Korjaa nämä molemmille puolille = 3600€ ja/tai sitten korjaa N62:n toisen tyyppivian, eli moottorin vesivuodon = 4000€... aika kallis harrastus tollasen liikenteessä pitäminen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e65 kylmäkäyntiongelma?
Collapse
X
-
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
-
-
Originally posted by aapok View PostJoo on nää aika henkimaailman vehkeitä, tainneet yrittää hieman liian hienoa tehdä kun eivät pyhätöntä viikkoa kestä läjässä kerrallaan...Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by aapok View PostMitä kaikkea kalliimpaa sinun yksilöön E38 jouduit laittamaan omistuksesi aikana?
- Automaattilaatikon öljypohjan ja johtosarjan uusinta + öljyt (laatikko vuoti nestettä)
- Moottorin tuulettimen täydellinen uusinta (ei lähtenyt pyörimään)
- Ilmamassamittarin uusinta + laatikon softan päivitystä ja vikamuistien tyhjennystä (laatikko / kone ei vastannut kaasuun ja nyki minun makuun. Tähän hakattiin n 1000€ kunnes Laakkosella sanottiin että ei tule paremmaksi kun on lähtenyt tehtaalta tälläsenä)
- Jarrulevyt vaihdettiin 3 kertaa, Bosch ja Brembon jarrulevyt meni kieroon joka talvi kun CBC (Corner Brakin Control) hakkasi levyt kieroksi, lopulta otin alkuperäiset. En tiedä miten ne toimivat kun auto lähti.
Korjaamatta / selvittämättä jäi:
- Auto soitti välillä itsekseen hätäkeskukseen (ihan oikeesti! Tulit autolle niin siellä on puhelu käynnissä... jaa, mitäs täällä tapahtuu? )
- Takaniskatyynyt tanssivat välillä ylös alas (takapenkin tunnistematto oli rikki)
- Joskus ratti ei tullut ylös ja sille säädettyyn asentoon kun käynnistit ja ohjaustehostin oli poissa pelistä. Kun odotit hetken ja boottasit auton (käynnistit uudelleen) niin sitten taas toimi.
Ostin "dixiboxi"auton 105tkm ajettuna ja ajelin autolla n 2 vuotta / 17tkm. Yli 7k€ meni ylimääräistä korjaamiseen ja Laakkonen oli ainoa paikka missä sille osattiin silloin (2008) tehdä mitään... joskus sielläkin oltiin hakemassa manaajaa paikalle. Korjaaja joka korjasi tuon vesiputken (oli muuten ainoa joka sen osasi siellä vaihtaa) sanoi koeajon jälkeen automaattilaatikon olevan seuraava joka autosta laukee. Se jäi siis kokematta mutta jenkeistähän siitä on paljon höttöä. Jos olisi vielä joutunut maksamaan tämä Vanospelleilynkin niin olisin varmaan ajanut keksinnön mereen... Oli se aika kova pommi naamaan (ja lompakkoon) kokea E38:n jälkeen E65:n.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Voin vakuuttaa, että moisen hintalapun saa aikaiseksi E38:llakin, suurin syy siihen on marmoritiskin tuntihinta, vaikka juurikin käsissä olevien kuittien perusteella lähes 10ke alle puolessa vuodessa onnistuu pienemmässäkin korjaamossa. Ymmärrystä noille vioille ei löydy vieläkään liian monesta paikasta, mutta valitettavasti eroksi muihin korimalleihin jää silti vain uskallus tehdä eikä ymmärryksen taso...
Moottorin vesivuotoa ei täällä vielä ole havaittu, sitä odotellessa. Toi tuntuu aika asentajaystävälliseltä moottorilta kuitenkin, joten eipä asia sen enempää jaksa mietityttää.
aapok: Jos sitä Tool32 kokeilet, niin autoosi sopiva .prg tiedosto (file, load SGBD) lienee ME9N62 jos pääset inpalla siihen käsiksi. Voi olla myös ME9E65_6. Etsi sen jälkeen listasta status nwg_adaptation ja suorita komento kerran (1x-> nappi), ota vaikka screenshot ja laita tähän. Tuosta näkee nokkien asennot, mä otan myös kun seuraavan kerran auton näen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Nyt on toinenkin puoli laitettu kuntoon ja auto tuntuisi olevan kunnossa ja toimivan normaalisti sekä kylmänä että lämpimänä! Kaikkiaan huville tuli hintaa 3963€, että näin... Koputetaan puuta ja toivotaan että nyt toimii hetken.-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
Originally posted by aapok View PostNyt on toinenkin puoli laitettu kuntoon ja auto tuntuisi olevan kunnossa ja toimivan normaalisti sekä kylmänä että lämpimänä! Kaikkiaan huville tuli hintaa 3963€, että näin... Koputetaan puuta ja toivotaan että nyt toimii hetken.
mennyt kuin termari ja ne kalvot venakoppiinsDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Posthyvä että toimiitaisin itse selvitä säkällä kun ajoin yli vuoden moisella eikä
mennyt kuin termari ja ne kalvot venakoppiin
Aikaisemmassa e46:ssa oli enemmän ongelmia, kuin seiskassa. Nykyautot ja niiden viat on henkimaailman juttuja..."Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."
Comment
-
-
Eilen illalla tuli sitten vihdoinkin ryhdistäydyttyä ja vaihdoin välivivut, eipä noista vanhoista vieläkään mitään suurta kulumaa pysty sanomaan. Toivotaan että vika poistui kuitenkin, raportoin kun saan kasattua loput hilppeet ja auton tulille325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Jaa, silmä käteen ja katsomaan, kyllä niistä näkee. Valvetronicin epäkeskoakseliin vastaavat kaksi pintaa ovat kuluneet, toivottavasti itse väliakseli ei ollut kun en tullut tarkemmin sitä syynänneeksi. Nyt lyömään putsariboksit ym. takaisin että pääsee toteamaan tulokset.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Osahinnoista en tiedä kun en itse ostanut, marmorilta varmaan kertovat nopeiten. Kääntöakseli voi kulua kuten ilmeisesti aapok:lla oli kulunut, tässä tapauksessa ei ollut. Ei uskallettu laittaa kuin alkuperäisen toleranssiluokan vipuja, vaikka periaatteessa pitäisi olla ok vaihtaa muunkin luokan kunhan kaikki vaihtaa kerralla. Luokan selvitystä varten venakoppa piti kaivaa pois jo aiemmin kertaalleen.
Vipuja ei olis muuten tarvinnut vaihtaa kaikkia, todennäköisesti kahden vaihto olis riittänyt tässä kohtaa, eli eivät ne kaikki kulu aina. Jäipä ehjiä hyllyyn budjettikorjauksia varten.
Ajoitustyökalut olis suotavaa olla, muuten TIS, luovuus ja riittävä määrä perustyökaluja riittää.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment