Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 etupää kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paahtis
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 40

    E38 etupää kolisee

    E38 740 -95 ja etupäässä kevyttä kolinaa ajaessa esim. epätasaisen kovemman lumen yli. Vaihdettu tähän mennessä: Jouset, iskunvaimentimet sekä puslat, etualatukivarret ja tukitangot. Mitäs seuraavaksi?
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2550
    • Kirkkonummi

    #2
    Jos ei lukeutunut pusliin, niin etukallistuksenvaimentimen korissa kiinni olevat helat (#2). Kohtuullisen helppo paikka, ei maksa alkup. osanakaan aivan tuhottomasti. Toinen voi olla koiranluut (#5), ainakin E34:ssä näiden pitäisi olla kohtuullisen helpolla vaihdettavissa ja jos mikään ei tärise, auto menee suoraan ja muutenkin ainoa vaiva on kolina, niin näitä on usein suositeltu melulähteeksi:



    Raidetanko seuraavaksi?
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Originally posted by Petteri75 View Post
      Raidetanko seuraavaksi?
      +Keskitanko ja apusimpukan hela.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • paahtis
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 40

        #4
        Originally posted by _nixu_ View Post
        +Keskitanko ja apusimpukan hela.
        Tosiaan myös ohjausvaihde, raidetanko ja apusimpukan hela vaihdettu n.50tkm sitten.

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Jos uusia niveliä ei pyöritelty ennen asennusta, niin niissäkin voi jo olla väljää.
          Toinen asia onkin sitten esim. Italialaiset tarviketukivarret, joiden ei kannata olettaakkaan kestävän yli 50tkm.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • paahtis
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 40

            #6
            Originally posted by kaol View Post
            Jos uusia niveliä ei pyöritelty ennen asennusta, niin niissäkin voi jo olla väljää.
            Toinen asia onkin sitten esim. Italialaiset tarviketukivarret, joiden ei kannata olettaakkaan kestävän yli 50tkm.
            Vaihdot tehty Laakkosella, epäilen että kumpikaan noista olisi kyseessä.

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2550
              • Kirkkonummi

              #7
              Originally posted by paahtis View Post
              Vaihdot tehty Laakkosella, epäilen että kumpikaan noista olisi kyseessä.
              Jos ei mitään muuta välity kuin kolinaa kuopissa, ääni koiranluille. Ei taida olla edes kaikkein kallein osa vaihtaa, varsinkin kun muu on tehty, mutta se ei ole niin kiireellinen, etteikö voisi kerätä ns. muuta asennettavaa jos tarvetta on.

              Edullisimmillaan, jos saa Motonetista "made in Germany" -leimalla, taitaa olla alle 25€/kpl. Jos tukivarret & tukitangot vaihdettu ja vielä laadukkailla osilla, niin pelkkään rautaan & alumiiniin on mennyt parhaimmillaan vajaa 600€. Jep, totta kai internetistä saa ihmeellisiä osapaketteja halvemmallakin, mutta nekään eivät ole ilmaisia. Tuo lähestulkoon on - ilmeinen virhe BMW:n varaosahinnoittelussa!

              Apusimpukan helaan en jaksa uskoa, ainakin omalla kohdalla ne ovat kitisseet kuivuuttaan jos on ollut iäkkäämpää osakantaa? Ja siinäkin pitää olla tarkkana mitä ostaa, jossain täällä BTCF:n syövereissä pitäisi olla erinomainen ketju siitäkin osasta.
              Last edited by Petteri75; 20-12-2010, 01:00.
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎