Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740 -95 Pelkääjän puoli autosta kylmänä!! Ja nyt koko auto!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joueri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 103
    • Ulvila

    #31
    Noni,***tu et rakastan näitä laitteita....
    Ei vikaa ilman toista! Nyt kun sen sai lämpeämään sisälle asti molemmin puolin,ni eiköhän se nyt vuoda jo jostai.
    Nyt ei tule lämmintä ajos,ei mistää. Webasto kyllä lämmittää auton sisältä,kun laittaa lämmityksen päälle ennen kun lähtee ajelemaan

    Äsken kun tulin kotiin, ja avasin paisarin korkin,niin suhina vaan kuulu,ja korkkia avatessa alkoi letkuista kuulua lorina,tais pyhähenki tulla pihalle.Ja melko kiva ettiä mistä vuotaa ku flekti räkii kaikki ympäri etupäätä konehuonees. Jälkien perusteel näyttäis et tulis jostain kuskin puolelta, ainakin auton alle. Ja muutaman kerran haistanut jo käydessäkin ulkopuolella. Ja kerran tai kaks haissut myös sisälle,mut tainnut ottaa sen noista tuulilasin alapuolel olevista ilma-aukoista kun flekti pyörittänyt sopivasti.
    Koneen takaosa kuitenkin täysin kuiva,myös letkut.Ja vesiventtiileitä kun availtiin ei sillonkaan siel mitään näkynyt.
    Mut etupää,voi herranjestas,ihan sama mihi käden laittaa ni jo on tahmeeta ja mustaa.Alkaa vaikuttaa et dynamiitti o ainoo vaihtoehto pia

    Moottorin lämmöt ei seilaa,ainakaan ei mittaris näy,vaan nätisti on normaalit lämmöt. Öljyt on öljyn väristä,eikä paisarin korkissakaa mitää ylimäärästä näy,eikä näkynyt nesteissäkään ku viimeks lisäsin ja annoin kiertää. Mut eipä nähny sitäkää mistä ne pihalle tulee.Ja viimeks ku lisäsin täyteen,se paisarin tikku ei liikahda mihinkää, ja ajotietokone piippaa heti et lisää nestettä,vaikkei minuuttia menny täytöstä!
    Last edited by Joueri; 09-02-2010, 12:32.
    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #32
      Näissä kaikissa taitaa hajota ennemmin tai myöhemmin termarikotelo ja syylärin pääty jos ei oo vaihdettu, että siitä linjalta hakemaan vuotoa.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Joueri
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 103
        • Ulvila

        #33
        Syyläri näyttää ainakin vaihdetulta,kenno niin puhdas ja ehjä vielä. Mistäs noita kannattaa katsoa jos vaihtais sen termarinkotelon ja vesipumpun samalla kun pitää ottaa auki.Paikallisest motonetist kun voi saada melkei mitä vaan tai sitten sieltä ei löydy. Ja myös imusarjan tiivisteet mallia vaihto.Ja kai ne venakoppienkin tiivisteet samalla vaihtais. Oli vähän öljyä tulppien ympärille tullu...
        Ja tosiaan äsken kävin taskuvalon kans kattelemas ni se kuskin puolelta kyllä tiputtaa alleen.Ja kuskin puolel konehuonees oli myös joittenkin pulttienki päällä jäähdytys nestettä. Ne kun saa kuntoon ni johan lämpee
        E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #34
          Pelotella en halua, mutta käyppä mittauttamassa ettei ole jäähynesteessä pakokaasuja..Ts. kansi tai kannet morjestaneet.
          Voisi selittää kovan ylipaineen järjestelmässä, vesi ei vain kierrä..
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Joueri
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 103
            • Ulvila

            #35
            Auton käydes ei ainakaan letkuja puristelemal mitään huomaa? Eikös nyt pitäis jotai muitakin oireita antaa jos kaasuja sinne karkkais?
            Se nyt kyllä on tosi että aineet karkaa pihalle,ja käynti pätkii mut se on kyllä kiinni siitä imusarjan tiivisteestä se pätkiminen...
            Aina lähtee ilman ongelmia käyntii,öljyt on kirkkaat kun juur vaihdettu,eikä paisaristakaan mitään käryjä tule vaikka heti avais auton sammutettua?!?
            E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

            Comment

            • Joueri
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 103
              • Ulvila

              #36
              .....
              Last edited by Joueri; 09-02-2010, 23:44.
              E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

              Comment

              • Joueri
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 103
                • Ulvila

                #37
                Venttiilit säätyy oikein! Ja jos kiertovesipumppu nyt on se siinä venttiileis ni hiilet vaihdettua toimii! Ja vesi kiertää kennossa!
                Syynä alunperin oli se että niiden venttiilien ympärillä oli ne jotkut gummi jutut kuralla,ja että se pumppu ei pyörinyt. No laitettiin kuntoon,kolme litraa jäähdytys nestettä ja armoton ilmausrutistelupuristelu ja avot,lämmintä tuli niin ettei autos kiinnostanu edes ihmisen istua jos pisti lämmöt täysille,myös pelkääjälle ihan tyhjäkäynnillä. Mutta tällä hetkellä ei tule kummallekaan

                Nyt ongelmana vaan on se että ne nesteet katoo pihalle ja sen mukana lämmin ilma. Lauantaina lisäsin kolme litraa nestettä ja eilen ei enää tullu lämmintä. Mutta tohon pihaankaan se kolme litraa ei ole valunut!!!
                E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #38
                  Originally posted by Joueri View Post
                  Auton käydes ei ainakaan letkuja puristelemal mitään huomaa? Eikös nyt pitäis jotai muitakin oireita antaa jos kaasuja sinne karkkais?
                  Se nyt kyllä on tosi että aineet karkaa pihalle,ja käynti pätkii mut se on kyllä kiinni siitä imusarjan tiivisteestä se pätkiminen...
                  Aina lähtee ilman ongelmia käyntii,öljyt on kirkkaat kun juur vaihdettu,eikä paisaristakaan mitään käryjä tule vaikka heti avais auton sammutettua?!?
                  Vetääkö putket kivenkovaksi jossain vaiheessa? Paisarinkorkki kiinni tietysti..Kärsiikö korkkia avata "suht" ripeästi koneen oltua käyntilämpöinen?
                  Ei se aina nesteitä sotke jne..Voi vuotaa vasta vain jäähdytyspuolelle..Mutta kuten sanoin en halua pelotella, tuli vain mieleen.
                  Ja kun puhuit tuosta pulputuksesta jne..
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Joueri
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 103
                    • Ulvila

                    #39
                    Tyhjäkäynnillä kun koittaa sitä yläletkua niin ei vedä kivikovaks, ja vaikka painais kierroksia lisää toisella kädellä ni ei siltikää kovetu. Ainoastaa sen verran kun puutarha letkukin tekis ku sitä rupee runnoo kasaa
                    Ei sitä korkkia nyt tartte hirveen kauaa avata,ainoa mistä saattaa painetta tehdä(toivottavasti) on tuo mahd. ylitäyttö kun ei se tikku inahda sieltä minnekään
                    Last edited by Joueri; 09-02-2010, 23:57.
                    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #40
                      Originally posted by Joueri View Post
                      Tyhjäkäynnillä kun koittaa sitä yläletkua niin ei vedä kivikovaks, ja vaikka painais kierroksia lisää toisella kädellä ni ei siltikää kovetu. Ainoastaa sen verran kun puutarha letkukin tekis ku sitä rupee runnoo kasaa
                      Ei sitä korkkia nyt tartte hirveen kauaa avata,ainoa mistä saattaa painetta tehdä(toivottavasti) on tuo mahd. ylitäyttö kun ei se tikku inahda sieltä minnekään
                      Joo, en usko että siellä on vikaa..Vaihteleppa sitä pumppua ja termarikoppaa..Ettei perkl olisi vain pumppu menossa jo kovaa kyytiä !
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Radon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 463
                        • Suomi-Finland

                        #41
                        Originally posted by Joueri View Post
                        Syyläri näyttää ainakin vaihdetulta,kenno niin puhdas ja ehjä vielä. Mistäs noita kannattaa katsoa jos vaihtais sen termarinkotelon ja vesipumpun samalla kun pitää ottaa auki.Paikallisest motonetist kun voi saada melkei mitä vaan tai sitten sieltä ei löydy. Ja myös imusarjan tiivisteet mallia vaihto.Ja kai ne venakoppienkin tiivisteet samalla vaihtais. Oli vähän öljyä tulppien ympärille tullu...
                        Ja tosiaan äsken kävin taskuvalon kans kattelemas ni se kuskin puolelta kyllä tiputtaa alleen.Ja kuskin puolel konehuonees oli myös joittenkin pulttienki päällä jäähdytys nestettä. Ne kun saa kuntoon ni johan lämpee
                        Kannattaa tutkia ainakin se termarikotelo ja vesipumpun välystä tunnustella, tuntee paremmin kun ottaa hihnan irti. Myös vesiletkujen kunto kannattaa katsoa.

                        Tuolta kannattaa katsoa vaihdettavaa sälää http://www.autohausaz.com

                        Mielestäni jos pitoautoa korjailee niin kerralla mahdollisimman paljon tavaraa uusiksi, eli jos siinä vesipumpussa väljää niin se ja termarikotelo ja termari, venttiilikoppien tiivisteet ja ne kumiprikat, imusarjan tiivisteet ja kumiprikat, hihnojen ja kiristinpyörien vaihto jos tarvetta jne.

                        Comment

                        • Joueri
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 103
                          • Ulvila

                          #42
                          Kiitoksia taas kaikista neuvoista. Tänää taas tutkailin ja kyyläilin kaikkia systeemejä siä konehuonees ylä- ja alapuolelta autoa, Vajaa kaks litraa meni jäähdytysainetta heti aluks.
                          Melkein piripintaan tuli,nooh sitte pienet puristelut ja isommat ilmakuplat pihalle, Webasto päälle,ylävesiletku lämpes ja se sähköpumppukin pyöri, ja taas tuli ilmakuplia paisarista, ja auton etupää oli ilmassa. Sitte taas paisari täytee,ja auto käyntii ja kone huoneesta painelemaan letkuja ja toisella kädellä vähän kaasua. Nesteen pinta laski heti kun kierrokset nousi,ja kun kierrokset laski niin neste nousi,ilman korkkia siis! Sitte paisarin korkki kiinni ja painelemaan kaasua, siinä pitelin kaasua 1500-4500rpm,sitte kattomaan mitä tapahtuu,alapuolelta ei näkyny mistään nestettä tiputtavan eikä yläpuoleltakaan,WTF?!?!? Sitte kokeilin ylävesiletkua ja se oli vähän semmosen kumipallon oloinen,ei kova mutta ei pehmeäkään. Sitte avasin paisarin korkin,vähän tuuppas ainetta yli,todennäköisesti ylitäytöstä johtuen,ja siitä tuo letkukin kai?. Nooh vesi lakkas tulemasta yli,korkki takas kiinni ja samat kaasuttelut eikä letkuissa mitää reaktiota,eikä ilmaruuvi pihauttanut mitään, Nooh sitte taas kaadoin täytee iha piripintaan ja väänsin kaasua nesteen pinta laski ja kun päästi kaasusta irti tuli nesteet yli?!?!??

                          Tyhjäkäynnillä ei ilmeisesti kierto pelaa kunnolla,niinkun ei varmaan pienemmillä kierroksilla ajossakaan. Isoilla kierroksilla kun lämpöä tulee kabiiniin varsin hienosti.Auton käynti ei haise kitkerälle,eikä pölläytä mitää,eikä mitkään nesteet oo sekasin. Taas kun töistä kotiin pääsin ni eipä tullut lämmintä ei,vasta korkeammilla kierroksilla yllättäen... Mut mihi ne nesteet hävii? Jos kansi olis morjestanu ja tekis painetta sinne jäähdytykseen ni kai se isommilla kierroksilla kasvais se paine kans,ja jonkun paikan pitäis jo pettää?

                          Erikoista mitä löysin tänää oli se, paisarin mittatikku oli kahdes osas,ja enempi orassiruskee värinen ku punanen.Onneks sain tikunpätkät pois sieltä
                          E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                          Comment

                          • JD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1194
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by Joueri View Post
                            Nonii,tänää otettiin vesiventtiili irti,avattiin ja putsattiin. Tarkistettiin että venttiilit liikku hyvin. Jotkut kummit sieltä sisältä oli aivanpitkinpoikinpaskana, jätettiin ne sitten vallan pois sieltä välistä pyörimästä.
                            Eli venttiilit liikkuu hyvin,kun sääteli lämpöjä sisältä.
                            Ei välttämättä hyvä idea jättää niitä kumitiivisteitä pois...
                            Tässä avatuna E39 vastaava:


                            Tässä näkyy hajalla olevat kumitiivisteet ja kun ne hajoaa pääsee vesi männän juuresta solenoidien sisään. Siellä ei ole enää kumitiivisteitä liitoksissa niin vettä saattaa alkaa vähitellen kadota jostakin välistä. Ja voipi tulla muutakin ongelmaa vähitellen.
                            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #44
                              Originally posted by Joueri View Post
                              Kiitoksia taas kaikista neuvoista. Tänää taas tutkailin ja kyyläilin kaikkia systeemejä siä konehuonees ylä- ja alapuolelta autoa, Vajaa kaks litraa meni jäähdytysainetta heti aluks.
                              Melkein piripintaan tuli,nooh sitte pienet puristelut ja isommat ilmakuplat pihalle, Webasto päälle,ylävesiletku lämpes ja se sähköpumppukin pyöri, ja taas tuli ilmakuplia paisarista, ja auton etupää oli ilmassa. Sitte taas paisari täytee,ja auto käyntii ja kone huoneesta painelemaan letkuja ja toisella kädellä vähän kaasua. Nesteen pinta laski heti kun kierrokset nousi,ja kun kierrokset laski niin neste nousi,ilman korkkia siis! Sitte paisarin korkki kiinni ja painelemaan kaasua, siinä pitelin kaasua 1500-4500rpm,sitte kattomaan mitä tapahtuu,alapuolelta ei näkyny mistään nestettä tiputtavan eikä yläpuoleltakaan,WTF?!?!? Sitte kokeilin ylävesiletkua ja se oli vähän semmosen kumipallon oloinen,ei kova mutta ei pehmeäkään. Sitte avasin paisarin korkin,vähän tuuppas ainetta yli,todennäköisesti ylitäytöstä johtuen,ja siitä tuo letkukin kai?. Nooh vesi lakkas tulemasta yli,korkki takas kiinni ja samat kaasuttelut eikä letkuissa mitää reaktiota,eikä ilmaruuvi pihauttanut mitään, Nooh sitte taas kaadoin täytee iha piripintaan ja väänsin kaasua nesteen pinta laski ja kun päästi kaasusta irti tuli nesteet yli?!?!??

                              Tyhjäkäynnillä ei ilmeisesti kierto pelaa kunnolla,niinkun ei varmaan pienemmillä kierroksilla ajossakaan. Isoilla kierroksilla kun lämpöä tulee kabiiniin varsin hienosti.Auton käynti ei haise kitkerälle,eikä pölläytä mitää,eikä mitkään nesteet oo sekasin. Taas kun töistä kotiin pääsin ni eipä tullut lämmintä ei,vasta korkeammilla kierroksilla yllättäen... Mut mihi ne nesteet hävii? Jos kansi olis morjestanu ja tekis painetta sinne jäähdytykseen ni kai se isommilla kierroksilla kasvais se paine kans,ja jonkun paikan pitäis jo pettää?

                              Erikoista mitä löysin tänää oli se, paisarin mittatikku oli kahdes osas,ja enempi orassiruskee värinen ku punanen.Onneks sain tikunpätkät pois sieltä
                              Sitä autoa ei ilmata koneen ollessa käydessä.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • jarkko67
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 43
                                • Vantaa

                                #45
                                Ei kai sitä autoa ilmata?

                                Originally posted by Janzki View Post
                                Sitä autoa ei ilmata koneen ollessa käydessä.
                                Tää on jo vähän vanha threadi, mutta laitan nyt kuitenkin. Jäähdytysjärjestelmän ilmauksestahan on kyse. Kyllä tuon ilmaus normaalisti menee: paisarin korkki ja ilmausruuvi auki kabiinin lämmöt täysille, puhallukset minimiin. Paisarissa 50:50 seokset, motti käyntiin ja odotellaan lämpöjen nousua normaaliksi koko ajan pitäen nestepinta riittävän korkealla paisarissa. Kun ilmausruuvista ei kuplia enää tule pitäisi ilmaus olla suoritettu. Korkki ja ilmausruuvi kiinni ja menoksi. Parin päivän ajan tulisi tarkistaa (kylmän koneen) nestepinnan korkeus.

                                Jos webasto on jälkiasennus, voi sen ilmaus joskus tuottaa päänvaivaa...
                                Joka tapauksessa laittaisin myös webaston päälle samalla kun ilmaisin järjestelmää moottorin käydessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎