Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 m60b40 tyhjäkäynti ja sammuilemis onkelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nAAPe
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 42
    • Finland, Sysmä

    #16
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    kylsen pitää sammu jos lennosta nypätään maffin liitin irti..... :think
    Tarvii ottaa toi maffi vielä tarkempaa syynii et mitä se tekee milloinkin, muistelisin kyllä että jatko käyntiään mut sen näkee sitten kun auton kimppuu tästä pääsee.

    Mites tuo maffin toimintaperiaate nyt sitte menee, mistä sen tietää onko se rikki, jos lyö tulille ilman piuhaa niin käykö huonommin jos maffi on ehjä?

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #17
      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
      kylsen pitää sammu jos lennosta nypätään maffin liitin irti..... :think
      Ei sen "pidä" sammua... Joskus saattaa auto sammua, mutta yleensä jos maffi tuottaa edes jonkinlaista dataa niin käynti vain notkahtaa hetkeksi ja taasoittuu siitä sitten taas

      Topicin aloittajalle: Onko ne suutin vuodot jo pois suljettu?!!?
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • nAAPe
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 42
        • Finland, Sysmä

        #18
        Originally posted by Dunky View Post
        Ei sen "pidä" sammua... Joskus saattaa auto sammua, mutta yleensä jos maffi tuottaa edes jonkinlaista dataa niin käynti vain notkahtaa hetkeksi ja taasoittuu siitä sitten taas

        Topicin aloittajalle: Onko ne suutin vuodot jo pois suljettu?!!?
        Suuttimien vuoto ei ole vielä pois suljettuna, jahka tulee tuo uusi paineensäädin niin voi sitten todeta suuttimien pidävyyden. Todennäköisesti suuttimet vuskaa kakkua läpitte mutta johtuuko se sitten liiallisesta paineesta suutintukissa vai vanhuuttaan väljistynyt.

        Comment

        • Smith83
          Newbiemmer
          • Sep 2009
          • 20
          • Saigon

          #19
          Originally posted by Morkai View Post
          Noissa eikoissa E38:sien M60:n moottorinohjauksissa on joku bugi inpan kanssa. Kakkoslambdan jännitteen lukeminen ei onnistu INPA:n kautta. Mut muuten tulee oikeet arvot kun vaan klikkailee että jatketaan. Se lambda-arvon lukeminen toimii sen sijaan moitteetta Tool32:lla kun valitsee oikean moottorinohjauksen.
          Kyllähän tuota aikamme klikkailtiin, ja ainakin se analog ruutu missä oli se nopeus palkki jäi lopulta siihen tilaan ettei tullut erroria, mutta arvot oli jotain muuta kuin loogisia... Ja olisko ollu analog 4 mikä ei suostunut antamaan kuin yhden palkin (en nyt muista mikä se oli) vaikka continueta rämpytettiin aika pitkään. Täytyy kokeilla lukea uudestaan jossain vaiheessa vaikka toisella versiolla jos vikaa ei ole saatu paikallistettua.
          Toolia ei o tullu vielä kokeiltua ollenkaan missään.

          nAAPe: You Tubeen kun laittaa hakuun Hot-film air mass meter niin löytyy aika hyvin selitettynä kuumalanka mittarin toimintaa

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #20
            Originally posted by nAAPe View Post
            Suuttimien vuoto ei ole vielä pois suljettuna, jahka tulee tuo uusi paineensäädin niin voi sitten todeta suuttimien pidävyyden. Todennäköisesti suuttimet vuskaa kakkua läpitte mutta johtuuko se sitten liiallisesta paineesta suutintukissa vai vanhuuttaan väljistynyt.
            Paineenhan saisi mitattua siitä tukissa olevasta neulaventtiilistä... Eikä OEM pumppu niin paljon painetta työnnä, että suuttimet sen takia vuotaisi!
            Tukki irti ja virrat päälle...
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • nAAPe
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 42
              • Finland, Sysmä

              #21
              Originally posted by Dunky View Post
              Paineenhan saisi mitattua siitä tukissa olevasta neulaventtiilistä... Eikä OEM pumppu niin paljon painetta työnnä, että suuttimet sen takia vuotaisi!
              Tukki irti ja virrat päälle...
              Hyvä tietää ettei pumppu jaksa työntää painetta liikaa suuttimille, tarviikin nyt viikonloppuna vielä käydä nostamassa tuo suutintukki ylös ja seurailla alkaako suuttimet vuotaa. En tiedä oonko vaa tyhmä ja sokea mutta en löytänyt minkäänlaista neulaventtiiliä tai vastaavaa suutintukista mihin saisi mittarin kiinni, jostain päin luin että tuossa konetyypissä joutuisi käyttämää jotain t-haaraa letkunvälissä???

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                #22
                m60 tukissa ei ole paineentarkistus paikkaa.... en tiiä miten mut itellä kyl ei kans sammunu ku maffin nyppäs irti vääriii muisteloit
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  #23
                  Originally posted by Smith83 View Post
                  Kyllähän tuota aikamme klikkailtiin, ja ainakin se analog ruutu missä oli se nopeus palkki jäi lopulta siihen tilaan ettei tullut erroria, mutta arvot oli jotain muuta kuin loogisia... Ja olisko ollu analog 4 mikä ei suostunut antamaan kuin yhden palkin (en nyt muista mikä se oli) vaikka continueta rämpytettiin aika pitkään. Täytyy kokeilla lukea uudestaan jossain vaiheessa vaikka toisella versiolla jos vikaa ei ole saatu paikallistettua.
                  Toolia ei o tullu vielä kokeiltua ollenkaan missään.

                  nAAPe: You Tubeen kun laittaa hakuun Hot-film air mass meter niin löytyy aika hyvin selitettynä kuumalanka mittarin toimintaa
                  Analog 4:ssa ei olekaan mitään muuta kuin se yks arvo, ja sitä ei ole käytössä näissä saasteversio M60:ssä. Jotain muitakin sellasia arvoja on, jotka ei näy kuten kaasuläpän asennontunnistin. Se näkyy vaihdelaatikolta.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • nAAPe
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 42
                    • Finland, Sysmä

                    #24
                    Originally posted by Dunky View Post
                    Paineenhan saisi mitattua siitä tukissa olevasta neulaventtiilistä... Eikä OEM pumppu niin paljon painetta työnnä, että suuttimet sen takia vuotaisi!
                    Tukki irti ja virrat päälle...
                    Käväsin tänää kurkkaamas tota romua ja käytin konetta sen ku alko taas röpää ja hummaa ni sammutin ja aloin purkaa systeemiä, suutintukki ilmaa ja kävin kääntämässä virrat päälle ja se siinä pisemmän aikaa oli ilmassa ja fikkarin kanssa tarkkailin suutinten päitä eikä minkäänlaista tippaa alkanu kertymään, ja oli kuitenki varmaa 15-20 min ilmassa.

                    Kuinkas tuon paineensäätimen kanssa jos suuttimet ei vuotaisikaan vaan jos paineet onkin normaalia korkeammat suuttimen kannassa ja kone aukoo normaaliin tahtiin suuttimia niin eikös suuremmalla paineella keittoo mene enemmän vaikka aukioloaika on sama?

                    Comment

                    • Smith83
                      Newbiemmer
                      • Sep 2009
                      • 20
                      • Saigon

                      #25
                      Originally posted by nAAPe View Post
                      Käväsin tänää kurkkaamas tota romua ja käytin konetta sen ku alko taas röpää ja hummaa ni sammutin ja aloin purkaa systeemiä, suutintukki ilmaa ja kävin kääntämässä virrat päälle ja se siinä pisemmän aikaa oli ilmassa ja fikkarin kanssa tarkkailin suutinten päitä eikä minkäänlaista tippaa alkanu kertymään, ja oli kuitenki varmaa 15-20 min ilmassa.

                      Kuinkas tuon paineensäätimen kanssa jos suuttimet ei vuotaisikaan vaan jos paineet onkin normaalia korkeammat suuttimen kannassa ja kone aukoo normaaliin tahtiin suuttimia niin eikös suuremmalla paineella keittoo mene enemmän vaikka aukioloaika on sama?
                      "Paineensäädin pitää polttonesteen ja imusarjan välisen paine-eron vakiona. Tämän vuoksi voidaan annosteltava polttoneste määrittää pelkästään suihkutusventtiileiden aukioloajan perusteella." Sanoo Motronicin perustoiminta by Robert Bosch GmbH.

                      Kyllähän siitä reiästä mikä on x aikaa auki menee enemmän nestettä läpi jos paine nousee.

                      Äläkä ala heti romuksi haukkumaan jos pieniä vastoinkäymisiä tulee, ei näissä seiskoissa ole vikoja vaan ominaisuuksia

                      Comment

                      • nAAPe
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 42
                        • Finland, Sysmä

                        #26
                        Originally posted by Smith83 View Post
                        Äläkä ala heti romuksi haukkumaan jos pieniä vastoinkäymisiä tulee, ei näissä seiskoissa ole vikoja vaan ominaisuuksia
                        Jos ne ominaisuuksia on ni mulla on varmaa vimpan päälle kaikki herkut

                        Comment

                        • nAAPe
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 42
                          • Finland, Sysmä

                          #27
                          Tuli tuossa eilen illalla mieleeni, kun vaihdettiin imusarjan tiivisteiden yhteydessä tuo huohotinkalvo hässäkkä imusarjan perään ja laitettiin kaikki letkut ja tupot samallalailla kuin ennenkin on ollut niin vaihdon jälkeen tyhjäkäynnillä kuuluu tuosta kalvosta vaimeata ulinaa ja välillä ulinan kuulee hyttiinkin asti. Mitähän tämä voisi tarkoittaa, hakeeko paikkaansa vai onkohan osa ollut mahdollisesti viallinen? On niin v**tu paikassa ettei huvittaisi alkaa irroittelee uudestaan imusarjaa.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Originally posted by nAAPe View Post
                            Tuli tuossa eilen illalla mieleeni, kun vaihdettiin imusarjan tiivisteiden yhteydessä tuo huohotinkalvo hässäkkä imusarjan perään ja laitettiin kaikki letkut ja tupot samallalailla kuin ennenkin on ollut niin vaihdon jälkeen tyhjäkäynnillä kuuluu tuosta kalvosta vaimeata ulinaa ja välillä ulinan kuulee hyttiinkin asti. Mitähän tämä voisi tarkoittaa, hakeeko paikkaansa vai onkohan osa ollut mahdollisesti viallinen? On niin v**tu paikassa ettei huvittaisi alkaa irroittelee uudestaan imusarjaa.
                            Ei sen kyllä ulista pitäisi.
                            Mahtuu onneksi vaihtamaan ilman imarin irroitusta.

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by nAAPe View Post
                              Tuli tuossa eilen illalla mieleeni, kun vaihdettiin imusarjan tiivisteiden yhteydessä tuo huohotinkalvo hässäkkä imusarjan perään ja laitettiin kaikki letkut ja tupot samallalailla kuin ennenkin on ollut niin vaihdon jälkeen tyhjäkäynnillä kuuluu tuosta kalvosta vaimeata ulinaa ja välillä ulinan kuulee hyttiinkin asti. Mitähän tämä voisi tarkoittaa, hakeeko paikkaansa vai onkohan osa ollut mahdollisesti viallinen? On niin v**tu paikassa ettei huvittaisi alkaa irroittelee uudestaan imusarjaa.
                              Mulla tuli se uusi takakannen "tiiviste" laitettua jotenkin huonosti. Hieman vetää ilmaa jostain välistä, diagnostiikka paljasti imuvuodon. Muuten ei olisi mitenkään huomannut sitä.

                              Comment

                              • nAAPe
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2009
                                • 42
                                • Finland, Sysmä

                                #30
                                Tänää tulee kaapelit koneesee et pääsee tutkailee moottorin maailmaa, mutta onkos täällä foorumilla missään mitää ohjekirjaa idiooteille inpaa varten vai näkyykö nuo kaikki livetiedot kun klikkailee vaan f-nappuloita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎