Lähinnä sitä hain tuolla vesibensalla et onko auto seissyt vajaalla tankilla ja pienellä ajolla talven yli. Kondenssi vettä kun tahtoo tuolloin muodostua tankkiin. Oma m60b30 kone piti vastaavia oireita kunnes tajusin kaataa jäänestoa tankkiin. Useampi viikko meni et hokasin mikä käynti häiriön aiheutti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 m60b40 tyhjäkäynti ja sammuilemis onkelma
Collapse
X
-
Originally posted by nAAPe View PostKertokaapas jos laittaisin auton tuohon inpaan kiinni niin sieltä vikamuistinkautta jos nollaisin moottorin adaptaatiot niin voiko se nollata jotain sellaista mitä ei pitäisi? eikös nuo adaptaatiot ole juuri noita korjausarvoja?
Ja tosiaan nuo lambdat on aivan uudet boschin tekeleet, en kyllä tiedä kun korjaamo ne vaihtoi minulle että katsoivatko he edes onko piuhat missä kunnossa ettei ole kuorta sulanut. Nyt vkl on tarkoitus kaverin montulla käydä kattomassa ja kolistelemassa putkistoa kuuluuko ylimääräisiä ääniä.
Missä nuo nakuantureiden pistokkeet ovat ja monta niitä on? Real OEM mukaan niitä on 4kpl? Varmaan tulevat samoihin laatikkoihin kuin asennonanturit?
Ja tarkoitus ottaa kone levälleen uudestaan ja tarkistaa tuo hohotinkalvon kiinnitys ja samalla vaihtaa tuo paineensäädin suutin tukkiin ja mahdollisesti vaihtaa nuo venttiilikopan tiivisteet kun kerta purkuun kaikki härpäkkeet edestä lähtee.
The 4 knock sensors are secured by means of 8 mm screws on the water jacket of the engine block between the two rows of cylinders.They are arranged such that one sensor monitors each of the two adjacent cylinders
Adaptioiden nollamisessa joillan vissin on tullut ongelmia mutta niistä yleensä selvitty vikakoodien kuittaamisella, anna mennä vaan (ovat juurikin niitä korjausarvoja).
Pyysitkö muuten ne vanhat Lambdat korjaamolta itsellesi? Kun ei niissä välttämättä mitää vikaa ollut...
Samalla kun siinä askartelet niin vaihtaisin sen kampuran asennontunnistimen siihen vanhaan, jos on vaan tallessa. Kun tarvikkeilla oli niitä lukihäiriöitä isoimmilla kierroksilla... :think
Jos epäilet katteja syypäiksi niin rälläkkä käteen ja syylliset pois samalla kun montulla olet mutta korjaamisen kannalta muista että näissä ei ollu putket mustaa rautaa..
Comment
-
-
Originally posted by Smith83 View PostJos topicin aloittaja ei ole käyttänyt muita kuin minua ja itseään livedatan lukemiseen niin olen varma että asiantuntevaa apua ei ole vielä siihen saatu
Hyviä neuvoja täällä kyllä saa ja siitä suuret kiitokset, mutta monien mielipiteiden kuvaamat viat/vaivat vaatisivat minulta jo lottomiljonäärin ominaisuuksia, tällä hetkellä lomautettu kirvesmies niin ei noilla lomautus rahoilla hirveitä härveleitä ostele. Eniten hirvittää tuo morkain DME laatikon ohjauksen vioittuminen, eikös se ole jo melkeempä tonnin remppa jo sellainen, äkööttää kun vanhan uskollisen e34 525 vaihtoi tähän surulliseen e38 740, noh se on se karman laki
ps. puol lootaa remppa kaljaa ajattelu työhön
Comment
-
-
Originally posted by nAAPe View PostEniten hirvittää tuo morkain DME laatikon ohjauksen vioittuminen, eikös se ole jo melkeempä tonnin remppa jo sellainen, äkööttää kun vanhan uskollisen e34 525 vaihtoi tähän surulliseen e38 740, noh se on se karman laki
http://viewitem.eim.ebay.fi/Motorste...870648774/item
Siinä yksi esimerkki hintatasosta, ja Suomestakin varmasti löytyy asialliseen hintaan, onhan näitä vessoja purussa pilvin pimein täälläkin.
Vaihdon jälkeiseen koodaukseen varmaan löytyy sunkin koneelta ohjelma.
Tietty jos merkkitiskiä haluaa suosia ja käytettyä boksia ei halua ostaa niin voi sen touhutonnin vaatiakkin...
Comment
-
-
Terve taas, ollu tuo remppa hieman jäissä kun pääsi taas tuohon työelämään kiinni mutta pitemmittä puheitta.
Eilen tehtiin hieman remonttia autoon, vaihdettiin nuo venttiilikopan tiivisteet molemmin puolin, tarkastettiin huohotinkalvon tiivistys sekä varmistettiin tiivisteliimalla ja vaihdettiin polttoaineen paineensäädin.
Irroitettuja osia olivat venttiilikopan kannet, akunkengät, mustat johtosarjan laatikot suuttimien liittimistä, imusarja ja suutin tukki.
Vika ei korjaantunut noillakaan toimeenpiteillä, puolestaan vikoja tuli lisää, kone ei enää käy kaikilla ja kun ottaa sammuakseen saattaa sammua kesken ajonkin, polkiessa pikimustia pössäyksiä tulee putkien päästä. Vikakoodeissa herjasi sylinterien 2,3,7 suuttimia sekä ilmamassamittaria. Ensimmäinen startti kun kone oli läjässä ei jättänyt mitään vikakoodia mutta kun siirsin autoa 20m ja sammui siihen paikkaan, luin vikakoodit ja nuo suutin koodit oli jättänyt talteen.
Koitan saada kuvamateriaalia livetiedoista mitä sain ulos ekalta startilta jahka tässä taas kerkeää (läppäri jäi autoon)
Sekä oli yksi vikakoodi ennen tuota auton siirtoa ennen kuin autoa ekaa kertaan edes startattiin niin selasin vikakoodin koneella läpi ja tarjosti tälläistä "steuergereaet daverversorgung" nopealla googlella taitaa olla jotain ohjainyksikön toimintaa liittyvääLast edited by nAAPe; 12-05-2013, 19:00.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostSiellä on mennyt suttimien liittimet huonosti paikalleen tai se lukitusklipsu on väärässä välissä.
Ja mihinkä väliin nyt oli kalvossa tungettu tiivisteaineita, ei kuulosta kauhean hyvältä
Comment
-
-
Vaihdoitko sen INPAn eri versioon? Näköjään nyt mentiin kovempaa, jopa yli rajoittimen.. Oliko RPM looginen? Eikö antanut enää lambdoista koodia? Uusiutuko mitkä koodeista nollauksen jälkeen? Kokeilitko nyt käyttää ilman MAFfia? Adaptiothan oli ainakin helvetin hyvät, eihän siinä mitään vikaa voi olla
Mutta jos suuttimien liittimet oli pohjassa niin voisiko rapsakka koneen johtosarja aiheuttaa tuollaista koodia sitten, jos olette käännelleet sitä imusarjaa purkaessa.
Tai noiden vikojen perusteella oisi myös hyvä todentaa ne bensanpaineet mittarilla ,täällä oli jo aikasemmin asiaa että onko bensapumppu suljettu listalta pois...(ettei nyt o sit vaan liian vähän. Vaik aikasemmin kyllä täyskaasulla pelasi,ristiriitaista...)
Tai osabingon seuraava rivihän voisi olla myös DME :think
Comment
-
-
Originally posted by Smith83 View PostVaihdoitko sen INPAn eri versioon? Näköjään nyt mentiin kovempaa, jopa yli rajoittimen.. Oliko RPM looginen? Eikö antanut enää lambdoista koodia? Uusiutuko mitkä koodeista nollauksen jälkeen? Kokeilitko nyt käyttää ilman MAFfia? Adaptiothan oli ainakin helvetin hyvät, eihän siinä mitään vikaa voi olla
Mutta jos suuttimien liittimet oli pohjassa niin voisiko rapsakka koneen johtosarja aiheuttaa tuollaista koodia sitten, jos olette käännelleet sitä imusarjaa purkaessa.
Tai noiden vikojen perusteella oisi myös hyvä todentaa ne bensanpaineet mittarilla ,täällä oli jo aikasemmin asiaa että onko bensapumppu suljettu listalta pois...(ettei nyt o sit vaan liian vähän. Vaik aikasemmin kyllä täyskaasulla pelasi,ristiriitaista...)
Tai osabingon seuraava rivihän voisi olla myös DME :think
Comment
-
-
Mulla oli kanssa käymis ongelmia 740 i -94. Vasen lohko oli kokonaan pimeä. Tosin välillä toimi aivan normaalisti. Vaihdoin kaks kertaa kaikki tulpat, kaverilta oli lainassa uudet puolat ja dme. Vaihdoin venttiilikopantiivisteet ja o-renkaat. Ne kyllä vuotikin. Mikään ei näistä auttanut. Lopulta vaihdoin kummatkin lambda-anturit.Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.
Comment
-
-
Kuinkahan tuo dme vaihtotyö kun olen tässä kuumeisesti etsiskellyt numerosarjaa vastaavaa dme laatikkoa eikä tahdo löytyä kuin amerikan valtioista, niin käykö tilalle joku muu omaava m3.3 ohjelmallinen laatikko vaikkei tuotekoodi täsmäisikään. Onko kokemuksia tilata ebayn kautta jenkeistä roinaa? Voisiko 70 euron boksi jäädä tulliin?
Itsekseni tuossa mietin että kun moottori koittaa korjata jotain arvoja niin voisiko vaikka tuollainen "virilastu" korjata ongelman vai onko nuo itse ohjelmapiirit hullunvarmoja komponentteja?
Comment
-
-
Onnistuuko tuo dme - ews synkkaus ihan inpalla vai tarvitseeko olla gt1/dis. Koneelta löytyisi softat gt1 ja disii mutta on niin monimutkaisen oloinen asennusoperaatio että mielellään inpan voimalla menisin jos onnistuu. Ja eihän tuossa dme vaihto operaatiossa tarvitse osata tehdä kuin tuo synkkaus jos kyseessä on 94 vm malli niin tuskin on ews2 uudempi
Comment
-
Comment