Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 ilmastoinnin flekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samisalama
    Newbiemmer
    • Dec 2003
    • 17

    e38 ilmastoinnin flekti

    Täytettiin illmastointi. Oli kokonaiset 146g tavaraa... no nyt on 1200 niinkuin pitääkin. Koeponnistuksessa pukkaa kylmää ok, ilmastoinnin flekti ei lähde käyntiin vaikka paineet yli 20 Bar! Milloin pitäisi lähteä potkuri pyörimään, ei enää uskaltanut käyttää.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by samisalama View Post
    Täytettiin illmastointi. Oli kokonaiset 146g tavaraa... no nyt on 1200 niinkuin pitääkin. Koeponnistuksessa pukkaa kylmää ok, ilmastoinnin flekti ei lähde käyntiin vaikka paineet yli 20 Bar! Milloin pitäisi lähteä potkuri pyörimään, ei enää uskaltanut käyttää.
    jos oikein muistan niin juurikin 20Bar kohdalla pitäisi alkaa pöhisemään. 30Bar kohdalla on joka tapauksessa turvaraja jollon kompuran pitäis sammua :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Ykkösnopeus pitäisi lähtä heti kun laittaa ilmastoinnin päälle, kakkosnopeus lähtee kun painetta on se 20bar ja kolmosnopeus sitten kun moottorin/syylärin lämmöt on aivan liikaa.

      Ykkösnopeus on yleisimmin mykkä ja johtuu risasta vastuksesta, kakkosellekkin on oma vastus mutta hieman harvemmin hajoaa.

      Kannattaa kokeilla sieltä keulan puolelta antaa suoraa virtaa flektille, mikäli kolmosnopeuskaan ei lähde pyörimään niin silloin on flekti sökö.

      Itsellä ei lähtenyt ollenkaan, joten uusi flekti meni tilaukseen ja on jo paikallaankin ja toimii juuri noin kuin kirjoitin.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Noxman
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 136
        • Kokkola

        #4
        Tuon vastuspaketin/korjaussarjan sitä varten saa sitten ihan tiskiltä haettua, hinta n.50€

        Voi toki tehdä itsekkin mutta kyseiset vastukset(0.2Ω/80W ja 0.5Ω/85W) on sitten vähän hakusalla. Itsellä ainakin oli ja taivuin hakemaan sitten tuon korjaussarjan.
        - E32 735iA - E38 750iAL -

        Comment

        • samisalama
          Newbiemmer
          • Dec 2003
          • 17

          #5
          Originally posted by Noxman View Post
          Tuon vastuspaketin/korjaussarjan sitä varten saa sitten ihan tiskiltä haettua, hinta n.50€
          Onko se vastuspaketti tuo nro 7. ?
          (kts. allaoleva linkki)

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

            #6
            Faceliftin myötä moottori muuttuu ns kiertomagneettimoottoriksi, jota ei voi vastuspaketilla korjata. Ainakin näin 730d:ssä

            Comment

            • Noxman
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 136
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by samisalama View Post
              Onko se vastuspaketti tuo nro 7. ?
              (kts. allaoleva linkki)

              http://www.realoem.com/bmw/showparts...47&hg=64&fg=55
              On, mutta tosiaan mikäli autosi on facelift niin puhallin on PWM-ohjattu jota ei vastuspaketilla korjata.

              Puskurin irroittamalla pääsee käsiksi puhaltimen liittimeen ja jos auto siis pre-facelift niin voi koittaa syöttää esim. akusta sähköä suoraa sinne(puhaltimen päähän liitintä siis).
              4 johtoa joista yksi maa ja loppuihin yksi kerrallaan koittaa +12v. Mikäli vain yhdellä johtoparilla pyörii niin silloin on vastukset rikki, mikäli ei yhdelläkään niin puhallin sökö, hinta suolainen.

              PS. CRC:llä tms. öljyllä ja kädellä avittamalla voi koittaa teko-hengittää juminutta fööniä.
              - E32 735iA - E38 750iAL -

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by Noxman View Post
                On, mutta tosiaan mikäli autosi on facelift niin puhallin on PWM-ohjattu jota ei vastuspaketilla korjata.

                Puskurin irroittamalla pääsee käsiksi puhaltimen liittimeen ja jos auto siis pre-facelift niin voi koittaa syöttää esim. akusta sähköä suoraa sinne(puhaltimen päähän liitintä siis).
                4 johtoa joista yksi maa ja loppuihin yksi kerrallaan koittaa +12v. Mikäli vain yhdellä johtoparilla pyörii niin silloin on vastukset rikki, mikäli ei yhdelläkään niin puhallin sökö, hinta suolainen.

                PS. CRC:llä tms. öljyllä ja kädellä avittamalla voi koittaa teko-hengittää juminutta fööniä.
                noista puhaltimista saattaa myös lähteä magneetteja irti staattorista, jotka sitten kiilaa moottorin jumiin. käsin pyörittämällä pyörii raskaasti ja rohisee. sähköllä ei ja savuakin saattaa esiintyä. ei auta muu kuin vaihtaa.

                -kokemusta on.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Originally posted by Noxman View Post
                  On, mutta tosiaan mikäli autosi on facelift niin puhallin on PWM-ohjattu jota ei vastuspaketilla korjata.

                  Puskurin irroittamalla pääsee käsiksi puhaltimen liittimeen ja jos auto siis pre-facelift niin voi koittaa syöttää esim. akusta sähköä suoraa sinne(puhaltimen päähän liitintä siis).
                  4 johtoa joista yksi maa ja loppuihin yksi kerrallaan koittaa +12v. Mikäli vain yhdellä johtoparilla pyörii niin silloin on vastukset rikki, mikäli ei yhdelläkään niin puhallin sökö, hinta suolainen.

                  PS. CRC:llä tms. öljyllä ja kädellä avittamalla voi koittaa teko-hengittää juminutta fööniä.
                  Ei tarvi kyllä puskuria purkaa, ainakaan omassani ja niissä mitä on tarvinnut rassailla.

                  Enkä nyt tiedä mikä sitten on suolainen hinta, itse maksoin ihan uudesta 167e
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Snow Dog
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 185
                    • Raisio

                    #10
                    Originally posted by makkis View Post
                    Ei tarvi kyllä puskuria purkaa, ainakaan omassani ja niissä mitä on tarvinnut rassailla.

                    Enkä nyt tiedä mikä sitten on suolainen hinta, itse maksoin ihan uudesta 167e
                    voitko laittaa vinkkiä mistä löytyy tuohon hintaan
                    F01 740d -11
                    F11 530d -13
                    E93 325 -07
                    ex: E38 730d -00
                    ex: E39 523AT -97
                    ex: E39 530dAT -00

                    Comment

                    • Noxman
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 136
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by makkis View Post
                      Ei tarvi kyllä puskuria purkaa, ainakaan omassani ja niissä mitä on tarvinnut rassailla.

                      Enkä nyt tiedä mikä sitten on suolainen hinta, itse maksoin ihan uudesta 167e
                      Originally posted by Snow Dog View Post
                      voitko laittaa vinkkiä mistä löytyy tuohon hintaan
                      Tämä ja miten sait irti ilman puskurin irroitusta???
                      - E32 735iA - E38 750iAL -

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #12
                        Originally posted by Snow Dog View Post
                        voitko laittaa vinkkiä mistä löytyy tuohon hintaan
                        Esimerkiksi tuolta löytyy Alvadi.ee

                        Originally posted by Noxman View Post
                        Tämä ja miten sait irti ilman puskurin irroitusta???
                        Ja se liitinhän suurinpiirtein näkyy kun konepellin avaa ja jos nyt ei lapion kokoiset kämmenet ole, niin käden saa työnnettyä sinne väliin ja kääntää sen liittimen siitä flektin rungosta irti, jonka jälkeen on helppo avata liitin ja sitten sen saa suoraan naaman eteen testattavaksi mikäli haluaa virtaa syöttää suoraan flektille.
                        Last edited by makkis; 21-05-2013, 22:32.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Noxman
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 136
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by makkis View Post
                          Ja se liitinhän suurinpiirtein näkyy kun konepellin avaa ja jos nyt ei lapion kokoiset kämmenet ole, niin käden saa työnnettyä sinne väliin ja kääntää sen liittimen siitä flektin rungosta irti, jonka jälkeen on helppo avata liitin ja sitten sen saa suoraan naaman eteen testattavaksi mikäli haluaa virtaa syöttää suoraan flektille.
                          Aa, joo kyllä sille liittimelle taitaa päästä ilman puskurin irroitusta. Käsitin väärin että olit koko flektin vaihtanut puskuria irroittamatta
                          - E32 735iA - E38 750iAL -

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            #14
                            Originally posted by Noxman View Post
                            Puskurin irroittamalla pääsee käsiksi puhaltimen liittimeen ja jos auto siis pre-facelift niin voi koittaa syöttää esim. akusta sähköä suoraa sinne(puhaltimen päähän liitintä siis).
                            Originally posted by Noxman View Post
                            Aa, joo kyllä sille liittimelle taitaa päästä ilman puskurin irroitusta. Käsitin väärin että olit koko flektin vaihtanut puskuria irroittamatta
                            Ei nyt sentäs, liittimestä oli puhe, kuten sullakin.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • JJ13
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 39
                              • Lohja

                              #15
                              Moi.

                              Kysytäänpä tähän samaan ketjuun.
                              Itsellä facelift-mallin 728iA.

                              Ei lähde tuo samainen ilmastoinnin flekti päälle eikä puhalla ilmastointi kylmää.
                              Ilmastointi täytetty viime kesänä ja toimi myös ennen täyttöä eli vika tullut talven aikana.

                              Voiko tämän facelift-mallin flektiä testata samalla lailla syöttämällä sähköä ulkopuolelta?

                              Pitäisikö puhaltaa kylmää edes jonkun verran, vaikka flekti ei toimi? Onko minulla 2 päällekkäistä vikaa? Vai johtuuko samasta?

                              Onko tuo puskuri miten vaikea irroitettava? Onko jollain ohjetta?

                              Vikakoodeja en ole vielä luetuttanut, sulakkeet tarkistin ja kaikki OK.

                              T: Jari

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎