Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740i -95 Käynti- ja teho-ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sLedge
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 110
    • Espoo

    #16
    Originally posted by Bratwurst View Post
    Kone on M60.
    Mittasin resistanssit nokan- ja kampuran anturista.
    Nokan 1-2 liittimissä 1,2 kohmia ja kampuran vastaavissa 420 ohmia.
    2-3 ja 1-3 liittimistä mitattuna ääretön.

    Alkaa jo hermot mennä.. Tupakat loppu ja sateessa pitäis kauppaan kävellä.

    Nokan anturin lukema heittää 400 ohmia alakanttiin ja kampuran 230 liian matala. Vois kai noista päätellä, että molemmat paskana. Vaikka ohjearvot ois ilmoitettu "approximately", niin ei luulis noin paljoo olevan pielessä. Noistahan ei varmaan saa tarkkaa tietoa ennenku kytkee oskilloskooppiin
    Last edited by sLedge; 14-10-2010, 23:24.
    E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
    Ex E39 540i -97

    Comment

    • Bratwurst
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 35
      • Pori

      #17
      Originally posted by sLedge View Post
      Nokan anturin lukema heittää 400 ohmia alakanttiin ja kampuran 230 liian matala. Vois kai noista päätellä, että molemmat paskana. Vaikka ohjearvot ois ilmoitettu "approximately", niin ei luulis noin paljoo olevan pielessä. Noistahan ei varmaan saa tarkkaa tietoa ennenku kytkee oskilloskooppiin
      No kunhan päivä tästä valkenee, isken skoopin kiinni ja tutkailen pikkuisen käppyrää. Eli ilmeisesti ihan pulsseja pitäisi tulla? Ja varmaankin kanttiaaltoa 0-5 voltin välillä..

      Pientä päivitystä samalla.
      Auton käynti on huonontunut entisestään. Käy tyhjäkäyntiä enää n. 400 rpm. Kaasua jos painaa meinaa tukehtua heti. Vikakoodeja ei ole.
      Seuraavana työlistalla olis putkien irroitus, josko ne katit olis aivan tukkeessa kuten eräs tuolla ylempänä jo ehti arvailla.

      Comment

      • sLedge
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 110
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Bratwurst View Post
        No kunhan päivä tästä valkenee, isken skoopin kiinni ja tutkailen pikkuisen käppyrää. Eli ilmeisesti ihan pulsseja pitäisi tulla? Ja varmaankin kanttiaaltoa 0-5 voltin välillä..

        Pientä päivitystä samalla.
        Auton käynti on huonontunut entisestään. Käy tyhjäkäyntiä enää n. 400 rpm. Kaasua jos painaa meinaa tukehtua heti. Vikakoodeja ei ole.
        Seuraavana työlistalla olis putkien irroitus, josko ne katit olis aivan tukkeessa kuten eräs tuolla ylempänä jo ehti arvailla.
        Kampuralla ainaki pitäs olla ihan induktioanturi, joka antaa vaihtovirta sahalaitaa ja puuttuvan hampaan kohdalla tangenttikäyrän näkönen pomppu. Hall-anturi antaa kanttiaaltoa, eikä niistä mittailla vastuksia.

        Tsekkaa vaan ne katit. Ootko käyttäny ilmamassamittarin johtoa irti, oisko vaikutusta?
        E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
        Ex E39 540i -97

        Comment

        • Bratwurst
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 35
          • Pori

          #19
          Juu luulin, että kumpainenkin anturi olis induktiivinen, mutta kiitokset korjauksesta.
          Elikkäs.. Porasin 6 mm reiät katteihin ja kappas, resla hörähti jälleen käyntiin. Kaiketi käy taas kaikilla pytyillä. Kaiken pahan alku ja juuri siis tukkeutuneet katit! Ei muuta kun iltasella rälläköimään katit halki ja sisukset pois.

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            #20
            Linkin takaa löytyvä setti voisi olla toimiva korjaus..

            Comment

            • Bratwurst
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 35
              • Pori

              #21
              Originally posted by Tojopa View Post
              Linkin takaa löytyvä setti voisi olla toimiva korjaus..
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=201538
              Vaikuttais kyllä aika pätevältä värkiltä.
              Noh asiasta seuraavaan.. Eli ilmeisesti vaihdelaatikko on samalla sanomassa sopimustaan irti. Pakki toimii suht normaalisti, mutta eteenpäin ajaminen vaatii reilusti kaasua, että auton saa edes liikkeelle. Ja kun esim. P asennosta vaihtaa D:lle jarru pohjassa ei havaitse minkäänlaista nytkähdystä vaikka aikaisemmin pieni nytkähdys on ollut havaittavissa.
              INPA antoi myös seuraavat vikakoodit (Löytyy thumbnailina).

              Eli varmaankin uutta laatikkoa etsiskelemään..
              Attached Files

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by Bratwurst View Post
                Vaikuttais kyllä aika pätevältä värkiltä.
                Noh asiasta seuraavaan.. Eli ilmeisesti vaihdelaatikko on samalla sanomassa sopimustaan irti. Pakki toimii suht normaalisti, mutta eteenpäin ajaminen vaatii reilusti kaasua, että auton saa edes liikkeelle. Ja kun esim. P asennosta vaihtaa D:lle jarru pohjassa ei havaitse minkäänlaista nytkähdystä vaikka aikaisemmin pieni nytkähdys on ollut havaittavissa.
                INPA antoi myös seuraavat vikakoodit (Löytyy thumbnailina).

                Eli varmaankin uutta laatikkoa etsiskelemään..
                Laatikkoa ei kannata pistää remppaan ennen kuin kone pelaa normaalisti, koska monet koneen viat heijastuvat myös automaatin puolelle.

                Comment

                • Vibaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 581
                  • Vaasa

                  #23
                  Hyvä että vika löytyi, mutta toisaalta yleensä 40A:n sulake ei laukee itsestään:think
                  Eikös kyseisessä laatikossa ole kuuluisaa kuula -tyyppivikaa? Mikäli tomaatissa nyt on jotain vialla.
                  Koita lähteä * -asennossa.
                  sigpic
                  E34 530iA

                  Comment

                  • Bratwurst
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 35
                    • Pori

                    #24
                    Originally posted by Vibaa View Post
                    Hyvä että vika löytyi, mutta toisaalta yleensä 40A:n sulake ei laukee itsestään:think
                    Eikös kyseisessä laatikossa ole kuuluisaa kuula -tyyppivikaa? Mikäli tomaatissa nyt on jotain vialla.
                    Taisi tuo 40A:n sulakkeen palaminenkin selvitä samalla. Eli kytkentäkaavioista katselen, että ainakin ne piuhat mitkä siihen sulakkeelle menevät kuuluisivat auxiliary fan:lle.. Eli sille ropelille syylärin edessä. Sattu vaan silmään linnun raato siellä ropellin siipien välissä.. Oiskohan siinä sulakkeen polttaja.

                    Pitää tarkastaa vielä nuo vaihteiston johdot kunhan saan auton illemmalla nosturille ja sen pakarin kimppuun pääsee. Josko siellä joku piuha olis oikosessa ja siitä se koodi vaikka tulis. Tää lootan häröily kuiteskin ilmaantu vasta nyt ja aikasemmin on pelannut aivan täysin.

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4646
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by Vibaa View Post
                      Eikös kyseisessä laatikossa ole kuuluisaa kuula -tyyppivikaa? Mikäli tomaatissa nyt on jotain vialla.
                      Käsittääkseni kuuluisa "kuula-vika" korjattiin jo viimeisiin E34:iin joten tässäkin sen pitäisi olla kunnossa..? Ihan 100% varmaksi en mene sanomaan.
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        Käsittääkseni kuuluisa "kuula-vika" korjattiin jo viimeisiin E34:iin joten tässäkin sen pitäisi olla kunnossa..? Ihan 100% varmaksi en mene sanomaan.
                        Sama mutu on itselläkin. Kone tosiaan ensin kuntoon ja vasta sitten ihmettelemään onko se laatikko todella porsimassa.

                        Comment

                        • Bratwurst
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2007
                          • 35
                          • Pori

                          #27
                          Originally posted by Tojopa View Post
                          Sama mutu on itselläkin. Kone tosiaan ensin kuntoon ja vasta sitten ihmettelemään onko se laatikko todella porsimassa.
                          Jo vain. Päivittelen taas kuulumisia putkirempan jälkeen.
                          Kiitokset kaikille ongelmanratkojille osallistumisesta, melkein ois pullakffeen paikka..

                          Comment

                          • Bratwurst
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 35
                            • Pori

                            #28
                            Nyt on katit tyhjätty sisuskaluista ja meno maistuu taasen. Olin jo ehtinyt unohtaa miltä meno maistuu, kun kaikki vedot tallella.
                            Mutta nuo vaihteiston vikakoodit tulevat vieläkin.. Täytyykö kenties INPA:lla tehdäs se synkkaus lootan ja DME:n välillä?
                            Eli ajossa vaihteisto heittää varaohjelman päälle, ilmeisesti tuon Electric pressure controllerin takia.
                            Pitää vielä tutkailla kytkiksiä yms. jos tuokin olisi jokin kontaktihäiriö..

                            Seuraavana siis hankintalistalla uudet lambdat, MAF (antoi vikakoodia siitä), separaattori imusarjan päätyyn, venttiilikoppien tiivisteet (massiivinen öljyvuoto) ja mittaristo..
                            Mittaristo sen takia, koska menin carsoftilla kämmäämään.. Eli mittariston yms. resettien jälkeen ajattelin carsoftilla muuttaa kielen takaisin englanniksi ja koodauksen jälkeen mittaristossa palaa teksti "EEPROM-IKE". Kierroslukumittarin ja kulutusmittarin viisarit tapissa, ajotietokone ei näytä kuin radioon liittyvät asiat ja bensamittari näyttää n. 10 litraa liikaa.
                            Mutta tuo nyt menee siihen saakka kunnes auton saa muuten kondikseen.

                            Tuohon INPA:n synkkaukseen tartteis hieman apuja. Onko tarpeellinen vai ei?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎