Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 750 v12 Letkulämmitin toimii! Vaihdelaatikon lämmitys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertsoni
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 145
    • Satakunta

    E38 750 v12 Letkulämmitin toimii! Vaihdelaatikon lämmitys?

    Eli its asensin omaan e38 v12 koneeseen vesiletkulämmittimen alavesiletkuun 550w.
    Hyvin lämpeää kahden tunnin lämmityksen jälkeen, moottori rintapellin puolelta selvästi lämpimämpi ja mittari kohoaa yli sinisen -15c ..

    Nyt sitten kiinnostaisi mitä olette mieltä jos tuohon automaattilaatikkoon pistäis säteilylämmittimen?
    On niin sairaan ikävän olonen pakkasilla, ei mitään mutuiluja kiitos..

    Eli kuinkahan paljon nuo vaihteisto öljyt saa lämmetä, tai onko muita esteitä kyseiselle ajatukselle.

    Olis yks ylimääräinen säteilylämmitin niin tuli mieleen, tippus tuo kulutus ensimmäisillä kilometreillä sen 30l\100km
    sigpic
    EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Tuskin siitä lämmityksestä haittaa on. Öljyn notkistuminen taatusti vähentää kulutusta kylmänä. Se sätelylämmitin on saatava "tiiviisti" siihen lämmitettävään pintaan kiinni joten saattaa olla sen asennuspaikan kanssa vähän suunnittelemista :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Sama villi ajatus kävi joskus aikanaan mielessä. Tyrkkää vaan se säteilijä tomaatin öljypohjaan jos intoa riittää ja lämmitinkin uhrattavaksi.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Tertsoni
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 145
        • Satakunta

        #4
        Kuhan ei lämpeä liikaa..
        Paljonhan tuo vaihdelaatikko lämpee ajossa?
        sigpic
        EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Kestää se ainakin 100C lämmittää ilman ongelmia.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Tertsoni
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 145
            • Satakunta

            #6
            No pitää iskee se tuonne pohjaan ja ilmottaa miten toimii.
            sigpic
            EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #7
              Jos epäilyttää öljyjen lämpötilankesto, iske se lämmitin kokeeksi johonkin x kokoiseen metallinpalaan tai vaikka peltisen öljytynnyrin kylkeen ja lämmitä se tietty aika ja sen jälkeen mittaa metalliköntin lämpötila.. Vois saada vähän jotain osviittaa miten se lämmittää:think
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                EEUU-direktiivien mukaan se ei saa kuumeta jottei synny palovaaraa
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  EEUU-direktiivien mukaan se ei saa kuumeta jottei synny palovaaraa
                  Ketä kiinnostaa EU-direktiivit, kun kyseessä ei ole uusi auto? Ainut asia on, että palovakuutus ei korvaa ohjeiden vastaisesti asennetun osan aiheuttamaa paloa, jos palo on aiheutunut ko. osasta.
                  Öljyjen leimahduspiste on suht järjestään yli 200C, eikä säteilylämmitin ole kosketuksessa suoraan öljyyn. Jos laatikkoöljyn lämmittäminen jännittää, niin pyytää varaosatiskiltä mahdollisimman pienitehoisen elementin.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    #10
                    Väli kysymys? Miten auto lähtee käyntiin jos letkulämmitin on ollut 15-30minuuttia päällä?

                    Comment

                    • Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1570
                      • Wackyland

                      #11
                      Originally posted by Luntti View Post
                      Väli kysymys? Miten auto lähtee käyntiin jos letkulämmitin on ollut 15-30minuuttia päällä?
                      Varmaankin samalla lailla kuin ilman lämmittämistä. Kyllä toi letkulämmitin pitää olla yli tunnin kiinni että voi huomata käynnistyksessä jotain eroa :think
                      Käyttis:Kia Optima TF

                      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                      Comment

                      • Luntti
                        2Wheel Driver
                        • Jul 2003
                        • 5021
                        • Yka

                        #12
                        Eikun 740i teki sillain, kun oli vain vähän aikaa niin ei meinannut lähtä käyntiin.
                        Lyhyellä ajalla lämmitin vain lämmitti sen verran, että moottori ohjaus luuli koneen olevan lämmin. Sen myötä rikastus ei toiminut ja starttautti.

                        Ja toiseksi, vesi pääse kiertään kunnolla ja eikä lämmitä kuin syylärin.
                        Ainakin kasi koneessa.

                        Comment

                        • Tomi T
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 3844
                          • Nokia

                          #13
                          Originally posted by Luntti View Post
                          Eikun 740i teki sillain, kun oli vain vähän aikaa niin ei meinannut lähtä käyntiin.
                          Lyhyellä ajalla lämmitin vain lämmitti sen verran, että moottori ohjaus luuli koneen olevan lämmin. Sen myötä rikastus ei toiminut ja starttautti.

                          Ja toiseksi, vesi pääse kiertään kunnolla ja eikä lämmitä kuin syylärin.
                          Ainakin kasi koneessa.
                          Kiertovesipumppu sen letkulämmittimen yhteydessä varmaan auttaisi asiaan.
                          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                          ex. 53*BMW

                          Comment

                          • Alpina E34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1122
                            • Masku

                            #14
                            Ex E34 535:ssa 550W letkulämmitin lämmitti 2h ajassa -15 pakkasella vain koneen etupään, ja rintapellin puoli oli aivan kalikka. Eli jos hyvän haluaa, niin lohkis tai joku kiertosysteemi tuhon letkulämppäriin.
                            E34 Lenz 536ds -89

                            E34 osille tarve:
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                            Originally posted by T3
                            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                            Comment

                            • Tertsoni
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 145
                              • Satakunta

                              #15
                              Originally posted by Tomi T View Post
                              Kiertovesipumppu sen letkulämmittimen yhteydessä varmaan auttaisi asiaan.
                              Kieltämättä vähä porisee siellä letkus ettei se kiertovesipumppu huono olis..
                              Oliskohan siihen jotain vaihtoehtoja?:think
                              Ne letkulämppärit mis on, niin on ainoastaan pienelle letkulle 18mm yms.

                              Tuohon alavesiletkuun muuten käy 35mm lämppäri.
                              sigpic
                              EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎