Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65:n huonoudesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E38
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 269
    • HKI,TKU

    #16
    Originally posted by Supa View Post
    Joo no ei se varmaan paras valinta ole jos kaiken teettää korjaamolla mutta jos nyt harrastajafoorumilla ollaan niin voi olettaa että jengi tekee itse korjaukset niin ei tule niin kalliiksi. Vai?
    En tiedä mitä tollasen korjaaminen maksaa kun tekee itse. Toinen juttu on mitä kaikkea siihen voi tehdä itse. Kaikkia vikoja ei voi korjata itse (esim. moottorin vesivuoto), tai sitten sulla pitää olla oma korjaamo...
    Autotalli:
    -07 Lexus GS300
    -96 Mercedes-Benz SL320
    -79 Wartburg 353W Tourist
    -66 Cadillac Coupe De Ville


    Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by E38 View Post
      Kaikkia vikoja ei voi korjata itse (esim. moottorin vesivuoto), tai sitten sulla pitää olla oma korjaamo...
      Siis se väliputki V8-koneissa? Senhän voi tehdä itse kun ostaa sen jatkettavan putken.
      E39 528iA

      Comment

      • VonSinner
        Banned
        • Apr 2012
        • 818
        • Estonia - Таллин

        #18
        Kiva lukea näitä E65 ongelmia kun omistaa kyseisen auton, no toivotaan ettei ole ihan pommi

        Comment

        • junkkri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 679
          • Järvenpää

          #19
          Tuo

          putki meni ja korjattiin, mutta muuten ok. Tietenkin 4vuoteen jotain pientä on ollut! Niin vissiin kaikissa autoissa ?

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #20
            mitä nyt sivusta seurannut niin ei se ole helppoa aina käytettyjen S-klassejen tai A8:n omistajillakaan. Joka tapauksessa kun puhutaan lippulaivamalleista niin vanhoissa alkaa tulemaan enemmän ja kompleksisempia vikoja kuin halvemmissa malleissa. Jos sen asian kanssa ei voi elää niin silloin ne halvemmat mallit on ihan harkinnan arvoisia.

            siihen on syynsä miksi se eka 100-150k€ häviää niin nopeasti hinnasta...
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • VonSinner
              Banned
              • Apr 2012
              • 818
              • Estonia - Таллин

              #21
              Originally posted by BeamR View Post
              mitä nyt sivusta seurannut niin ei se ole helppoa aina käytettyjen S-klassejen tai A8:n omistajillakaan. Joka tapauksessa kun puhutaan lippulaivamalleista niin vanhoissa alkaa tulemaan enemmän ja kompleksisempia vikoja kuin halvemmissa malleissa. Jos sen asian kanssa ei voi elää niin silloin ne halvemmat mallit on ihan harkinnan arvoisia.

              siihen on syynsä miksi se eka 100-150k€ häviää niin nopeasti hinnasta...
              No joo, mä löysin "melko" hyvän 2002 745 mutta onhan siinä kaikenlaista pientä mutta käyttöauto niin sen tartte mikään priima olla ja mikä parasta. Ei tarvinnut edes lainarahaa käyttää niin ei jäänyt kuin vakuutus 115€/kk, pelkkä liikenne vakuutus ois ollut vaan 390€ :think

              Comment

              • Janza182
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4988
                • 013

                #22
                Itsekkin pari viikkoa ollut E66 omistaja ja en vielä ainakaan ole katunut ostosta vaikka vähän nuo "sähköautot" pelottaa. Mutta ihmisen tekemiähän nämä on ja mitä kattelin niin ainakaan mekaaniset osat (lukuunottamatta taka ilmapusseja) ole sen kalliimpia kuin muihinkaan.

                Ainahan näissä pientä laittoa on. Omassa tuo kardaanin kumilimppu oli aivan totaallisen loppu. Hävisi muuten paljon tärinöita ja nykimisiä tämän vaihdolla.
                Myös ilmeisesti b-pumpussa tulevaa vikaa kun satunnaisesti kylmänä starttaa normaalia pitempään käyntiin. Näitä vikoja näissä kuulemma ollut. Marmori myös tuntee fuel pump repair kitin näihin.

                CC vasta 2 herjaa heittänyt
                Erään pitkän startin aikaan engine faultin. Kone kun heräsi niin kävi tasaseen ja normaalisti. Annoin hetken käydä lämmetäkseen ja käytin virrat poissa niin ei mitään herjaa.

                Toinen oli luistoneston faultti ja tämäkin katosi omia aikojaan about samontein.

                Onneksi kaveripiirissä on varsinkin BMW:n mekaaniikan tuntevia ihmisiä ja myös sähköstä ymmärtäviä niin vähän lohduttaa jos jotain tulee

                Kyllä mä uskallan epäillä että on nämä laadukkaampia kuin jaguarit mitä alunperin katselin..

                Comment

                • heiskate
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 424
                  • Tammela

                  #23
                  Täytyy varmaan koputtaa puuta, mutta eipä ole nyt itselläkään viimeisen 30 tkm:n kanssa ollut mitään ongelmia. Ainoastaan narinahelojen vaihto ja muutoin normihuollot. Ja veikkaanpa, että matkanteko ollut keskimäärin huomattavasti mukavampaa, kuin monen paljon uudemmankin auton kanssa.

                  Eikä tuotakaan ennen mitään monen tonnin juttuja... No vasta n. 50 tkm:ä itsellä takana. (Auto siis 730da -05 facelift)

                  Comment

                  • AlliumPorrum
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 316
                    • Suomi

                    #24
                    Voisitkos E38 hieman tarkentaa noita sinun ongelmiasi, eli vastauksia näihin aiheen kysymyksiin:

                    - mikä malli & vuosimalli
                    - paljonko olet itse ajanut(mittarilukema -> mittarilukema)
                    - mitä sinä aikana on pitänyt remontoida (perushuoltojen lisäksi)
                    - mitä em. korjauksiin on suuruusluokkana palanut rahaa?

                    Comment

                    • E38
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 269
                      • HKI,TKU

                      #25
                      Originally posted by AlliumPorrum View Post
                      Voisitkos E38 hieman tarkentaa noita sinun ongelmiasi, eli vastauksia näihin aiheen kysymyksiin:

                      - mikä malli & vuosimalli
                      - paljonko olet itse ajanut(mittarilukema -> mittarilukema)
                      - mitä sinä aikana on pitänyt remontoida (perushuoltojen lisäksi)
                      - mitä em. korjauksiin on suuruusluokkana palanut rahaa?
                      Täällä olen kirjoittanut samat jutut 1.5v sitten: http://www.btcf.fi/forum/showthread....06#post2646506

                      EDIT: mitä tuolta puuttuu: vm02 E65/735i
                      Last edited by E38; 27-09-2013, 16:43.
                      Autotalli:
                      -07 Lexus GS300
                      -96 Mercedes-Benz SL320
                      -79 Wartburg 353W Tourist
                      -66 Cadillac Coupe De Ville


                      Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                      Comment

                      • immi
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 101

                        #26
                        Täällä e65 mallista vain hyvää sanottavaa kaikinpuolin. Kokemukset perheen 730d 100-230tkm ja oma 745i 70-92tkm. Paljon vähemmän korjailtavaa kuin esimerkiksi aikaisemmin olleissa autoissa: e39 523iM, e39 540iM, e60 520i, e39 m5, e46 m3, e91 330d.

                        Kaikki on jämäkämmin tehtyä, ei mene alustanosia yms samaa tahtia. Vähän tuntuu että ongelmat on huollot laiminlöydyissä ja muuten loppuun nautituissa yksilöissä?

                        Huonoin puoli on mun mielestä maine ja myytävyys. Oma ollut myynnissä nyt 3 viikkoa ja vain vaihtotarjouksia, heikkoja. Taidan ajella toiset 20tkm ja pari vuotta

                        Comment

                        • AlliumPorrum
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 316
                          • Suomi

                          #27
                          Melko hyvin jakaantuu mielipiteet kahtia; toisten mielestä täysi susi ja toisten mielestä parasta ikinä! :=)

                          Eli lienee tosiaan yksilöstä/tuurista/planeettojen asennosta kiinni tuleeko kalliksi vai ei...

                          Liekö sitten paljon eroa eri mallien välillä, esim. juuri 735i vs. 730D? Tai pre-facelist vs. facelift? Perinteisestihän vapaastihengittäviä bensakoneita on pidetty "varmana perustekniikkana" ja moderneja diisseleitä ongelmapesinä, mutta eipä taidakaan olla ihan näin suoraviivaista.

                          Comment

                          • VonSinner
                            Banned
                            • Apr 2012
                            • 818
                            • Estonia - Таллин

                            #28
                            Mä en vielä omaa mielipidettä voi sanoa mutta ostin oman 2002 745 tuossa muutama päivä sitten sillä ajatuksella että näihin on nyt varmasti useimmat viat korjattu jonkun toisen rahalla. Ostin sellaisen missä paljon kuitteja jne ja melko varma historia muttei se tietenkään mikään tae ole etteikö tuo leviä heti huomenna.

                            Diesel ei oikeastaan ollut vaihtoehto, vähän ajetut maksoi liikaa ja paljon ajetut taas pelotti

                            Muutaman päivän ajeluilla olen melko tyytyväinen, tehoa lähes tulkoon tarpeeksi mutta tosiasia on se että tuo malmikasa painaa yli 2000kg ja sen siirtämiseen reilut 330hv on aika minimi. Kulutus pyörii siellä 18.6/100km, aika raskaalla kaasujalalla ja kaupungissa. Melko vähällä tuntuu menevän :think

                            Muutamia pikku juttuja tässä on jotka tarkoitus laittaa kuntoon
                            Huomenna ajattelin pesasta auton ja jospa siitä tekisi pienen showroom esittelyn myös vaikka onkin vakio

                            Comment

                            • immi
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 101

                              #29
                              18,6 kulutus niin on jotain antureita rikki. Tai jotain muuta pielessä. Mä oon ajanu raskaalla kaasujalalla seka-ajoa tän vuoden 12,4. Pääosin keskustan ympäristössä, keskinopeus alle 40 reilusti. Enemmän maantietä niin pääse 10,x...

                              Comment

                              • VonSinner
                                Banned
                                • Apr 2012
                                • 818
                                • Estonia - Таллин

                                #30
                                Originally posted by immi View Post
                                18,6 kulutus niin on jotain antureita rikki. Tai jotain muuta pielessä. Mä oon ajanu raskaalla kaasujalalla seka-ajoa tän vuoden 12,4. Pääosin keskustan ympäristössä, keskinopeus alle 40 reilusti. Enemmän maantietä niin pääse 10,x...
                                Ei ainakaan löytynyt Perjantaina mitään kun kävi piuhan päässä.

                                Mulla keskinopeus 76km/h :think

                                edit: Ex-omistaja sanoi että alle 12 oli sillä kaupungissa. Piti ihan teksiviesti laittaa ja kysyä
                                Eli kaasujalan asento tekee tuon erotuksen
                                Last edited by VonSinner; 29-09-2013, 20:44.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎