No niin, eli ostin eilen 19.11. kyseisen auton, ja ajoin auton kotiin ongelmitta. Samana iltana lähdin ajelemaan autolla, ja yhtäkkiä n. 90km/h nopeudessa alkoi puhaltaa kylmää. Pienen hetken päästä kuului ikään kuin jonkun remmin kiljumista n. 5s ajan. Hetken kuluttua lämmöt alkoivat kohota ja ajoin auton tien sivuun. Annoin auton hetken käydä ja sammutin sitten. Katsoin pellin alle pimeässä, enkä huomannut mitään muuta kuin kovan savun tulevan konepellin alta. Tämän jälkeen ajoin autolla n. 500m valoisaan paikkaan, ja huomasin, että jäähdyttimeen menevä vesiletku oli irronnut. Laitoin letkun kiinni, ja laitin auton käyntiin, ja samalla lisäsin jäähdytinnestettä ja yritin päästää ilmat pois. Hetken kuluttua lämmöt palasivat normaaliksi, ja lähdin ajamaan, mutta taas hetken päästä lämmöt alkoivat kohota ja auto keittää. Ilmeisesti ilmaa vielä letkuissa? Ajoin auton tien sivuun ja katsoin paremmaksi hakea se trailerin kyydissä pois. Kone käy ihan normaalisti, eikä ainakaan vielä ollut öljykorkin alla valkoista. Että näin hyvä onni heti Bemarin kanssa. Onko kansivika tai kannentiivisteen palaminen jo tässä vaiheessa mahdollista? Mitään muita vikoja, mitä tuossa olisi voinut aiheutua? Miten kannattaisi alkaa tutkimaan autoa? Kauppoja kuitenkaan ei voi enää perua, vaikka auto ollut minulla vasta alle 24h? Niin, ja autolla ajettu 220tkm.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 730iA heitti vedet pihalle
Collapse
X
-
Originally posted by Makkkis_1 View PostNo niin, eli ostin eilen 19.11. kyseisen auton, ja ajoin auton kotiin ongelmitta. Samana iltana lähdin ajelemaan autolla, ja yhtäkkiä n. 90km/h nopeudessa alkoi puhaltaa kylmää. Pienen hetken päästä kuului ikään kuin jonkun remmin kiljumista n. 5s ajan. Hetken kuluttua lämmöt alkoivat kohota ja ajoin auton tien sivuun. Annoin auton hetken käydä ja sammutin sitten. Katsoin pellin alle pimeässä, enkä huomannut mitään muuta kuin kovan savun tulevan konepellin alta. Tämän jälkeen ajoin autolla n. 500m valoisaan paikkaan, ja huomasin, että jäähdyttimeen menevä vesiletku oli irronnut. Laitoin letkun kiinni, ja laitin auton käyntiin, ja samalla lisäsin jäähdytinnestettä ja yritin päästää ilmat pois. Hetken kuluttua lämmöt palasivat normaaliksi, ja lähdin ajamaan, mutta taas hetken päästä lämmöt alkoivat kohota ja auto keittää. Ilmeisesti ilmaa vielä letkuissa? Ajoin auton tien sivuun ja katsoin paremmaksi hakea se trailerin kyydissä pois. Kone käy ihan normaalisti, eikä ainakaan vielä ollut öljykorkin alla valkoista. Että näin hyvä onni heti Bemarin kanssa. Onko kansivika tai kannentiivisteen palaminen jo tässä vaiheessa mahdollista? Mitään muita vikoja, mitä tuossa olisi voinut aiheutua? Miten kannattaisi alkaa tutkimaan autoa? Kauppoja kuitenkaan ei voi enää perua, vaikka auto ollut minulla vasta alle 24h? Niin, ja autolla ajettu 220tkm.
-
-
Tutkin autoa hetki sitten, laitoin lisää nestettä, ilmaus ja lähdin koeajolle, niin hetken päästä alkoi taas lämmöt kohota, ei muuta ku auto parkkiin, korkki auki ja kaasuttelua ja välillä nesteen lisäystä, niin hetken päästä pääsi ajamaan, eikä sen jälkeen ole lämmöt noussu. Korkin jätin tosin löysälle. Tuntuu kuitenkin, että nesteet katoavat jonnekin ja painetta ei ole tarpeeksi letkuissa. Mistähän tämä voisi johtua?
Comment
-
-
Katoppa kuule ettei nestettä vuoda mistään. Ilmaa siellä luultavasti on koska kylmääki alko pukkaamaan. Onko syyläri lämmin vai kylmä? Jos jätit korkin löysälle niin saattaa paineet siitä karata. Eli korkki tiukalle takas, siis ilmauksen jälkeen. Kato onko paineita, tarkista onko vuotoja. Ja kato samalla onko syyläri lämmin.
Comment
-
-
Syyläri on lämmin. Ilmattu on, ja äsken kävin heittämäs pienen lenkin, niin alkoi heti lämmöt nousemaan, kun korkki oli kunnolla kiinni, mutta kun löysäsin sitä, niin laskivat normaaliksi ja pysyivät siinä koko ajan. Kun korkki löysällä, niin välillä puhaltaa kylmää ja välillä lämmintä. Tukos jossain? Kyllä se jotain tiputtaa alleen, mutta vaikuttaa enemmän ohjaustehostimen öljyltä kuin jäähdytysnesteeltä. Öljyt ja vedet ei ainakaan mene sekaisin, se on tarkastettu.
Comment
-
-
Originally posted by Makkkis_1 View PostSyyläri on lämmin. Ilmattu on, ja äsken kävin heittämäs pienen lenkin, niin alkoi heti lämmöt nousemaan, kun korkki oli kunnolla kiinni, mutta kun löysäsin sitä, niin laskivat normaaliksi ja pysyivät siinä koko ajan. Kun korkki löysällä, niin välillä puhaltaa kylmää ja välillä lämmintä. Tukos jossain? Kyllä se jotain tiputtaa alleen, mutta vaikuttaa enemmän ohjaustehostimen öljyltä kuin jäähdytysnesteeltä. Öljyt ja vedet ei ainakaan mene sekaisin, se on tarkastettu.sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Onko kellaan kokemusta, jos tällaisesta 3-litraisesta on menny kansi halki? Miten käyttäytyy? Huomaako käynnistä jotenkin? Tuo lämpöjen nouseminen nestesäiliön korkin ollessa kunnolla kiinni ja lämpöjen pysyminen normaalina korkin ollessa löysällä viittais kyl vähä siihen, et kansi olis halki. Toisaalta öljykorkin alla ei oo mitään valkoista, ainakaan vielä. Miten nopeasti pitäis alkaa näkyä? Mielestäni tuolloin tapahtumahetkellä tuli kyl kova savu pakoputista, eli olisko nakannu vesiä myös sieltä ja kansi halki pakosarjan kohdasta?
Comment
-
-
Originally posted by Makkkis_1 View PostOnko kellaan kokemusta, jos tällaisesta 3-litraisesta on menny kansi halki? Miten käyttäytyy? Huomaako käynnistä jotenkin? Tuo lämpöjen nouseminen nestesäiliön korkin ollessa kunnolla kiinni ja lämpöjen pysyminen normaalina korkin ollessa löysällä viittais kyl vähä siihen, et kansi olis halki. Toisaalta öljykorkin alla ei oo mitään valkoista, ainakaan vielä. Miten nopeasti pitäis alkaa näkyä? Mielestäni tuolloin tapahtumahetkellä tuli kyl kova savu pakoputista, eli olisko nakannu vesiä myös sieltä ja kansi halki pakosarjan kohdasta?patte.525im
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostSiis täh... Koneen pitää kyllä olla käynnissä että sen ilmattua saa . Mikä auto se sellanen on joka ilmataan ku ei käynnissä oleE39 M-sport 530da vm03
Vw ransuportteri vm03
ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
E34 525i vm90
E34 525i vm89
Comment
-
Comment