Täytettiin illmastointi. Oli kokonaiset 146g tavaraa... no nyt on 1200 niinkuin pitääkin. Koeponnistuksessa pukkaa kylmää ok, ilmastoinnin flekti ei lähde käyntiin vaikka paineet yli 20 Bar! Milloin pitäisi lähteä potkuri pyörimään, ei enää uskaltanut käyttää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 ilmastoinnin flekti
Collapse
X
-
Originally posted by samisalama View PostTäytettiin illmastointi. Oli kokonaiset 146g tavaraa... no nyt on 1200 niinkuin pitääkin. Koeponnistuksessa pukkaa kylmää ok, ilmastoinnin flekti ei lähde käyntiin vaikka paineet yli 20 Bar! Milloin pitäisi lähteä potkuri pyörimään, ei enää uskaltanut käyttää.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Ykkösnopeus pitäisi lähtä heti kun laittaa ilmastoinnin päälle, kakkosnopeus lähtee kun painetta on se 20bar ja kolmosnopeus sitten kun moottorin/syylärin lämmöt on aivan liikaa.
Ykkösnopeus on yleisimmin mykkä ja johtuu risasta vastuksesta, kakkosellekkin on oma vastus mutta hieman harvemmin hajoaa.
Kannattaa kokeilla sieltä keulan puolelta antaa suoraa virtaa flektille, mikäli kolmosnopeuskaan ei lähde pyörimään niin silloin on flekti sökö.
Itsellä ei lähtenyt ollenkaan, joten uusi flekti meni tilaukseen ja on jo paikallaankin ja toimii juuri noin kuin kirjoitin.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by Noxman View PostTuon vastuspaketin/korjaussarjan sitä varten saa sitten ihan tiskiltä haettua, hinta n.50€
(kts. allaoleva linkki)
Comment
-
-
Originally posted by samisalama View PostOnko se vastuspaketti tuo nro 7. ?
(kts. allaoleva linkki)
http://www.realoem.com/bmw/showparts...47&hg=64&fg=55
Puskurin irroittamalla pääsee käsiksi puhaltimen liittimeen ja jos auto siis pre-facelift niin voi koittaa syöttää esim. akusta sähköä suoraa sinne(puhaltimen päähän liitintä siis).
4 johtoa joista yksi maa ja loppuihin yksi kerrallaan koittaa +12v. Mikäli vain yhdellä johtoparilla pyörii niin silloin on vastukset rikki, mikäli ei yhdelläkään niin puhallin sökö, hinta suolainen.
PS. CRC:llä tms. öljyllä ja kädellä avittamalla voi koittaa teko-hengittää juminutta fööniä.- E32 735iA - E38 750iAL -
Comment
-
-
Originally posted by Noxman View PostOn, mutta tosiaan mikäli autosi on facelift niin puhallin on PWM-ohjattu jota ei vastuspaketilla korjata.
Puskurin irroittamalla pääsee käsiksi puhaltimen liittimeen ja jos auto siis pre-facelift niin voi koittaa syöttää esim. akusta sähköä suoraa sinne(puhaltimen päähän liitintä siis).
4 johtoa joista yksi maa ja loppuihin yksi kerrallaan koittaa +12v. Mikäli vain yhdellä johtoparilla pyörii niin silloin on vastukset rikki, mikäli ei yhdelläkään niin puhallin sökö, hinta suolainen.
PS. CRC:llä tms. öljyllä ja kädellä avittamalla voi koittaa teko-hengittää juminutta fööniä.
-kokemusta on.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Noxman View PostOn, mutta tosiaan mikäli autosi on facelift niin puhallin on PWM-ohjattu jota ei vastuspaketilla korjata.
Puskurin irroittamalla pääsee käsiksi puhaltimen liittimeen ja jos auto siis pre-facelift niin voi koittaa syöttää esim. akusta sähköä suoraa sinne(puhaltimen päähän liitintä siis).
4 johtoa joista yksi maa ja loppuihin yksi kerrallaan koittaa +12v. Mikäli vain yhdellä johtoparilla pyörii niin silloin on vastukset rikki, mikäli ei yhdelläkään niin puhallin sökö, hinta suolainen.
PS. CRC:llä tms. öljyllä ja kädellä avittamalla voi koittaa teko-hengittää juminutta fööniä.
Enkä nyt tiedä mikä sitten on suolainen hinta, itse maksoin ihan uudesta 167eRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEi tarvi kyllä puskuria purkaa, ainakaan omassani ja niissä mitä on tarvinnut rassailla.
Enkä nyt tiedä mikä sitten on suolainen hinta, itse maksoin ihan uudesta 167eF01 740d -11
F11 530d -13
E93 325 -07
ex: E38 730d -00
ex: E39 523AT -97
ex: E39 530dAT -00
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEi tarvi kyllä puskuria purkaa, ainakaan omassani ja niissä mitä on tarvinnut rassailla.
Enkä nyt tiedä mikä sitten on suolainen hinta, itse maksoin ihan uudesta 167eOriginally posted by Snow Dog View Postvoitko laittaa vinkkiä mistä löytyy tuohon hintaan- E32 735iA - E38 750iAL -
Comment
-
-
Originally posted by Snow Dog View Postvoitko laittaa vinkkiä mistä löytyy tuohon hintaan
Originally posted by Noxman View PostTämä ja miten sait irti ilman puskurin irroitusta???Last edited by makkis; 21-05-2013, 22:32.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostJa se liitinhän suurinpiirtein näkyy kun konepellin avaa ja jos nyt ei lapion kokoiset kämmenet ole, niin käden saa työnnettyä sinne väliin ja kääntää sen liittimen siitä flektin rungosta irti, jonka jälkeen on helppo avata liitin ja sitten sen saa suoraan naaman eteen testattavaksi mikäli haluaa virtaa syöttää suoraan flektille.- E32 735iA - E38 750iAL -
Comment
-
-
Originally posted by Noxman View PostPuskurin irroittamalla pääsee käsiksi puhaltimen liittimeen ja jos auto siis pre-facelift niin voi koittaa syöttää esim. akusta sähköä suoraa sinne(puhaltimen päähän liitintä siis).Originally posted by Noxman View PostAa, joo kyllä sille liittimelle taitaa päästä ilman puskurin irroitusta. Käsitin väärin että olit koko flektin vaihtanut puskuria irroittamattaRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Moi.
Kysytäänpä tähän samaan ketjuun.
Itsellä facelift-mallin 728iA.
Ei lähde tuo samainen ilmastoinnin flekti päälle eikä puhalla ilmastointi kylmää.
Ilmastointi täytetty viime kesänä ja toimi myös ennen täyttöä eli vika tullut talven aikana.
Voiko tämän facelift-mallin flektiä testata samalla lailla syöttämällä sähköä ulkopuolelta?
Pitäisikö puhaltaa kylmää edes jonkun verran, vaikka flekti ei toimi? Onko minulla 2 päällekkäistä vikaa? Vai johtuuko samasta?
Onko tuo puskuri miten vaikea irroitettava? Onko jollain ohjetta?
Vikakoodeja en ole vielä luetuttanut, sulakkeet tarkistin ja kaikki OK.
T: Jari
Comment
-
Comment