Jahas löi se uudestaan battery rechargea 30min uuden akun laiton jälkeen juuri samoihin aikoihin kun vanhallakin virrat päällä, mutta toi lataus on nyt pysynyt tuossa 14.7-14.9V. En tiedä onko sitten koodausta vailla vaikko sähköt sekaisin, kaikki tuntuu toki toimivan ja tuo akku ei varmasti ole tyhjä vaikka niin auto väittääkin.
Kyllähän tuossa taitaa turbiini hiukan luistaa, taitaa vaihtua sittenkin ne öljyt huuhtelumenetelmällä vai onko enää mahdollista pelastaa pelkillä uusilla öljyillä jos turbiini luistaa? Olishan tuossa valmiina katsottu toinen loota+turbiini suht koht. asialliseen hintaan. Eikös näissä tuo 6HP-26 laatikko ole?
eipä ole yleensä vialliset askit tullut öljyn vaihdolla kuntoon
toki "halpa"kokeilu vrt. looran vaihtoon oma valinta
No sitä nyt tässä haen takaa että onko mitään järkeä edes koittaa vaihtaa öljyjä jos ei mitään mahdollisuutta että laatikko rupeaa toimimaan täydellisesti vaan säästää nekin osat ja rahat "uuteen" vaihtolaatikkoon. Luulis vaan nottei noilla väännöillä saisi tuota paskaksi ajettua mutta tiedä sitten.
No sitä nyt tässä haen takaa että onko mitään järkeä edes koittaa vaihtaa öljyjä jos ei mitään mahdollisuutta että laatikko rupeaa toimimaan täydellisesti vaan säästää nekin osat ja rahat "uuteen" vaihtolaatikkoon. Luulis vaan nottei noilla väännöillä saisi tuota paskaksi ajettua mutta tiedä sitten.
kaikenhan rikki saa mutta noilla kilsoilla aika outoa..millaisellahan käytöllä lienee ollut??
noi ei yleisesti mitään nakkikioskin kuminpoltto vehkeitä ole...mulla alkoi yhdestä kulkineesta vaihteet sakkaamaan ja vaihdoin öljyt pariin kertaan niin alkoi toimimaan...
melkoista kuraa tuli ulos ekalla kerralla..tosin auto olikin 500 000 km ajettu volvo
niin, ei sen kummempaa tietoa, mutta epäilisin ettei kuitenkaan minään renkaanpolttokoneena tosiaankaan ole ollut.. Turbiini ei kuitenkaan luista yhtään jos esim. manuaali toiminnolla 6:sella lähtee 100km/h -> kaasu pohjassa. Ja yleensä ottaen kaasu pohjassa kiihdytyksessä laatikko vaihtaa moitteettomasti jne. Mutta muuten alemmissa nopeuksissa kierrokset humppaa sekä vaihtaa välillä töksäyttelemällä(Tuntuu että vaihtaa 2 kertaa saman pykälän). En tiedä sit vaihtaako ne öljyt nyt kokeeksi ja ajaa sitten vaikka laatikolla siihen asti ettei pääse enää edes eteenpäin, ei osaa päättää. Tiedän että jos se on samanlainen niin asia vaivaa ja vituttaa kokoajan itteä mutta mutta.
Öljyt vaihtuu suodattimen kanssa mutta ei kuitenkaan "huuhtelumenetelmällä".
Nyt kyllä meni persiilleen.. Ainoa oikea tapa on huuhtelumenetelmällä tai ei ollenkaan. Ethän sinä moottoriöljyjäkään laske 3l pois ja laita 3l tuoretta tilalle suodattimen kanssa.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Nyt kyllä meni persiilleen.. Ainoa oikea tapa on huuhtelumenetelmällä tai ei ollenkaan. Ethän sinä moottoriöljyjäkään laske 3l pois ja laita 3l tuoretta tilalle suodattimen kanssa.
Kai se pitää hakia heti maanantaiaamuna se vaihtoaski ja iskeä se kiinni!
saattaa piru olla kallis laatikko...vai oliko sulla jo hinta tiedossa.
vituttaa alkaa ekana korjaamaan vikoja autosta kun just ostanut sen..tuleeko myyjä yhtään vastaan korjauksissa??
mie onneksi olen päässyt aika helpolla ainoo puute on toi lokilämppärin puute ja paskat alikokoiset talvirenkaat...pitää koputtaa puuta että asia pysyykin tällä tolalla..
Kyllähän se paljon rahaa maksaa mutta silti aika suht. ok hintainen muihin vastaaviin verrattuna. Pitää nyt vielä korjaamolla ensin kattoa että laatikossa ei ole öljyvajautta josta tälläinen toiminta vois johtua. Sitten jos kaikki ok, ei vuotoja ja öljyt niinkuin pitää niin hakemaan uutta laatikkoa. Kun säästää sitten nämäkin osat= öljyt ja suodattimen tuohon "uuteen" laatikkoon. Tai toinen vaihtoehto on että öljyt vaihtuu lootaan ja ajetaan sitten niin kauan kuin se kestää. 2 vaiheilla täs ollaan kokoajan. Sitten vasta pattiin ottaakin mikäli uus laatikko paikallaan ja sama "vika" jatkuu eli ei olekaan laatikosta. Omasta mielestä luiston pitäisi myös tapahtua tolla lukko 6:sella ajaessa jne.
Olisko jollain sanottavaa noista vikakoodeista jota tuli tolla yleistesterillä unknown fault code
Eli:
4F4B18
4F5600
4F4C08
Kaikkien selitys siis Unknown fault code ja vaihteiston vikakoodeja ovat.
Kyllähän se paljon rahaa maksaa mutta silti aika suht. ok hintainen muihin vastaaviin verrattuna. Pitää nyt vielä korjaamolla ensin kattoa että laatikossa ei ole öljyvajautta josta tälläinen toiminta vois johtua. Sitten jos kaikki ok, ei vuotoja ja öljyt niinkuin pitää niin hakemaan uutta laatikkoa. Kun säästää sitten nämäkin osat= öljyt ja suodattimen tuohon "uuteen" laatikkoon. Tai toinen vaihtoehto on että öljyt vaihtuu lootaan ja ajetaan sitten niin kauan kuin se kestää. 2 vaiheilla täs ollaan kokoajan. Sitten vasta pattiin ottaakin mikäli uus laatikko paikallaan ja sama "vika" jatkuu eli ei olekaan laatikosta. Omasta mielestä luiston pitäisi myös tapahtua tolla lukko 6:sella ajaessa jne.
Olisko jollain sanottavaa noista vikakoodeista jota tuli tolla yleistesterillä unknown fault code
Eli:
4F4B18
4F5600
4F4C08
Kaikkien selitys siis Unknown fault code ja vaihteiston vikakoodeja ovat.
noista ei mitään tietoa koko koodeista mutta piruuttani tänään ajelin liki kolmesataa kilsaa ja rääkkäsin siinä laatikkoa ihan tosissaan kaikilla modeilla niin ei mitään ongelmaa..toimii kuin junan vessa...käyn kyllä ensitilassa öljyt vaihtamassa siihen ihan varmuuden maksimoimiseksi pengoin papereita ja 100tkm oli öljyt ja suodatin siihen vaihdettu...vakkarilla ajellessa ei mitään nykimisiä ihan sama mikä nopeus..ottaisin yhteyttä myyjään jos mahdollista..
Nojoo soittelin tuossa lauantaina myyjälle ja kyselin vaan onko mitään tietoa öljynvaihdoista, ei ainakaan yli kahteen vuoteen oo lootaan vaihdettu ja sitä ennen tullut saksasta joten onko nyt ikinä sitten vaihdettu, saksan maalla tuskin on jos ei ole huolto-ohjelmassakaan. Pari tuttua nyt autoa kokeillut jotka ajanut myös lootavikaisia värkkejä ja näillä näkymin nyt huomenna heti aamusta vaihdetaan vaan öljyt lootaan huuhtelemalla ja toimii tai ei sen jälkeen, toivottavasti toimii tai ainakin parantuu.
Jees nyt ainakin toistaiseksi pelaa laatikko kuin ajatus, vielä toiminta kylmänä ei tiedossa mutta luulis senkin olevan poissa. Roppu ja öljypohja/suodatin pois -> öljyä tuli maximissaan 2 litraa ulos(joten todella vähän? öljypohja oli hiukan märkä, joten pientä vuotoa havaittavissa) laatikko imaisi n.5 litraa uutta öljyä sisäänsä. Toivottavasti tästä selvittiin säikähdyksellä.
Niin ja huuhtelumenetelmää ei käytetty kun vanha öljy oli suht. koht. hyvän näköistä.
Jees nyt ainakin toistaiseksi pelaa laatikko kuin ajatus, vielä toiminta kylmänä ei tiedossa mutta luulis senkin olevan poissa. Roppu ja öljypohja/suodatin pois -> öljyä tuli maximissaan 2 litraa ulos(joten todella vähän? öljypohja oli hiukan märkä, joten pientä vuotoa havaittavissa) laatikko imaisi n.5 litraa uutta öljyä sisäänsä. Toivottavasti tästä selvittiin säikähdyksellä.
Niin ja huuhtelumenetelmää ei käytetty kun vanha öljy oli suht. koht. hyvän näköistä.
No sehän kuulostaa ihan hyvältä jos rupesi toimimaan. Liekö sekoilu ollut vaan vähäisestä öljymäärästä johtuvaa. Muistitteko laittaa öljyn oikeassa täyttölämpötilassa ja auto käynnissä jotta on varmasti oikea määrä nyt sitä öljyä siellä:think
Jees nyt ainakin toistaiseksi pelaa laatikko kuin ajatus, vielä toiminta kylmänä ei tiedossa mutta luulis senkin olevan poissa. Roppu ja öljypohja/suodatin pois -> öljyä tuli maximissaan 2 litraa ulos(joten todella vähän? öljypohja oli hiukan märkä, joten pientä vuotoa havaittavissa) laatikko imaisi n.5 litraa uutta öljyä sisäänsä. Toivottavasti tästä selvittiin säikähdyksellä.
Niin ja huuhtelumenetelmää ei käytetty kun vanha öljy oli suht. koht. hyvän näköistä.
no hemmetti kuulostaa tosi hienolta suosittelen toista vaihtoa parin tuhannen jälkeen niin saa kaikki sonnat pois ja tarkkaile tosiaan ettei tihku mihinkään pakko satsata kyllä itsekin tohon juttuun..tulpat tilasin ja moottorin öljynvaihdon säästää kun huoltaa vaikka visu olenkin...joku engine failure valo mullakin palanut nyt mutta veikkaan tosiaan vanhoja tulppia kun selkeä bensanhaju tullut sisään kylmänä..
joku venäläinen hupakko viimeksi omistanut tuon auton niin huollot on tekemättä viimeiseltä 60tkm..no ei onneksi paha
Comment