Tulihan täältä aika monta threadia jo samantapaisista ongelmista luettua, mutta täytyy silti kysyä kun itsellä viat tuli esille vähän eritavalla.
Eli autona 730d vm. 00 Karalan softalla. Toiminut ongelmitta, lukuunottamatta pientä vuotoa EGR:n putken pakosarjassa olevassa liitoksessa.
Nyt kumminkin päätin hankkia tuohon ahtopainemittarin ja samalla tukkia EGR:n putken kokonaan, luettuani sen haitoista. Eli tein pakosarjasta lähtevän egr:n putken laipan alle umpinaisen metallilevyn ja tiivistin kunnolla. Lisäksi tukin imusarjanssa kiinni olevan egr:n alipaineventtiilin tuloaukon tiiviiksi ja irrotin välistä putket. EGR:n paksumpi osa jäi paikalleen (siis se johon menee jäähdytysputketkin). Tukin kuitenkin siitäkin molemmat päät ettei sinne kuraa pääse kertymään. Ahtopainemittarin letkun liitin tuohon EGR:n alumiiniseen venttiiliosaan tekemääni nippaan ja irrotin EGR:n venttiiliä ohjaavan alipaineletkun ja tukin sen ruuvilla.
Nyt kun koko viritys on kasassa niin alkoi ongelmat. Kylmänä käynnistäessä ja vähän kaasua polkaistessa ahdot hyppää samantien mittarissa tappiin (eli 2bar) ja samalla moottori alkaa käydä todella epätasaisesti niin että koko auto heiluu ja samalla katoaa vedot ja moottori saattaa sammuakkin. Koneen lämmettyä ongelma vähenee ja kunnon kiihdytyksessä ahdot pysyvät 1.6bar alapuolella. Välillä kumminkin lämpimänäkin tekee tuota samaa. Eli tuleeko kellään mieleen mistä voisi johtua, onko tullu kasattua jotain väärin tms? Ku vaikea uskoa että turbo nyt just sattuis sillä hetkellä hajoamaan kun tuon operaation tein.
Kiitokset vastauksista etukäteen.
Eli autona 730d vm. 00 Karalan softalla. Toiminut ongelmitta, lukuunottamatta pientä vuotoa EGR:n putken pakosarjassa olevassa liitoksessa.
Nyt kumminkin päätin hankkia tuohon ahtopainemittarin ja samalla tukkia EGR:n putken kokonaan, luettuani sen haitoista. Eli tein pakosarjasta lähtevän egr:n putken laipan alle umpinaisen metallilevyn ja tiivistin kunnolla. Lisäksi tukin imusarjanssa kiinni olevan egr:n alipaineventtiilin tuloaukon tiiviiksi ja irrotin välistä putket. EGR:n paksumpi osa jäi paikalleen (siis se johon menee jäähdytysputketkin). Tukin kuitenkin siitäkin molemmat päät ettei sinne kuraa pääse kertymään. Ahtopainemittarin letkun liitin tuohon EGR:n alumiiniseen venttiiliosaan tekemääni nippaan ja irrotin EGR:n venttiiliä ohjaavan alipaineletkun ja tukin sen ruuvilla.
Nyt kun koko viritys on kasassa niin alkoi ongelmat. Kylmänä käynnistäessä ja vähän kaasua polkaistessa ahdot hyppää samantien mittarissa tappiin (eli 2bar) ja samalla moottori alkaa käydä todella epätasaisesti niin että koko auto heiluu ja samalla katoaa vedot ja moottori saattaa sammuakkin. Koneen lämmettyä ongelma vähenee ja kunnon kiihdytyksessä ahdot pysyvät 1.6bar alapuolella. Välillä kumminkin lämpimänäkin tekee tuota samaa. Eli tuleeko kellään mieleen mistä voisi johtua, onko tullu kasattua jotain väärin tms? Ku vaikea uskoa että turbo nyt just sattuis sillä hetkellä hajoamaan kun tuon operaation tein.
Kiitokset vastauksista etukäteen.
Comment