Terve!
Eli minulla on tuollainen 735 bmw, ja tänään yllättäen kaupan pihasta lähdettäessä syttyi keltainen merkkivalo moottorin ylikuumenemisesta.
Mittariston pienessä näytössä oli teksti:
"Engine temp, high!
Drive moderately"
Ja kojelaudan keskellä olevaan isompaan näyttöön tuli teksti:
"On reoccurrence, have fault checked by your BMW Service."
No, ajoin sitten vähän matkaa ja pysähdyin ja annoin auton jäähtyä ehkä vain 10 minuuttia ja lähdin taas ajamaan. Taas sama juttu!
Uskalsin sitten ajaa kotipihaan saakka (ehkä 5km) ja annoin auton jäähtyä pihassa noin tunnin, kunnes lähdin testimielessä taas ajamaan.
Ehdin ajamaan 10km päähän, mutta huoltoaseman pihalle käännyttyäni auto ilmoitti jälleen ylikuumasta moottorista.
Kävin huoltoasemalla noin 10min ja lähdin kotia kohti, kun ehkä kilometrin päässä valo syttyi taas ja tekstit pamahti näyttöihin.
Uskalsin ajaa kuitenkin kotipihaan saakka.
Mikä autossa voisi olla??
Nyt nimittäin hirvittää onko moottori täysin mennyttä?
Käsittääkseni jos varoitusvalo on autossa punainen, on välittömästi pysähdyttävä? Mutta nyt oli keltainen joten uskalsin ajaa.
Muistan jokin aika sitten kurkanneeni paisuntasäiliöön moottorin ollessa kylmä, ja neste oli vähän minimi rajan alapuolella. Enkä ole ehtinyt/saanut aikaiseksi lisätä.
Eli missä vika? Mitä nyt tehdä?
Voisiko pelkällä jäähdytysnesteen lisäämisellä tai vaihdolla selvitä?
Olen ajanut autolla nyt muutaman tuhat kilometriä ilman ongelmia.
Ennenkuin auto tuli minulle oli se seissyt ehkä vuoden -tai pari.
Joten jäähdytysneste ei välttämättä hyvää, mutta sillä tuskin on näin kesällä kamalasti väliä?
Kiitos jo etukäteen vastaajille!!
Murhe ja stressi on nyt suuri, jos tuossa on jotakin vakavaa.
Eli minulla on tuollainen 735 bmw, ja tänään yllättäen kaupan pihasta lähdettäessä syttyi keltainen merkkivalo moottorin ylikuumenemisesta.
Mittariston pienessä näytössä oli teksti:
"Engine temp, high!
Drive moderately"
Ja kojelaudan keskellä olevaan isompaan näyttöön tuli teksti:
"On reoccurrence, have fault checked by your BMW Service."
No, ajoin sitten vähän matkaa ja pysähdyin ja annoin auton jäähtyä ehkä vain 10 minuuttia ja lähdin taas ajamaan. Taas sama juttu!
Uskalsin sitten ajaa kotipihaan saakka (ehkä 5km) ja annoin auton jäähtyä pihassa noin tunnin, kunnes lähdin testimielessä taas ajamaan.
Ehdin ajamaan 10km päähän, mutta huoltoaseman pihalle käännyttyäni auto ilmoitti jälleen ylikuumasta moottorista.
Kävin huoltoasemalla noin 10min ja lähdin kotia kohti, kun ehkä kilometrin päässä valo syttyi taas ja tekstit pamahti näyttöihin.
Uskalsin ajaa kuitenkin kotipihaan saakka.
Mikä autossa voisi olla??
Nyt nimittäin hirvittää onko moottori täysin mennyttä?
Käsittääkseni jos varoitusvalo on autossa punainen, on välittömästi pysähdyttävä? Mutta nyt oli keltainen joten uskalsin ajaa.
Muistan jokin aika sitten kurkanneeni paisuntasäiliöön moottorin ollessa kylmä, ja neste oli vähän minimi rajan alapuolella. Enkä ole ehtinyt/saanut aikaiseksi lisätä.
Eli missä vika? Mitä nyt tehdä?
Voisiko pelkällä jäähdytysnesteen lisäämisellä tai vaihdolla selvitä?
Olen ajanut autolla nyt muutaman tuhat kilometriä ilman ongelmia.
Ennenkuin auto tuli minulle oli se seissyt ehkä vuoden -tai pari.
Joten jäähdytysneste ei välttämättä hyvää, mutta sillä tuskin on näin kesällä kamalasti väliä?
Kiitos jo etukäteen vastaajille!!
Murhe ja stressi on nyt suuri, jos tuossa on jotakin vakavaa.
Comment