee harakoille, en nyt ymmärrä...
EDIT: Ai topicin alottaja oli asentanut alavesiletkuun? No nyt ymmärrän mistä puhutaan mutta miksi näin? Eihän se juuri mitään lämmitä?Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Usein öljynvaihto auttaa lootaa joka on kylmänä tahmea. Vähemmän vettä sitte rasvan joukossa. Lämpötilan kestoa noissa ei ole paljo mitään , olen käsittänyt , hyvä pintapaineen kesto ja that's it.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment