Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS & DSC mystistä vikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkoS
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 73
    • Mikkeli

    #16
    Sain tänään inpan ja kaapelit, joten pääsin testailemaan..

    Pari vikaa löytyi ja tallensin listan johonkin tiedostoon mitä en enää löydä. Tyhjensin listan ja kävin ajamassa pienen lenkin. Vikavalot paloivat edelleen. Lenkin jälkeen ei ollut mitään vikakoodeja. (ajoin joitakin satoja metrejä ja nopeus kävi yli kolmessakympissä, jos sillä vaikutusta)

    Yritin myös käynnistää absien pumppua "ACTIVATE" valikosta, muttei reagoinut millään lailla, sama kaikilla venttiileillä.
    Jännitteet tuolle hydrauliyksikölle ainakin tulee niihin kohtiin mihin kytkentäkaaviosta ymmärsin pitävänkin tulla.

    Comment

    • MarkoS
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 73
      • Mikkeli

      #17
      Ajoin auton halliin tänään ja lukaisin koodit. Sama 52 ABS intake rear right kuin aiemminkin.
      Vaihdoin alkuperäisen boksin paikalleen ja ajoin pienen lenkin. Antoi saman koodin kuin yllä sekä lisäks. 14 Valve-relay error..

      Eikös tuo intake valve sijaitse hydauliyksikössä? Outoa että sama vika siirtyi toiseen hydrauliyksikköönkin. Pitänee kokeilla vaihtaa seuraavaksi tuo vanha yksikkö takasin ja kattoa koodit vielä kertaalleen..

      Edelleenkään pumppu ei lähde käyntiin inpalla käskien eikä auton omasta ohjauksesta.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by MarkoS View Post
        Ajoin auton halliin tänään ja lukaisin koodit. Sama 52 ABS intake rear right kuin aiemminkin.
        Vaihdoin alkuperäisen boksin paikalleen ja ajoin pienen lenkin. Antoi saman koodin kuin yllä sekä lisäks. 14 Valve-relay error..

        Eikös tuo intake valve sijaitse hydauliyksikössä? Outoa että sama vika siirtyi toiseen hydrauliyksikköönkin. Pitänee kokeilla vaihtaa seuraavaksi tuo vanha yksikkö takasin ja kattoa koodit vielä kertaalleen..

        Edelleenkään pumppu ei lähde käyntiin inpalla käskien eikä auton omasta ohjauksesta.
        Tarkistappa johtosarja itsellä oli kanssa inlet valve urputus.

        Comment

        • MarkoS
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 73
          • Mikkeli

          #19
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Tarkistappa johtosarja itsellä oli kanssa inlet valve urputus.
          Mielessä kävi myös. Ei enää paljoa vaihtoehtoja jää noiden osien vahtojen jälkeen. Pitää yrittää mitata tuon kytkiksen mukaan nuo ohjaimen ja hydrauliyksikön väliltä.

          Eniten ihmetyttää ettei tuo järjestelmä tee yhtään mitään. Ei edes inpan käskystä. Mutta lienee ominaisuus vikatilassa..?

          Comment

          • MarkoS
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 73
            • Mikkeli

            #20
            Johtosarjasta löytyi pari hapettunutta ja yksi katkennut johto. Muutama jähdon pätkä, kutistesukkaa ja tinaa. Loppujen lopuksi aika helppo korjattava. Edellinen "korjaaja" oli tosiaan päätynyt purkamaan mittariston ja teippaamaan varoitusvalot pois näkyvistä:think

            Kiitoksia jälleen avusta!!

            Comment

            • MarkoS
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 73
              • Mikkeli

              #21
              Vielä pieni vaiva jäi jarruihin, ilma.. poljin painuu selvästi syvemmälle kuin aiemmin, muuten tuntuu kyllä toimivan ok. Ilma tuli järjestelmään uuden hydrauliyksikön mukana. Tuo yksikköhän on korkeimmalla kohdalla järjestelmässä, joten ilma pysynee siellä, eikä kulkeudu sylintereille?

              Kuinkas ilmat pihalle tässä tapauksessa?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎