E38 740i vm2000
Meni keskilaahuri sököksi loppusyksystä. Vihdoin ja viimein pääsin vaihtohommiin ja uusiksi meni kaikki laahurit, ketju sekä kiristin plus asiaan liittyvät tiivisteet. Ajoitustyökaluja ei ole ja saamani tiedon mukaan vaihdoin ketjun vain vanhan mallin mukaan pitämällä huolen että tuli samalle hampaalle kuin aiemminkin. Vanoksetkaan eivät siis olleet irti.
Pirssi kasaan ja käyntiin.
Tyhjäkäynti seilasi aluksi aika paljon ja ei meinannut pysyä käynnissä ilman kaasun painallusta. Toisinaan kävi sitten ihan nätistikin, eli vaihteli todella paljon. Kaveri tuli lukemaan koodia ja tutkittiin tilannetta. Adaptaatioiden nollaamisen jälkeen käynti parani huimasti ja alkoi jopa kuulostamaan täysin normaalilta. Nyt kuitenkin herjaa nokka-akselin asentotunnistimesta. Vaihdoin kyseisen pari vuotta vanhan toiseen varaosaan joka lujui hyllyllä ja edelleen pukkaa samaa vikaa. Toki molemmat voivat olla sököjä ja uusi menee vielä hankintaan joka tapauksessa.
Ja se tuhannen taalan kysymyshän on tietenkin että voiko asiasta päätellä jotain jaosta? Voiko ketju olla pykälän tai kaksi pielessä? Silloin sen on täytynyt hypätä jo silloin kun se meni rikki koska nyt pidin erityisen huolen siitä että tuli samalle jaolle.
Mitä asiantuntijaraati sanoo? Minkälaisia oireita hampaan verran pielessä oleva ketju antaa? Ja voiko tästä sitten päätellä kuinka paljon se on pielessä ja mihin suuntaan?
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 02/01/13 21:51:17
ECU: ME72KWP0
JobStatus: OKAY
Variant: ME72KWP0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
33 Camshaft control
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 560.00 /min
Engine temperature 94.50 Grd C
wnwi1_u -5.00 Grad KW
tanwrhf_0_A 60.01 % TV
Error currently available
Error tested
Adaptation value impact not plausible current,
Adaptation value impact not plausible Initial,
SCATT-active
-------------------------------------------------------------
34 Camshaft control Bank 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 560.00 /min
Engine temperature 94.50 Grd C
wnwi2_u -5.00 Grad KW
tanwrhf_1_A 60.01 % TV
Error currently available
Error tested
Adaptation value impact not plausible current,
Adaptation value impact not plausible Initial,
SCATT-active
Arvauksista kiitollinen!
Antti
Meni keskilaahuri sököksi loppusyksystä. Vihdoin ja viimein pääsin vaihtohommiin ja uusiksi meni kaikki laahurit, ketju sekä kiristin plus asiaan liittyvät tiivisteet. Ajoitustyökaluja ei ole ja saamani tiedon mukaan vaihdoin ketjun vain vanhan mallin mukaan pitämällä huolen että tuli samalle hampaalle kuin aiemminkin. Vanoksetkaan eivät siis olleet irti.
Pirssi kasaan ja käyntiin.
Tyhjäkäynti seilasi aluksi aika paljon ja ei meinannut pysyä käynnissä ilman kaasun painallusta. Toisinaan kävi sitten ihan nätistikin, eli vaihteli todella paljon. Kaveri tuli lukemaan koodia ja tutkittiin tilannetta. Adaptaatioiden nollaamisen jälkeen käynti parani huimasti ja alkoi jopa kuulostamaan täysin normaalilta. Nyt kuitenkin herjaa nokka-akselin asentotunnistimesta. Vaihdoin kyseisen pari vuotta vanhan toiseen varaosaan joka lujui hyllyllä ja edelleen pukkaa samaa vikaa. Toki molemmat voivat olla sököjä ja uusi menee vielä hankintaan joka tapauksessa.
Ja se tuhannen taalan kysymyshän on tietenkin että voiko asiasta päätellä jotain jaosta? Voiko ketju olla pykälän tai kaksi pielessä? Silloin sen on täytynyt hypätä jo silloin kun se meni rikki koska nyt pidin erityisen huolen siitä että tuli samalle jaolle.
Mitä asiantuntijaraati sanoo? Minkälaisia oireita hampaan verran pielessä oleva ketju antaa? Ja voiko tästä sitten päätellä kuinka paljon se on pielessä ja mihin suuntaan?
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 02/01/13 21:51:17
ECU: ME72KWP0
JobStatus: OKAY
Variant: ME72KWP0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
33 Camshaft control
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 560.00 /min
Engine temperature 94.50 Grd C
wnwi1_u -5.00 Grad KW
tanwrhf_0_A 60.01 % TV
Error currently available
Error tested
Adaptation value impact not plausible current,
Adaptation value impact not plausible Initial,
SCATT-active
-------------------------------------------------------------
34 Camshaft control Bank 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 560.00 /min
Engine temperature 94.50 Grd C
wnwi2_u -5.00 Grad KW
tanwrhf_1_A 60.01 % TV
Error currently available
Error tested
Adaptation value impact not plausible current,
Adaptation value impact not plausible Initial,
SCATT-active
Arvauksista kiitollinen!
Antti
Comment