Ex E34 535:ssa 550W letkulämmitin lämmitti 2h ajassa -15 pakkasella vain koneen etupään, ja rintapellin puoli oli aivan kalikka. Eli jos hyvän haluaa, niin lohkis tai joku kiertosysteemi tuhon letkulämppäriin.
Arvaa olisko tuossa lohkolämppäri, jos sellanen olis olemas..
Kieltämättä vähä porisee siellä letkus ettei se kiertovesipumppu huono olis..
Oliskohan siihen jotain vaihtoehtoja?:think
Ne letkulämppärit mis on, niin on ainoastaan pienelle letkulle 18mm yms.
Tuohon alavesiletkuun muuten käy 35mm lämppäri.
Kiertovesipumppukaan ei auta. On termostaattia ja magneettiventtiiliä sulkemassa vesi kiertoa.
Niin ja kun letkulämmitin asennetaan oikein, kierrättää se vettä itsekseen perustuen veden lämpötilaeroon lämmittimen eri puolilla.
Jos se on asennettu vinoon tai muuten väärin ei tuo vesikierto toimi oikein.
Niin ja kun letkulämmitin asennetaan oikein, kierrättää se vettä itsekseen perustuen veden lämpötilaeroon lämmittimen eri puolilla.
Jos se on asennettu vinoon tai muuten väärin ei tuo vesikierto toimi oikein.
Paitsi jos se asennetaan kiertoon joka on suljettu termostaatilla :think
No ainakin mun autossa se jäähdyttimen vesikierto on suljettu kylmänä...
Mikäs auto kyseessä?
E39, E38, E46 jne ainakin toimii niin että vesiventtiilit menevät kiinni kun virrat katkaisee autosta mutta aukeavat kun auto menee nukkumaan ~15minuutin päästä.
Mikäs auto kyseessä?
E39, E38, E46 jne ainakin toimii niin että vesiventtiilit menevät kiinni kun virrat katkaisee autosta mutta aukeavat kun auto menee nukkumaan ~15minuutin päästä.
Tossahan noita on e21, e36 ja e39. Kaikissa on ihan tavallinen termostaatti siinä jäähdyttimen vesikierrossa eli siellä ei oikein neste kierrä kylmällä moottorilla. Jos siihen alavesiletkuun laittaa lämpöelmentin niin vesikierto toimii kunnolla vasta kun se nesteen lämpötila nousee riittävän korkeaksi ja termostaatti aukeaa. No onhan siellä se pieni virtausaukko.
Läppärin vesikierto kyllä toimii aivan hyvin sillä ne vesiventtiilit ovat kyllä auki. Jos autosi tarvitsee lokilämmitintä jo ennenkuin auto menee nukkumaan niin silloin siinä on kyllä jotain korjausta vaativaa vikaa.
Tässä nyt kuitenkin pitää erottaa ne vesiventtiilit ja moottorin termostaatti toisistaan.
Tossahan noita on e21, e36 ja e39. Kaikissa on ihan tavallinen termostaatti siinä jäähdyttimen vesikierrossa eli siellä ei oikein neste kierrä kylmällä moottorilla. Jos siihen alavesiletkuun laittaa lämpöelmentin niin vesikierto toimii kunnolla vasta kun se nesteen lämpötila nousee riittävän korkeaksi ja termostaatti aukeaa. No onhan siellä se pieni virtausaukko.
Läppärin vesikierto kyllä toimii aivan hyvin sillä ne vesiventtiilit ovat kyllä auki. Jos autosi tarvitsee lokilämmitintä jo ennenkuin auto menee nukkumaan niin silloin siinä on kyllä jotain korjausta vaativaa vikaa.
Tässä nyt kuitenkin pitää erottaa ne vesiventtiilit ja moottorin termostaatti toisistaan.
Niinniin, eihän kukaan nyt asenna termarista katsottuna syylarin puolelle lämmitintä
Mikä idea siinä on? Lämpö menee harakoille, en nyt ymmärrä...
EDIT: Ai topicin alottaja oli asentanut alavesiletkuun? No nyt ymmärrän mistä puhutaan mutta miksi näin? Eihän se juuri mitään lämmitä?
Usein öljynvaihto auttaa lootaa joka on kylmänä tahmea. Vähemmän vettä sitte rasvan joukossa. Lämpötilan kestoa noissa ei ole paljo mitään , olen käsittänyt , hyvä pintapaineen kesto ja that's it.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment