Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 750 virranjakajien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpk75
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 88
    • finland

    e38 750 virranjakajien vaihto

    Vänkärin puolen virranjakajankansi on ahtaammassa välissä kuin kuskin puolen.
    Saako vänkärin puolen jakajan irti ilman paisuntasäiliön irroitusta?

    Onko tuo tulppien vaihto miten hankala homma alkuperäisellä teleskooppitulpanavaimella?
  • Noxman
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 136
    • Kokkola

    #2
    Riippuu kuinka paljon purat autoa mutta kyllä suosittelen räikkää ja kulmia yms. Itse irroitin ainakin imuletkun vänkärin puolelta ja kuskin puolelta vesiventtiilin. Kuskinpuolen toiseksi takimmainen ja takimmainen tulppa ovat sitten "aavistuksen" malttia vaativia.
    - E32 735iA - E38 750iAL -

    Comment

    • jpk75
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 88
      • finland

      #3
      Originally posted by jpk75 View Post
      Vänkärin puolen virranjakajankansi on ahtaammassa välissä kuin kuskin puolen.
      Saako vänkärin puolen jakajan irti ilman paisuntasäiliön irroitusta?

      Onko tuo tulppien vaihto miten hankala homma alkuperäisellä teleskooppitulpanavaimella?
      Eikö kukaan ole vaihtanut itse virranjakajienkansia?

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        kuskin puolella lähtee ihan helposti, ensin vaan se musta suojus irti ja sitten kolmella pultilla. Pelkääjän puolella edessä on lisäilmaventtiilin syöttöletku, otat vaan sen irti (joutuu vääntämään hetken että lähtee), ja sen jälkeen taas kansi kolmella irti. Kannattaa vaihtaa ne pyörijät samalla. Kansiksi käy M20B25:n kannet, ja johdoiksi esim M30B35 johdot (säästät monta sataa euroa noilla). Takimmaiset tulpat on elämää vammaisemmassa paikassa, varaa aikaa useampi tunti. Kansia vaihtaa 30min.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • MouTine
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2011
          • 803
          • Pori

          #5
          Eiks noissa "35:sen" johdoissa ole se juttu että ovat pienellä päällä? Eli tulpan liitin on M4 kierteellä, joka taas rajoittaa vaihtoehtoja melkoisesti.
          Nykyiset...
          '14 E500 Coupe

          Ollut joskus...
          '07 MB CL63 AMG
          '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
          '94 Audi A8 4.2i V8
          '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '92 BMW 850i 5.0i V12
          '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
          '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
          '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
          '77 Ford Capri 2.8i V6

          ...Ja pienet sille!

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by MouTine View Post
            Eiks noissa "35:sen" johdoissa ole se juttu että ovat pienellä päällä? Eli tulpan liitin on M4 kierteellä, joka taas rajoittaa vaihtoehtoja melkoisesti.
            Eikös melkein kaikissa tulpissa ole tuollainen kun kiertää sen "hatun" irti?

            Comment

            • MouTine
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2011
              • 803
              • Pori

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Eikös melkein kaikissa tulpissa ole tuollainen kun kiertää sen "hatun" irti?
              Todella harvassa tulpassa, vielä harvennassa jotka on käypäsiä M70/73 moottorille. Ehkä oon kiertänyt väärään suuntaan.
              Nykyiset...
              '14 E500 Coupe

              Ollut joskus...
              '07 MB CL63 AMG
              '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
              '94 Audi A8 4.2i V8
              '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '92 BMW 850i 5.0i V12
              '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
              '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
              '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
              '77 Ford Capri 2.8i V6

              ...Ja pienet sille!

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                Noita M30B30/35 -johtoja on asennettu ilman mitään komplikaatioita:

                Last edited by BeamR; 12-05-2013, 08:26.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • jpk75
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 88
                  • finland

                  #9
                  Originally posted by Noxman View Post
                  Riippuu kuinka paljon purat autoa mutta kyllä suosittelen räikkää ja kulmia yms. Itse irroitin ainakin imuletkun vänkärin puolelta ja kuskin puolelta vesiventtiilin. Kuskinpuolen toiseksi takimmainen ja takimmainen tulppa ovat sitten "aavistuksen" malttia vaativia.
                  Tulpat ja virranjakajienkannet + pyörijät vaihettu onnistuneesti ilman mitään lisä irroituksia

                  Kuskinpuleisen virranjakajan keskimmäinen nasta (joka painaa pyörijään) oli kokonaan poissa, vänkärin puoleinenkin aika huonossa hapessa, ei varmaan ole vaihettu koskaan aikaisemmin...

                  Autohan kävi hiukan epätasaisesti ennen vaihto operaatiota, tyhjäkäynti heijas 600-900rpm.... nyt vaihdon jälkeen imusarjoista vuorotellen kuuluu kova suhina ja välillä häviää???? onko normaalia??? suhinaa ei kuule jos konepelti on kiinni.... Seuraavaksi aikomus vaihtaa bensan suodattimet...

                  Comment

                  • jpk75
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 88
                    • finland

                    #10
                    Originally posted by jpk75 View Post
                    Tulpat ja virranjakajienkannet + pyörijät vaihettu onnistuneesti ilman mitään lisä irroituksia

                    Kuskinpuleisen virranjakajan keskimmäinen nasta (joka painaa pyörijään) oli kokonaan poissa, vänkärin puoleinenkin aika huonossa hapessa, ei varmaan ole vaihettu koskaan aikaisemmin...

                    Autohan kävi hiukan epätasaisesti ennen vaihto operaatiota, tyhjäkäynti heijas 600-900rpm.... nyt vaihdon jälkeen imusarjoista vuorotellen kuuluu kova suhina ja välillä häviää???? onko normaalia??? suhinaa ei kuule jos konepelti on kiinni.... Seuraavaksi aikomus vaihtaa bensan suodattimet...
                    Tänään vaihdettu bensansuodatin, oli vain yksi suodatin apukuskin puolella.
                    Suodatinta vaihdettaessa moottorilta tulevasta letkusta bensaa tuli kovalla paineella!? Onko normaalia?

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #11
                      Originally posted by jpk75 View Post
                      Tänään vaihdettu bensansuodatin, oli vain yksi suodatin apukuskin puolella.
                      Suodatinta vaihdettaessa moottorilta tulevasta letkusta bensaa tuli kovalla paineella!? Onko normaalia?
                      Onhan siellä aika paljon sitä bensaa keulassa, ja on vielä ylämäessä suodattimesta katsoen, joten kyllähän se sieltä valahtaa aika vauhdikkaasti.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • jpk75
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 88
                        • finland

                        #12
                        Originally posted by jpk75 View Post
                        Tulpat ja virranjakajienkannet + pyörijät vaihettu onnistuneesti ilman mitään lisä irroituksia

                        Kuskinpuleisen virranjakajan keskimmäinen nasta (joka painaa pyörijään) oli kokonaan poissa, vänkärin puoleinenkin aika huonossa hapessa, ei varmaan ole vaihettu koskaan aikaisemmin...

                        Autohan kävi hiukan epätasaisesti ennen vaihto operaatiota, tyhjäkäynti heijas 600-900rpm.... nyt vaihdon jälkeen imusarjoista vuorotellen kuuluu kova suhina ja välillä häviää???? onko normaalia??? suhinaa ei kuule jos konepelti on kiinni.... Seuraavaksi aikomus vaihtaa bensan suodattimet...
                        Auto käy edelleen heijaten tyhjäkäynnillä ja muutenkin nuhainen...
                        Vikakoodit luettu korjaamolla sekä itse INPA:lla, ei vikakoodeja.
                        Laitettu jo pari pulloa Fortea ajeltu parisataa kilometriä...tänään annoin hiukan pandaa, auto herää vasta jossain 4000-5000rpm kohdalla henkiin niin kuin sen pitääkin... vedätyksen jälkeen ajoin normaalisti ja heti sen jälkeen kuului auton takaosasta kaksi aika kovaa kumahdusta!??? eikä nuo kumahdukset kuuluneet alustasta...

                        Muita huomioita joita olen pistänyt merkille:
                        Vakionopeudensäädin ei ota nyt päälle, yrittää pari kertaa..???
                        Kuskin puolen ilmamassamittarin pistokkeen kun ottaa irti niin tyhjä käynti tasaantuu???

                        Imuvuotoja ei ole, sumutettu starttiapua jo melkein paripulloa

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #13
                          jaa... Oliskohan sulla tankin huohotus tukossa. Tankki ei saa korvausilmaa ja siitä sitten kaikennäköistä kivaa pikkuoiretta.. Ei olis eka E38 jossa on purkit tukossa... Uus tankki maksaa aikalailla tonnin jos saumat hajoaa.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • jpk75
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2010
                            • 88
                            • finland

                            #14
                            Originally posted by BeamR View Post
                            jaa... Oliskohan sulla tankin huohotus tukossa. Tankki ei saa korvausilmaa ja siitä sitten kaikennäköistä kivaa pikkuoiretta.. Ei olis eka E38 jossa on purkit tukossa... Uus tankki maksaa aikalailla tonnin jos saumat hajoaa.
                            Eikös se pitäisi tankinkorkin aukaisussa tapahtua sihaus jos huohotin olisi tukossa?

                            Tyhjäkäynti heijaa vaikka korkki on auki.

                            Tuo kuskin puoleinen ilmamassamittari askarruttaa...elikkäs eikös nuo mittarit olleet ristissä? Tulipa mieleen vaan, että tulppia vaihtaessa apukuskin puoleiset tulpat olivat aivan mustat ja kuskin puoleiset kahvin ruskeat.

                            Antaako massamittari vikakoodia jos se on rikki tai likainen?
                            Miten tuota mittaria uskaltaa kokeilla puhdistaa?

                            Comment

                            • jpk75
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 88
                              • finland

                              #15
                              Originally posted by jpk75 View Post
                              Eikös se pitäisi tankinkorkin aukaisussa tapahtua sihaus jos huohotin olisi tukossa?

                              Tyhjäkäynti heijaa vaikka korkki on auki.

                              Tuo kuskin puoleinen ilmamassamittari askarruttaa...elikkäs eikös nuo mittarit olleet ristissä? Tulipa mieleen vaan, että tulppia vaihtaessa apukuskin puoleiset tulpat olivat aivan mustat ja kuskin puoleiset kahvin ruskeat.

                              Antaako massamittari vikakoodia jos se on rikki tai likainen?
                              Miten tuota mittaria uskaltaa kokeilla puhdistaa?
                              Jep jep... ilmamassamittari oli sökö, auto toimii taas niin kuin pitääkin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎