Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 ei käy kaikilla pytyillä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #16
    Ootko jo koittanut vaihtaa bokseja ristiin? Tuon e 32:n kanssa purin ensin kumiletkut läppien edestä pois jotta näin liikkuuko ne läpät kun virrat käänsi päälle. Toisesta läpästä kuului selkeä klak klak kun käänsi virrat päälle ja läppä liikkui. Toinen läppä vain ynisi ja kihnutti kun virrat käänsi päälle eikä liikkunut. Vaihdoin eml boksin ja tuon purkin vaihdon jälkeen molemmat läpät alkoivat liikkumaan kuten pitää. Kauheasti en suosittele noita liittimiä auton käydessä irti nyppimään. Kato ne purkit, käytä irti ja kiinni muutaman kerran ja vaihda ristiin. Josko olis vain hapettuneet.Itse suoritan boksien vaihtoja aina akku irti ihan varuilta.Tuo oma e32:n alkoi oirehtimaan ensin siten että ajossa pudotti toisen puolen pois satunnaisesti. Saattoi toimia pitkiä aikoja normaalisti kunnes viimeinen niitti oli talviseisokki josta boksi ei herännyt.Noissa on elektroniset kaasuläpät jotka pitää muistaakseni opettaa kytkösten jälkeen uudelleen juttelemaan kaasupolkimen kanssa.
    Last edited by ihu412; 11-04-2013, 08:59.

    Comment

    • MarkoS
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 73
      • Mikkeli

      #17
      Vaihdoin tänään boksit ristiin, auto ei käynnistynyt ollenkaan useammankaan yrityksen jälkeen. Kertaakaan ei edes luvannut. Vaihdoin boksit takaisin jonka jälkeen käynnistyi heti. Käynti oli tämän jälkeen todella huonoa eikä kone vastannut kaasun painamiseen ollenkaan.

      Tarkastan huomenna vielä tulpat. Ajattelin vaan, että voisiko tuo käynnistymättömyys johtua pitkään pimeänä olleen lohkon tulppien öljyyntymisestä tms..?

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #18
        Jonkin numeroisia bokseja ei voi vaihtaa ristiin, numerot näät kun etsit googlella woken lastujen asennusohjetta.

        Comment

        • kupee635
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 90
          • nurmijärvi

          #19
          850

          oma kasipätkä teki muinoin sen että yhtäkkiä hävis tehot ja rupe käymään oudosti. parani lisäämällä lootaöljyä..

          Comment

          • MarkoS
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 73
            • Mikkeli

            #20
            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Jonkin numeroisia bokseja ei voi vaihtaa ristiin, numerot näät kun etsit googlella woken lastujen asennusohjetta.
            En ehtinyt googlaamaan tuota, mutta voiko samalla varaosanumerolla olevat boksit olla eri ohjelmalla, etteivät toimi ristiin?

            Tulpat tsekkasin aamulla, molemmilla puolilla saman ja hyvän näköiset..

            Comment

            • MarkoS
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 73
              • Mikkeli

              #21
              Originally posted by kupee635 View Post
              oma kasipätkä teki muinoin sen että yhtäkkiä hävis tehot ja rupe käymään oudosti. parani lisäämällä lootaöljyä..
              Laatikkoöljyt vaihdettu muutama kuukausi sitten. Ja nyt on kyse siitä että toinen lohko on kokonaan pimeänä..

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #22
                Tuota, ootko tarkistanut puolat? molemmille lohkoille on omansa, joten jos puola pimenee niin toinen lohko putoaa kokonaan pois. EDIT: helppo tsekata: vaihtaa puolat päikseen.

                Olisko syytä tarkistuttaa sen lohkon boksi jollain osaavalla firmalla, ettei vaan ecussa olis kuitenkin vikaa.
                Last edited by BeamR; 06-05-2013, 10:47.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  #23
                  Ainakin nyt sen verran että sytkälampulla katsoo tuleeko kipinä ja oikeaan aikaan. Sitten vois pistää oskilloskoopin suuttimen piuhoihin jos sytkä näytti hyvältä.

                  Comment

                  • MarkoS
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 73
                    • Mikkeli

                    #24
                    Vaihdoin puolat päikseen. Ekoilla starteilla ei muutosta aiempaan eikä kone reagoinut kaasupolkimeen mitenkään, mutta kun auton viimein sai pysymään pidemmän hetken käynnissä, käynti parani huomattavasti.
                    Ajelin hallissa sen mitä tuossa tilaa on kun kadulle ei ole asiaa.. (leima kun on mennyt vanhaksi ja mulla on Aku Ankan tuuri poliisien paikalle sattumisen kanssa)

                    Kokeilin taas nyppiä suutimien töpseleitä yksi kerrallaan irti. Käytin molemmilta puolilta 3-4 helposti otettavaa irti ja jokaisella näistä oli käyntiin selvä vaikutus.

                    Eli sytytyspuolelta jatketaan..? Puolat ja virranjakajan pyörijät taidan ainakin uusia kun eivät ole kalliit. Muita ideoita?
                    Haen toiselta tallilta sytkälampun loppuviikosta, niin pääsee tarkastamaan tuonkin asian.

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      #25
                      Juu eli jos sytkä puuttuu niin suuttimet ei aukea laisinkaan ko. lohkosta. Eli ensin sytkä, sitten induktioanturi takimmaisten pyttyjen tulpanjohdoista ja sitten vasta bensapuolelle. Tässä järjestyksessä.

                      Comment

                      • MarkoS
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 73
                        • Mikkeli

                        #26
                        Puolat tulivat just ja samantien pistin paikalleen.. Ei vaikutusta. Induktioantureita ei tuosta mallista löytynyt ollenkaan. Merkkiliikkeen kataloogistakaan ei löydy.

                        Nyt alkaa konstit loppumaan. Taidan luovuttaa vastuun paikalliselle Bemarivelholle...

                        Comment

                        • MarkoS
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 73
                          • Mikkeli

                          #27
                          Sen verran selvisi pajalla, että ykköspytyn puristukset ovat kateissa.
                          Kokeillaan kohta vielä Fortella huuhdella, jos vaikka venttiilinnostin olisi juuttunut..

                          Mutta mitäs seuraavaksi..?

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #28
                            Keinuvipu katki?

                            Comment

                            • MarkoS
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 73
                              • Mikkeli

                              #29
                              Keinuvipua minäkin epäilisin. Tuskin kuitenkaan männässä ainakaan reikää voi olla. Korjaamohenkilön mukaan koneesta kuuluisi erilaisia ääniä jos näin olisi..

                              Alan availemaan konetta viikonloppuna, niin eiköhän tuo selvinne.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8257
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #30
                                katkennut keinuvipu ei aiheuta puristusten katoamista, venttiilihän on silloin pysyvästi kiinni.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎