Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin ohjausyksikkö e38 740

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaketny
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 34
    • kuopio

    Moottorin ohjausyksikkö e38 740

    Eli vänkärin puolen alla ilmeisesti sijaitsee moottorin ohjausyksikkö? Oli tossa viisaammilla poijilla kateltavana,kun ei anna startata ja koko paska ilmeisesti litimärkä,jostain tuulilasinpesunestesäiliöstä vuotanu. Sanovat että uuden tarpeessa olis,ja pitäis koodata uudestaan. Mistä näitä saa,ja mitä maksaa. Kannattaako ostaa käytettyä jos semmosen purkaamolta löytäs. Selittäisköhän tää myös aikasemmat jatkuvat vittuilut akun tyhjenemisen kanssa?Auto siis ollu varmaan jostain maaliskuusta lähtien täysin mykkä käynnistymisen suhteen.Virrat tulee joo mut ei anna startata ollenkaan,täältäki kyselty apuja.Ja autohan oli siis -95 740ia.
  • jaketny
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 34
    • kuopio

    #2
    Ja onko tää moottorin ohj.yksikkö siis sama asia kun ruiskutus yksikkö?

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Ei voi olla pesurin nestesäiliö mikä tuon päälle on vuotanut kun säiliö on lokarin sisällä alempana kuin tuo ohjausyksikkö.

      Siinä kotelossa on luultavasti pohjan vedenpoistoreikä tukossa ja vesi on ihan sadevettä.
      Kannattaa tutkia myös samasta loorasta releiden pohjat. Niiden johdot syöpyvät irti jos siellä on vettä.

      Ohjainyksikkö saattaa olla vaikka ehjä. Tuo kulma kannattaa nyt purkaa ja katsoa kuntoon.

      Ilmeisesti kyseinen ruiskutuksen yksikkö on sama kuin moottorinohjaus vaikka ohjaakin paljon useampaa asiaa kuin pelkkää ruiskua.
      Last edited by Muurahainen; 06-11-2012, 20:48.

      Comment

      • jaketny
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 34
        • kuopio

        #4
        Ok,kiitoksia.Kassellaan alkuviikosta kun saan auton pajalta,palaillaan sit asiaan miten kävi.

        Comment

        • jaketny
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 34
          • kuopio

          #5
          Oliko tää boksi ja releet siis konehuoneessa vänkärin puolella? Vai sisäpuolella jossain hanskalokeron alla,sielläkin näyttäs jotain boksia olevan.

          Comment

          • _charger-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2011
            • 380
            • Helsinki

            #6
            konehuoneessa, oikealla, tulipellin puoleinen boxi, etummainen on laatikon boxi

            Last edited by _charger-; 12-11-2012, 14:36.
            1966 Dodge Monaco
            1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

            EX:1994 BMW 750 IA e38
            EX:1994 BMW 740 IA e38

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Sisäpuolella on abs boksia yms. mutta sinun ongelmasi on varmaan tuolla konepellin alla.

              Comment

              • jaketny
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 34
                • kuopio

                #8
                Elikkä dme-boksi ja laatikon boksi otettiin irti,siellä alla oli joku musta boksi jossai oli joku sininen kiinnike (mikähän virka sillä on?) Alhaalla oli 3 relettä,vaaleenpunanen(ABS ilmeisesti,ainaki luki),ja 2 violettia,ja niiden pohjalliset näytti melko käristyneiltä. Mitäs nää 2 relettä tuolla alhaalla on? Ja saako näitä pohjallisia jostain,tarvikeliikkeestä vai mistä lähtis kyselemään? Hapettuneilta näyttivät myös.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by jaketny View Post
                  Elikkä dme-boksi ja laatikon boksi otettiin irti,siellä alla oli joku musta boksi jossai oli joku sininen kiinnike (mikähän virka sillä on?) Alhaalla oli 3 relettä,vaaleenpunanen(ABS ilmeisesti,ainaki luki),ja 2 violettia,ja niiden pohjalliset näytti melko käristyneiltä. Mitäs nää 2 relettä tuolla alhaalla on? Ja saako näitä pohjallisia jostain,tarvikeliikkeestä vai mistä lähtis kyselemään? Hapettuneilta näyttivät myös.
                  Ne releiden pohjien johdot vielä hapettuvat irti.
                  Tulee hieman kummia vikoja siitä.

                  Relepohjia saa ihan tarvikkeenakin.

                  Comment

                  • jaketny
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 34
                    • kuopio

                    #10
                    Releiden pohjat katottiin ja siellä oli hapettumia,joitain johtoja näky irtikin olevan. Laitettiin ne kiinni,mut ei vaikutusta.Vikakoodia ei oo mahollisuutta päästä lukemaan. Pitää mitata vielä tuo virtalukonpohja,joskus tuli se vaihdettua mutta katotaan nyt. Mites tuo kampiakselin asentotunnistin,voisko olla syypää täydelliseen käynnistämättömyyteen? Ei siis lupailekkaan. Virrat vaan tulee päälle.Siitä eteenpäin kaputt.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by jaketny View Post
                      Releiden pohjat katottiin ja siellä oli hapettumia,joitain johtoja näky irtikin olevan. Laitettiin ne kiinni,mut ei vaikutusta.Vikakoodia ei oo mahollisuutta päästä lukemaan. Pitää mitata vielä tuo virtalukonpohja,joskus tuli se vaihdettua mutta katotaan nyt. Mites tuo kampiakselin asentotunnistin,voisko olla syypää täydelliseen käynnistämättömyyteen? Ei siis lupailekkaan. Virrat vaan tulee päälle.Siitä eteenpäin kaputt.
                      Kyllä startin pitäisi pyöriä vaikka kampitunnustimen ottaisi pois kokonaan.

                      Miten on startin laita? tuleeko sinne heräte?
                      Last edited by Muurahainen; 20-11-2012, 19:27.

                      Comment

                      • jaketny
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 34
                        • kuopio

                        #12
                        Startille ilmeisesti ei tule virtaa. Virtalukonpohjalle tulee.
                        Pyörittää starttia vaan kun pistää navat yhteen meisselillä jne.
                        Voiko olla ajonesto?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎