Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 730iA heitti vedet pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makkkis_1
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 15
    • Oulu

    E38 730iA heitti vedet pihalle

    No niin, eli ostin eilen 19.11. kyseisen auton, ja ajoin auton kotiin ongelmitta. Samana iltana lähdin ajelemaan autolla, ja yhtäkkiä n. 90km/h nopeudessa alkoi puhaltaa kylmää. Pienen hetken päästä kuului ikään kuin jonkun remmin kiljumista n. 5s ajan. Hetken kuluttua lämmöt alkoivat kohota ja ajoin auton tien sivuun. Annoin auton hetken käydä ja sammutin sitten. Katsoin pellin alle pimeässä, enkä huomannut mitään muuta kuin kovan savun tulevan konepellin alta. Tämän jälkeen ajoin autolla n. 500m valoisaan paikkaan, ja huomasin, että jäähdyttimeen menevä vesiletku oli irronnut. Laitoin letkun kiinni, ja laitin auton käyntiin, ja samalla lisäsin jäähdytinnestettä ja yritin päästää ilmat pois. Hetken kuluttua lämmöt palasivat normaaliksi, ja lähdin ajamaan, mutta taas hetken päästä lämmöt alkoivat kohota ja auto keittää. Ilmeisesti ilmaa vielä letkuissa? Ajoin auton tien sivuun ja katsoin paremmaksi hakea se trailerin kyydissä pois. Kone käy ihan normaalisti, eikä ainakaan vielä ollut öljykorkin alla valkoista. Että näin hyvä onni heti Bemarin kanssa. Onko kansivika tai kannentiivisteen palaminen jo tässä vaiheessa mahdollista? Mitään muita vikoja, mitä tuossa olisi voinut aiheutua? Miten kannattaisi alkaa tutkimaan autoa? Kauppoja kuitenkaan ei voi enää perua, vaikka auto ollut minulla vasta alle 24h? Niin, ja autolla ajettu 220tkm.
    Last edited by Makkkis_1; 20-11-2010, 12:00.
  • nuuki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 42
    • N/A

    #2
    Originally posted by Makkkis_1 View Post
    No niin, eli ostin eilen 19.11. kyseisen auton, ja ajoin auton kotiin ongelmitta. Samana iltana lähdin ajelemaan autolla, ja yhtäkkiä n. 90km/h nopeudessa alkoi puhaltaa kylmää. Pienen hetken päästä kuului ikään kuin jonkun remmin kiljumista n. 5s ajan. Hetken kuluttua lämmöt alkoivat kohota ja ajoin auton tien sivuun. Annoin auton hetken käydä ja sammutin sitten. Katsoin pellin alle pimeässä, enkä huomannut mitään muuta kuin kovan savun tulevan konepellin alta. Tämän jälkeen ajoin autolla n. 500m valoisaan paikkaan, ja huomasin, että jäähdyttimeen menevä vesiletku oli irronnut. Laitoin letkun kiinni, ja laitin auton käyntiin, ja samalla lisäsin jäähdytinnestettä ja yritin päästää ilmat pois. Hetken kuluttua lämmöt palasivat normaaliksi, ja lähdin ajamaan, mutta taas hetken päästä lämmöt alkoivat kohota ja auto keittää. Ilmeisesti ilmaa vielä letkuissa? Ajoin auton tien sivuun ja katsoin paremmaksi hakea se trailerin kyydissä pois. Kone käy ihan normaalisti, eikä ainakaan vielä ollut öljykorkin alla valkoista. Että näin hyvä onni heti Bemarin kanssa. Onko kansivika tai kannentiivisteen palaminen jo tässä vaiheessa mahdollista? Mitään muita vikoja, mitä tuossa olisi voinut aiheutua? Miten kannattaisi alkaa tutkimaan autoa? Kauppoja kuitenkaan ei voi enää perua, vaikka auto ollut minulla vasta alle 24h? Niin, ja autolla ajettu 220tkm.
    Oiskoha vesipumppu menny rikki?

    Comment

    • atte.o
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 894
      • haukipudas

      #3
      Tai yksinkertaisesti jäänyt edellisen omistajan remonttien jälkeen letku kiristämättä kunnolla. Kokeile ilmailla kunnolla ja katsele mitä tapahtuu.
      E61 M-sport

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        #4
        jos letku ollut irti niin nesteet kohdilleen ja kunnon ilmaus ja sitten tarkkailet lämpöjä.voipi olla ettei ole mitään vahinkoa tapahtunut
        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • Makkkis_1
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 15
          • Oulu

          #5
          Tutkin autoa hetki sitten, laitoin lisää nestettä, ilmaus ja lähdin koeajolle, niin hetken päästä alkoi taas lämmöt kohota, ei muuta ku auto parkkiin, korkki auki ja kaasuttelua ja välillä nesteen lisäystä, niin hetken päästä pääsi ajamaan, eikä sen jälkeen ole lämmöt noussu. Korkin jätin tosin löysälle. Tuntuu kuitenkin, että nesteet katoavat jonnekin ja painetta ei ole tarpeeksi letkuissa. Mistähän tämä voisi johtua?

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            #6
            Katoppa kuule ettei nestettä vuoda mistään. Ilmaa siellä luultavasti on koska kylmääki alko pukkaamaan. Onko syyläri lämmin vai kylmä? Jos jätit korkin löysälle niin saattaa paineet siitä karata. Eli korkki tiukalle takas, siis ilmauksen jälkeen. Kato onko paineita, tarkista onko vuotoja. Ja kato samalla onko syyläri lämmin.

            Comment

            • Makkkis_1
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 15
              • Oulu

              #7
              Syyläri on lämmin. Ilmattu on, ja äsken kävin heittämäs pienen lenkin, niin alkoi heti lämmöt nousemaan, kun korkki oli kunnolla kiinni, mutta kun löysäsin sitä, niin laskivat normaaliksi ja pysyivät siinä koko ajan. Kun korkki löysällä, niin välillä puhaltaa kylmää ja välillä lämmintä. Tukos jossain? Kyllä se jotain tiputtaa alleen, mutta vaikuttaa enemmän ohjaustehostimen öljyltä kuin jäähdytysnesteeltä. Öljyt ja vedet ei ainakaan mene sekaisin, se on tarkastettu.

              Comment

              • Makkkis_1
                Newbiemmer
                • Nov 2010
                • 15
                • Oulu

                #8
                Voisko vika kuitenki olla vesipumpus? Eli se ei oo täysin rikki, vaan toimii välillä ja välillä taas ei.

                Comment

                • hcaape
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 837
                  • hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by Makkkis_1 View Post
                  Syyläri on lämmin. Ilmattu on, ja äsken kävin heittämäs pienen lenkin, niin alkoi heti lämmöt nousemaan, kun korkki oli kunnolla kiinni, mutta kun löysäsin sitä, niin laskivat normaaliksi ja pysyivät siinä koko ajan. Kun korkki löysällä, niin välillä puhaltaa kylmää ja välillä lämmintä. Tukos jossain? Kyllä se jotain tiputtaa alleen, mutta vaikuttaa enemmän ohjaustehostimen öljyltä kuin jäähdytysnesteeltä. Öljyt ja vedet ei ainakaan mene sekaisin, se on tarkastettu.
                  lotto vetämään vesipumppu tai kansi pahvi
                  sDrive23i A E89 Roadster -10

                  ex E92 325i -09

                  ex E65 735i -02
                  ex E38 730d -98 ;(

                  Comment

                  • Makkkis_1
                    Newbiemmer
                    • Nov 2010
                    • 15
                    • Oulu

                    #10
                    Joo kyl se varmaan noista jompi kumpi on. Toivotaan et toi vesipumppu kuitenkin.

                    Comment

                    • Makkkis_1
                      Newbiemmer
                      • Nov 2010
                      • 15
                      • Oulu

                      #11
                      Onko kellaan kokemusta, jos tällaisesta 3-litraisesta on menny kansi halki? Miten käyttäytyy? Huomaako käynnistä jotenkin? Tuo lämpöjen nouseminen nestesäiliön korkin ollessa kunnolla kiinni ja lämpöjen pysyminen normaalina korkin ollessa löysällä viittais kyl vähä siihen, et kansi olis halki. Toisaalta öljykorkin alla ei oo mitään valkoista, ainakaan vielä. Miten nopeasti pitäis alkaa näkyä? Mielestäni tuolloin tapahtumahetkellä tuli kyl kova savu pakoputista, eli olisko nakannu vesiä myös sieltä ja kansi halki pakosarjan kohdasta?

                      Comment

                      • patte.525iM
                        BTCF Member
                        • Dec 2003
                        • 188
                        • raasepori

                        #12
                        Originally posted by Makkkis_1 View Post
                        Onko kellaan kokemusta, jos tällaisesta 3-litraisesta on menny kansi halki? Miten käyttäytyy? Huomaako käynnistä jotenkin? Tuo lämpöjen nouseminen nestesäiliön korkin ollessa kunnolla kiinni ja lämpöjen pysyminen normaalina korkin ollessa löysällä viittais kyl vähä siihen, et kansi olis halki. Toisaalta öljykorkin alla ei oo mitään valkoista, ainakaan vielä. Miten nopeasti pitäis alkaa näkyä? Mielestäni tuolloin tapahtumahetkellä tuli kyl kova savu pakoputista, eli olisko nakannu vesiä myös sieltä ja kansi halki pakosarjan kohdasta?
                        saattaa olla ilmaa vielä jossain miten oot ilmannut, kone ei saa olla käynnissä kun ilmaat
                        patte.525im

                        Comment

                        • JutiM5
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 328
                          • K-system

                          #13
                          Kaupathan pystyy perumaan 14pv sisällä. kuluttaja asiamiehelle yhteyttä ni avot
                          Last edited by JutiM5; 20-11-2010, 21:38. Reason: lisäys
                          E39 M-sport 530da vm03
                          Vw ransuportteri vm03

                          ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                          E34 525i vm90
                          E34 525i vm89

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            #14
                            Siis täh... Koneen pitää kyllä olla käynnissä että sen ilmattua saa . Mikä auto se sellanen on joka ilmataan ku ei käynnissä ole

                            Originally posted by patte.525iM View Post
                            saattaa olla ilmaa vielä jossain miten oot ilmannut, kone ei saa olla käynnissä kun ilmaat

                            Comment

                            • JutiM5
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 328
                              • K-system

                              #15
                              Originally posted by majgul View Post
                              Siis täh... Koneen pitää kyllä olla käynnissä että sen ilmattua saa . Mikä auto se sellanen on joka ilmataan ku ei käynnissä ole
                              Näin juuri
                              E39 M-sport 530da vm03
                              Vw ransuportteri vm03

                              ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                              E34 525i vm90
                              E34 525i vm89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎