Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65:n huonoudesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    E65:n huonoudesta?

    Kun tätä(kin) palstaa lukee, saa helposti sellaisen kuvan että E65:set ovat vanhemmiten aivan surkeita autoja kestävyydeltään, eli vikoja on koko ajan ja kaikki on järjettömän kallista korjata.

    Törmäsin sattumalta Iltasanomien (*sigh*) juttuun, jossa on vedetty yhteen muutamien kansainvälisten laatututkimusten tuloksia, ja ainakin siinä E65 on saanut selkeästi keskivertoa paremmat tulokset: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288337107586.html. Ja korostan vielä että en nyt itsekään iltasanomia ihan luotettavimpana lähteenä pidä, mutta kait esim. ADACin tulokset jotain kertoo...?

    Useinhan on kuitenkin niin että palstoille kirjoitellaan vasta siinä vaiheessa kun on jotain ongelmaa. En muista nähneeni minkään merkin palstoilla kertomuksia joissa kehutaan kuinka on tullut ajeltua jo 200tkm ilman mitään suurempia vikoja. Ketäs moinen snobbailu nyt kiinnostaisi, vikoja on aina paljon mukavampi retostella ;=)

    Ajattelin siis järjestää pienoisen faktapohjaisen gallupin elämästä E65:n kanssa;
    - mikä malli & vuosimalli
    - paljonko olet itse ajanut(mittarilukema -> mittarilukema)
    - mitä sinä aikana on pitänyt remontoida (perushuoltojen lisäksi)
    - mitä em. korjauksiin on suuruusluokkana palanut rahaa?

    Myös positiiviset kokemukset ovat siis tällä kertaa tervetulleita, kunhan ne ovat omakohtaisia :=)
    Last edited by AlliumPorrum; 19-08-2013, 20:02.
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Originally posted by AlliumPorrum View Post
    - mikä malli & vuosimalli
    - paljonko olet itse ajanut(mittarilukema -> mittarilukema)
    - mitä sinä aikana on pitänyt remontoida (perushuoltojen lisäksi)
    - mitä em. korjauksiin on suuruusluokkana palanut rahaa?
    - 75tkm -> 120 tkm
    - kuskin ovenkahva vaihdettu takuutyönä, siinäpä remontit

    Aivan loistava matkapeli, varsinkin DD-alustalla ja EDC:llä. Jos löytää hyvin pidetyn yksilön, niin siitä vaan

    Tästä lisää juttua.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #3
      En omista E65:ttä, mutta mitä olen itsekin lukenut juttua E65:n ongelmista, johtuvat ne yleensä siitä, että auto on vielä suhteellisen harvinainen meidän harrastajien joukossa ja ne mitä porukalla on, tahtovat olla alkupään malleja ja monilla on jo jokin verran kilometrejäkin takana. Ei kai E65 sinänsä ole huono malli, mutta vasta sen yleistyessä täällä Suomenmaassa, sen todellisesta luotettavuudesta aletaan saada tietoa. Onhan siinä enemmän sähköherkkuja yms., joten teoriassa kyseinen keksintö voi olla vikaherkempi kuin E38, mutta toisaalta kun E38:aa miettii, ja niitä olen omistanut useita, ei sekään mikään unelma-auto ole luotettavuuden suhteen.

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        740d -03 raskaasti ohjelmoituna 185tkm-227tkm
        DD kallistuksen vakaajat
        Ja egr termari

        Vakaajat käytettynä muutaman satkun ja muutenkin tuona aikana tähän astisista autoista ylivoimaisesti vähiten syönyt rahaa,mitä tulee rikkoontuneisiin osiin.

        Voimaa on ja mukavuus ja varustelu ihan omalla tasolla mikäli vertaa normi parinkympin pirssejä.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • AlliumPorrum
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 316
          • Suomi

          #5
          Kiitoksia tähän asti vastanneille! Onkos muita E65 omistajia foorumilla..?

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Minulla on korjaamotoiminnan puolesta kokemusta E65:
            -malli on selvästi laadukkaammin rakennettu kuin esimerkiksi yleinen E61. Mm. alustan suojausten kiinnityksiin ja tasaisuuteen on kiinnitetty suunnitteluvaiheessa huomiota.
            -vikoja on selvästi vähemmän niin alustassa kuin sähkölaitteissakin verrattuna esim E61 ja myös vähemmän kuin E38 tai E39.
            -Moottorissa on tietysti samat ongelmat kuin niissä muissa malleissakin joissa vastaava on. Dieseleissä tietysti imusarjan läpät pois, sen jälkeen ovat vielä hehkuviat, termostaattiviat ja joskus ilmamäärämittari, ehkä kaasuläppäkin.
            -Vaihteistossa on harvemmin vikaa kuin E60/61. Sähköisen valitsimen palautuksessa saattaa joskus olla vikaa, jolloin hyppää vapaalle. On korjattavissa valitsinta uusimattakin.

            Comment

            • AlliumPorrum
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 316
              • Suomi

              #7
              Ohoh, olipas harvinaisen positiivisia kokemuksia WSE:llä, mukava kuulla!

              Comment

              • e65 730d
                Newbiemmer
                • Aug 2013
                • 16
                • Jyväskylä

                #8
                Täällä uusi seiskan omistaja, itse ajettuja kilometrejä takana vasta pari tuhatta, mittarissa 260 tkm .

                Ei vielä tähän mennessä muita korjauksia kuin uudet etuvalot kivenhakkaamien tilalle.

                Comment

                • eukko
                  BTCF Member
                  • Dec 2003
                  • 127
                  • Luoma, Kirkkonummi

                  #9
                  Itse 2kk seiskan omistajana ja voin sanoa että olen todella tyytyväinen.
                  Kunhan löytää sopivan yksilön niin ei varmasti pety.
                  Itse ajan paljon joten 730d oli ainoa järkevä vaihtoehto ja kulutusken kannalta positiivinen yllätys, tällähetkellä 7,2l.
                  Jos vertaa 745i niin ero keskikulutusessa on varmaan neljä litraa.
                  Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

                  E60 M5
                  I3 120AH

                  Comment

                  • AlliumPorrum
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 316
                    • Suomi

                    #10
                    Niinno, tuohan se varmaan onkin se perustavaa laatua oleva kysymys; miten erottaa "hyvän" ja "huonon" yksilön toisistaan?

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      No tuo on varmasti vähän subjektiivinen käsite mikä on kellekkin huono kunto.
                      Mutta varmasti jos on huoltoja laiminlyöty, autossa on vikoja päällä mitä ei ole korjattu, virityksiä siellä täällä, yleisilme huonosti pidetty jne niin ei varmaan ole mikään paras yksilö kyseessä.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • E38
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 269
                        • HKI,TKU

                        #12
                        E65 oli huonosti tehty ja kallis korjaa. Laadullisesti se oli ehdottomasti heikoin auto mitä on tullut omistettua ja monta uutena n 150k€:n autoa on alla ollut.

                        Jenkeissä oli sanonta jo 6 vuotta sitten, että olet hullu jos omistat E65:n ilman takuuta. En kuunnellut ja olin. Auto oli alla reilut 1.5v ja n 8000€ meni korjaamiseen = tee matikka siitä.
                        Autotalli:
                        -07 Lexus GS300
                        -96 Mercedes-Benz SL320
                        -79 Wartburg 353W Tourist
                        -66 Cadillac Coupe De Ville


                        Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Nohnoh, onhan niitä maanantaikappaleita muissakin malleissa.
                          Kyllä mä olen vielä vakuuttunut että ihan laadukkaasti tehty auto, mutta ihan kaikki muutokset e38:sin jälkeen ei oo ollu omaan makuun, mutta nämä eivät liity laatuun sinänsä.

                          Väittäisin että jos haluaa vikavapaampaa e65:sta niin ostaa suosiolla faceliftin. Siinä on tullut niin paljon päivityksiä moneen asiaan että uskoisin pääsevän helpommalla.
                          Mutta niin se on vähän mallissa kuin mallissa, yleensä faceliftiin on korjattu niitä alkupään vikoja. Oli sitten kysymys kolmosesta tai seiskasta.
                          Last edited by Supa; 26-09-2013, 16:14.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • E38
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 269
                            • HKI,TKU

                            #14
                            Kyllä mä olen ainakin kaikille tutuille sanonnut että välttää E65:ta kuin ruttoa. On se sitten facelift tai ei, niin liikaa samoja komponentteja. Jotku auton viat = tanssivat takaniskatuet, ratti ei tule ulos kun lähdet ajamaan (ei ohjaustehostinta käytössä) ja soitteleminen itsekseen hätäkeskukseen ovat lähes kummelikomiikkaa.

                            Lukekaa pojat noita jenkkifoorumeita niin tulee käsitys mitä niissä on. Maamme E65-kanta on marginaalinen = siitä ei saa mitään osviittaa.
                            Autotalli:
                            -07 Lexus GS300
                            -96 Mercedes-Benz SL320
                            -79 Wartburg 353W Tourist
                            -66 Cadillac Coupe De Ville


                            Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Joo no ei se varmaan paras valinta ole jos kaiken teettää korjaamolla mutta jos nyt harrastajafoorumilla ollaan niin voi olettaa että jengi tekee itse korjaukset niin ei tule niin kalliiksi. Vai?
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎