Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740ia ´01 moottorin vikavalo (selvinnyt: MAF) päiv. 6.10.14

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    #16
    Noniin, taitaa olla taas IMM rikki, ehkä. Eilen yllättäen täydestä laulusta moottori hyytyi ja meni johonkin vikatilaan (engine fail safe tauluun). Käynnistyksen jälkeen toimi hetken normaalisti kunnes alkoi sammuilemaan tyhjäkäynniltä. Koodeja tuli jos jonkinlaista, kaasuläppään ja nokan asentoanturiin ja IMM:n liittyen. No sitten johto irti IMM:stä ja toimii normaalisti, toki tehoa uupuu paljon. Nollattiin koodit ja johto takaisin kiinni IMM:n, toimii taas muuten normaalisti mutta salavalikon kulutustestillä saan tulokseksi vain 70L/H. Puoli vuotta sitten uutena tuo IMM antoi 90L/H lukemia. Pitää tänään lukea koodit uudestaan. Voisiko tuo johtua jostain muustakin?

    Nähtävästi kahden vuoden takuu pitäisi olla tuolla IMM:llä. Bosch merkkinen orkkistuote se on ja ostettu ebay.de "mafservicegmbh" nimisestä paikasta.
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      #17
      Originally posted by Tomba87 View Post
      Noniin, taitaa olla taas IMM rikki, ehkä. Eilen yllättäen täydestä laulusta moottori hyytyi ja meni johonkin vikatilaan (engine fail safe tauluun). Käynnistyksen jälkeen toimi hetken normaalisti kunnes alkoi sammuilemaan tyhjäkäynniltä. Koodeja tuli jos jonkinlaista, kaasuläppään ja nokan asentoanturiin ja IMM:n liittyen. No sitten johto irti IMM:stä ja toimii normaalisti, toki tehoa uupuu paljon. Nollattiin koodit ja johto takaisin kiinni IMM:n, toimii taas muuten normaalisti mutta salavalikon kulutustestillä saan tulokseksi vain 70L/H. Puoli vuotta sitten uutena tuo IMM antoi 90L/H lukemia. Pitää tänään lukea koodit uudestaan. Voisiko tuo johtua jostain muustakin?

      Nähtävästi kahden vuoden takuu pitäisi olla tuolla IMM:llä. Bosch merkkinen orkkistuote se on ja ostettu ebay.de "mafservicegmbh" nimisestä paikasta.
      Katsoppa ihan mielenkiinnosta akun navat ja putsaa, jos on vähänkään hapettumaa tjsp.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • Tomba87
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 4029
        • Imatra

        #18
        Originally posted by McBeast View Post
        Katsoppa ihan mielenkiinnosta akun navat ja putsaa, jos on vähänkään hapettumaa tjsp.
        Luettiin koodit: ilmamassamittaria herjaa. Ja katsoin akun navat: ok. Tosin kun navat oli irti niin alkoi taas sammuilemaan tyhjäkäynnillä. Otin IMM johdon irti niin kestää ainakin käynnissä. Kyllä tuo nyt aika vahvasti alkaa näyttää siltä se vika on siinä.
        Luukku auki ja risut kyytiin

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Tomba87 View Post
          Luettiin koodit: ilmamassamittaria herjaa. Ja katsoin akun navat: ok. Tosin kun navat oli irti niin alkoi taas sammuilemaan tyhjäkäynnillä. Otin IMM johdon irti niin kestää ainakin käynnissä. Kyllä tuo nyt aika vahvasti alkaa näyttää siltä se vika on siinä.
          Kato Test-O:lla vähän MAF:ista live-dataa reaaliajassa helppo nähdä käyrästä notkahtaako lukemat. INPA:lla ei nää noin pieniä eroja. Vertailin juuri kahta samanlaista MAF:fia ja toinen niistä reagoi selvästi herkemmin kaasuläpän muutoksiin.

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            #20
            Originally posted by pheno View Post
            Kato Test-O:lla vähän MAF:ista live-dataa reaaliajassa helppo nähdä käyrästä notkahtaako lukemat. INPA:lla ei nää noin pieniä eroja. Vertailin juuri kahta samanlaista MAF:fia ja toinen niistä reagoi selvästi herkemmin kaasuläpän muutoksiin.
            Mitään en ymmärtänyt, mutta jotain IMM arvoa katsottiin eilen ajon aikana ja se ei muuttunut mihinkään vaan pysyi jossain 1,**v arvossa.
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Tomba87 View Post
              Mitään en ymmärtänyt, mutta jotain IMM arvoa katsottiin eilen ajon aikana ja se ei muuttunut mihinkään vaan pysyi jossain 1,**v arvossa.
              Tämmöstä tarkotin:



              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                #22
                No nyt on (jälleen) uusi ilmamassamittari paikallaan, ja toimii. Voiko nuo olla nykyään noin paskaa laatua ettei kestä puolta vuotta pitempään, vai oliko vain huonoa tuuria? Vai voiko autossa olla jotain mikä särkisi sen? Esim. antaisi liian korkeaa jännitettä sille tjsp? Kunhan mutuilen kun en mitään ymmärrä.

                Niin ja ihan Bosch mittari oli tuo mikä lakkasi toimimasta.
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Tomba87 View Post
                  No nyt on (jälleen) uusi ilmamassamittari paikallaan, ja toimii. Voiko nuo olla nykyään noin paskaa laatua ettei kestä puolta vuotta pitempään, vai oliko vain huonoa tuuria? Vai voiko autossa olla jotain mikä särkisi sen? Esim. antaisi liian korkeaa jännitettä sille tjsp? Kunhan mutuilen kun en mitään ymmärrä.

                  Niin ja ihan Bosch mittari oli tuo mikä lakkasi toimimasta.
                  Jotain huonoa tuuria täytyy olla mukana, mulla on edelleen alkuperäinen MAF

                  Comment

                  • okko
                    BTCF Honorary Member
                    • Apr 2005
                    • 1763
                    • Honkajoki

                    #24
                    Marmoritiskillä väittivät, että sille hinnanerolle on muutakin syytä, kuin orkkislisä. On kuulemma myyneet useampia maffeja siten, että ensin asiakas on hankkinut halppismaffeja muutaman ja sen jälkeen orggiksen.

                    uskoo ken tahtoo
                    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      #25
                      Tuollainen BOSCHin MAFfi on hivenen eri asia, kun halvin ebayn/motonetin 20e kopio.
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #26
                        Jep, Boschihan on alkuperäisosa hakee sen marmorilta tai tilaa puolasta.

                        Itsellä kesti hyvin tuollainen halpa kopio n. vuoden, kunnes lainasin sitä toiseen autoon, sitten kun siirsin takaisin omaan ni ei enää toiminut.

                        Sen jälkeen hyvästä kokemuksesta tuli hommattua uusi joka kesti pari päivää ja sippasi. Sitten hommailin vielä pari takuuseen jotka saattaa toimia pari päivää ja sit taas välillä vittuilee.

                        Nyt tuli hommattua aito Bosch tilalle ni johan on pelannut sen jälkeen, selkeä ero tehoissa, kun tuolla kiinalaisella se veti korjausarvoja helvetin paljon laihemmalle, nyt on paljon järkevämmissä lukemissa.

                        Ja noi kopiot on kyllä ihan eri tavalla tehtykin kuin Bosch, näkee jo heti ku kattoo sinne Maffin sisään ni eron noiden kesken.

                        Aito vaan on aito, vaikka aluksi en meinannut myöntääkkään kun oli liian hyvä halpis maffi kokemus.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎