Announcement

Collapse
No announcement yet.

e65 kylmäkäyntiongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E38
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 269
    • HKI,TKU

    #31
    Korjaa nämä molemmille puolille = 3600€ ja/tai sitten korjaa N62:n toisen tyyppivian, eli moottorin vesivuodon = 4000€... aika kallis harrastus tollasen liikenteessä pitäminen.
    Autotalli:
    -07 Lexus GS300
    -96 Mercedes-Benz SL320
    -79 Wartburg 353W Tourist
    -66 Cadillac Coupe De Ville


    Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

    Comment

    • aapok
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 807
      • Liperi

      #32
      Joo on nää aika henkimaailman vehkeitä, tainneet yrittää hieman liian hienoa tehdä kun eivät pyhätöntä viikkoa kestä läjässä kerrallaan...
      -Aapo-

      520da touring Lci M-sport -07
      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
      Chevrolet Avalanche LTZ -09
      Sea Ray 230 sundancer -94

      Comment

      • E38
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 269
        • HKI,TKU

        #33
        Originally posted by aapok View Post
        Joo on nää aika henkimaailman vehkeitä, tainneet yrittää hieman liian hienoa tehdä kun eivät pyhätöntä viikkoa kestä läjässä kerrallaan...
        Totta, samanlainen tunne tuli mullakin kun 2 vuotta E65:n kanssa elelin = piirustuspöydällä oli syntynyt ylitekninen ja monimutkainen laite. Respektit vaan teille kaikille jotka näillä ajelette. Mulla kun moottori imaisi yhdellä korjaamokäynnillä sisäänsä käytetyn Toyota Yariksen verran euroja, meni merkki vaihtoon. Lue: ei riittänyt lompakko näihin
        Autotalli:
        -07 Lexus GS300
        -96 Mercedes-Benz SL320
        -79 Wartburg 353W Tourist
        -66 Cadillac Coupe De Ville


        Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #34
          Mitä kaikkea kalliimpaa sinun yksilöön E38 jouduit laittamaan omistuksesi aikana?
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • E38
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 269
            • HKI,TKU

            #35
            Originally posted by aapok View Post
            Mitä kaikkea kalliimpaa sinun yksilöön E38 jouduit laittamaan omistuksesi aikana?
            - Moottorin lämpövesiputken vaihto (vuoti jäähdytinnestettä lammikoksi asti koneen etuseinästä)
            - Automaattilaatikon öljypohjan ja johtosarjan uusinta + öljyt (laatikko vuoti nestettä)
            - Moottorin tuulettimen täydellinen uusinta (ei lähtenyt pyörimään)
            - Ilmamassamittarin uusinta + laatikon softan päivitystä ja vikamuistien tyhjennystä (laatikko / kone ei vastannut kaasuun ja nyki minun makuun. Tähän hakattiin n 1000€ kunnes Laakkosella sanottiin että ei tule paremmaksi kun on lähtenyt tehtaalta tälläsenä)
            - Jarrulevyt vaihdettiin 3 kertaa, Bosch ja Brembon jarrulevyt meni kieroon joka talvi kun CBC (Corner Brakin Control) hakkasi levyt kieroksi, lopulta otin alkuperäiset. En tiedä miten ne toimivat kun auto lähti.

            Korjaamatta / selvittämättä jäi:
            - Auto soitti välillä itsekseen hätäkeskukseen (ihan oikeesti! Tulit autolle niin siellä on puhelu käynnissä... jaa, mitäs täällä tapahtuu? )
            - Takaniskatyynyt tanssivat välillä ylös alas (takapenkin tunnistematto oli rikki)
            - Joskus ratti ei tullut ylös ja sille säädettyyn asentoon kun käynnistit ja ohjaustehostin oli poissa pelistä. Kun odotit hetken ja boottasit auton (käynnistit uudelleen) niin sitten taas toimi.

            Ostin "dixiboxi"auton 105tkm ajettuna ja ajelin autolla n 2 vuotta / 17tkm. Yli 7k€ meni ylimääräistä korjaamiseen ja Laakkonen oli ainoa paikka missä sille osattiin silloin (2008) tehdä mitään... joskus sielläkin oltiin hakemassa manaajaa paikalle. Korjaaja joka korjasi tuon vesiputken (oli muuten ainoa joka sen osasi siellä vaihtaa) sanoi koeajon jälkeen automaattilaatikon olevan seuraava joka autosta laukee. Se jäi siis kokematta mutta jenkeistähän siitä on paljon höttöä. Jos olisi vielä joutunut maksamaan tämä Vanospelleilynkin niin olisin varmaan ajanut keksinnön mereen... Oli se aika kova pommi naamaan (ja lompakkoon) kokea E38:n jälkeen E65:n.
            Autotalli:
            -07 Lexus GS300
            -96 Mercedes-Benz SL320
            -79 Wartburg 353W Tourist
            -66 Cadillac Coupe De Ville


            Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #36
              Voin vakuuttaa, että moisen hintalapun saa aikaiseksi E38:llakin, suurin syy siihen on marmoritiskin tuntihinta, vaikka juurikin käsissä olevien kuittien perusteella lähes 10ke alle puolessa vuodessa onnistuu pienemmässäkin korjaamossa. Ymmärrystä noille vioille ei löydy vieläkään liian monesta paikasta, mutta valitettavasti eroksi muihin korimalleihin jää silti vain uskallus tehdä eikä ymmärryksen taso...

              Moottorin vesivuotoa ei täällä vielä ole havaittu, sitä odotellessa. Toi tuntuu aika asentajaystävälliseltä moottorilta kuitenkin, joten eipä asia sen enempää jaksa mietityttää.

              aapok: Jos sitä Tool32 kokeilet, niin autoosi sopiva .prg tiedosto (file, load SGBD) lienee ME9N62 jos pääset inpalla siihen käsiksi. Voi olla myös ME9E65_6. Etsi sen jälkeen listasta status nwg_adaptation ja suorita komento kerran (1x-> nappi), ota vaikka screenshot ja laita tähän. Tuosta näkee nokkien asennot, mä otan myös kun seuraavan kerran auton näen.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #37
                Minä ostaisin mielelläni auton missä vaikka tuo vesivuotovika, jos edullisesti saisi?
                Parikin jenkkipuljua on tuohon oman teleskooppiputken kehitellyt eikä se nyt kauheen paha oo itekkää väsätä
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • aapok
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 807
                  • Liperi

                  #38
                  Nyt on toinenkin puoli laitettu kuntoon ja auto tuntuisi olevan kunnossa ja toimivan normaalisti sekä kylmänä että lämpimänä! Kaikkiaan huville tuli hintaa 3963€, että näin... Koputetaan puuta ja toivotaan että nyt toimii hetken.
                  -Aapo-

                  520da touring Lci M-sport -07
                  1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                  Chevrolet Avalanche LTZ -09
                  Sea Ray 230 sundancer -94

                  Comment

                  • hcaape
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 837
                    • hyvinkää

                    #39
                    Originally posted by aapok View Post
                    Nyt on toinenkin puoli laitettu kuntoon ja auto tuntuisi olevan kunnossa ja toimivan normaalisti sekä kylmänä että lämpimänä! Kaikkiaan huville tuli hintaa 3963€, että näin... Koputetaan puuta ja toivotaan että nyt toimii hetken.
                    hyvä että toimiitaisin itse selvitä säkällä kun ajoin yli vuoden moisella eikä
                    mennyt kuin termari ja ne kalvot venakoppiin
                    sDrive23i A E89 Roadster -10

                    ex E92 325i -09

                    ex E65 735i -02
                    ex E38 730d -98 ;(

                    Comment

                    • jopeh
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 694
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by hcaape View Post
                      hyvä että toimiitaisin itse selvitä säkällä kun ajoin yli vuoden moisella eikä
                      mennyt kuin termari ja ne kalvot venakoppiin
                      5 vuoden aikana olen saanut vaihdattaa termostaatin, alipainekalvot, ohjauspyörän asentotunnistimen ja ohjaustehostimen öljynjäähdytimen.

                      Aikaisemmassa e46:ssa oli enemmän ongelmia, kuin seiskassa. Nykyautot ja niiden viat on henkimaailman juttuja...
                      "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #41
                        Eilen illalla tuli sitten vihdoinkin ryhdistäydyttyä ja vaihdoin välivivut, eipä noista vanhoista vieläkään mitään suurta kulumaa pysty sanomaan. Toivotaan että vika poistui kuitenkin, raportoin kun saan kasattua loput hilppeet ja auton tulille
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Jaa, silmä käteen ja katsomaan, kyllä niistä näkee. Valvetronicin epäkeskoakseliin vastaavat kaksi pintaa ovat kuluneet, toivottavasti itse väliakseli ei ollut kun en tullut tarkemmin sitä syynänneeksi. Nyt lyömään putsariboksit ym. takaisin että pääsee toteamaan tulokset.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #43
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #44
                              Mitäs osat suurinpiirtein kustantaa? Eli käytännössä tarvii uudet väliakselit? Tarviiko sitä itse kääntöakselia, kuluuko se?
                              Mitä erikoistyökalui vaatii että saa purettu ja kasattua?
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Osahinnoista en tiedä kun en itse ostanut, marmorilta varmaan kertovat nopeiten. Kääntöakseli voi kulua kuten ilmeisesti aapok:lla oli kulunut, tässä tapauksessa ei ollut. Ei uskallettu laittaa kuin alkuperäisen toleranssiluokan vipuja, vaikka periaatteessa pitäisi olla ok vaihtaa muunkin luokan kunhan kaikki vaihtaa kerralla. Luokan selvitystä varten venakoppa piti kaivaa pois jo aiemmin kertaalleen.

                                Vipuja ei olis muuten tarvinnut vaihtaa kaikkia, todennäköisesti kahden vaihto olis riittänyt tässä kohtaa, eli eivät ne kaikki kulu aina. Jäipä ehjiä hyllyyn budjettikorjauksia varten.

                                Ajoitustyökalut olis suotavaa olla, muuten TIS, luovuus ja riittävä määrä perustyökaluja riittää.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎