Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65:n huonoudesta?
Collapse
X
-
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
-
-
mitä nyt sivusta seurannut niin ei se ole helppoa aina käytettyjen S-klassejen tai A8:n omistajillakaan. Joka tapauksessa kun puhutaan lippulaivamalleista niin vanhoissa alkaa tulemaan enemmän ja kompleksisempia vikoja kuin halvemmissa malleissa. Jos sen asian kanssa ei voi elää niin silloin ne halvemmat mallit on ihan harkinnan arvoisia.
siihen on syynsä miksi se eka 100-150k€ häviää niin nopeasti hinnasta...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postmitä nyt sivusta seurannut niin ei se ole helppoa aina käytettyjen S-klassejen tai A8:n omistajillakaan. Joka tapauksessa kun puhutaan lippulaivamalleista niin vanhoissa alkaa tulemaan enemmän ja kompleksisempia vikoja kuin halvemmissa malleissa. Jos sen asian kanssa ei voi elää niin silloin ne halvemmat mallit on ihan harkinnan arvoisia.
siihen on syynsä miksi se eka 100-150k€ häviää niin nopeasti hinnasta...
Comment
-
-
Itsekkin pari viikkoa ollut E66 omistaja ja en vielä ainakaan ole katunut ostosta vaikka vähän nuo "sähköautot" pelottaa. Mutta ihmisen tekemiähän nämä on ja mitä kattelin niin ainakaan mekaaniset osat (lukuunottamatta taka ilmapusseja) ole sen kalliimpia kuin muihinkaan.
Ainahan näissä pientä laittoa on. Omassa tuo kardaanin kumilimppu oli aivan totaallisen loppu. Hävisi muuten paljon tärinöita ja nykimisiä tämän vaihdolla.
Myös ilmeisesti b-pumpussa tulevaa vikaa kun satunnaisesti kylmänä starttaa normaalia pitempään käyntiin. Näitä vikoja näissä kuulemma ollut. Marmori myös tuntee fuel pump repair kitin näihin.
CC vasta 2 herjaa heittänyt
Erään pitkän startin aikaan engine faultin. Kone kun heräsi niin kävi tasaseen ja normaalisti. Annoin hetken käydä lämmetäkseen ja käytin virrat poissa niin ei mitään herjaa.
Toinen oli luistoneston faultti ja tämäkin katosi omia aikojaan about samontein.
Onneksi kaveripiirissä on varsinkin BMW:n mekaaniikan tuntevia ihmisiä ja myös sähköstä ymmärtäviä niin vähän lohduttaa jos jotain tulee
Kyllä mä uskallan epäillä että on nämä laadukkaampia kuin jaguarit mitä alunperin katselin..
Comment
-
-
Täytyy varmaan koputtaa puuta, mutta eipä ole nyt itselläkään viimeisen 30 tkm:n kanssa ollut mitään ongelmia. Ainoastaan narinahelojen vaihto ja muutoin normihuollot. Ja veikkaanpa, että matkanteko ollut keskimäärin huomattavasti mukavampaa, kuin monen paljon uudemmankin auton kanssa.
Eikä tuotakaan ennen mitään monen tonnin juttuja... No vasta n. 50 tkm:ä itsellä takana. (Auto siis 730da -05 facelift)
Comment
-
-
Voisitkos E38 hieman tarkentaa noita sinun ongelmiasi, eli vastauksia näihin aiheen kysymyksiin:
- mikä malli & vuosimalli
- paljonko olet itse ajanut(mittarilukema -> mittarilukema)
- mitä sinä aikana on pitänyt remontoida (perushuoltojen lisäksi)
- mitä em. korjauksiin on suuruusluokkana palanut rahaa?
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostVoisitkos E38 hieman tarkentaa noita sinun ongelmiasi, eli vastauksia näihin aiheen kysymyksiin:
- mikä malli & vuosimalli
- paljonko olet itse ajanut(mittarilukema -> mittarilukema)
- mitä sinä aikana on pitänyt remontoida (perushuoltojen lisäksi)
- mitä em. korjauksiin on suuruusluokkana palanut rahaa?
EDIT: mitä tuolta puuttuu: vm02 E65/735iLast edited by E38; 27-09-2013, 16:43.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Täällä e65 mallista vain hyvää sanottavaa kaikinpuolin. Kokemukset perheen 730d 100-230tkm ja oma 745i 70-92tkm. Paljon vähemmän korjailtavaa kuin esimerkiksi aikaisemmin olleissa autoissa: e39 523iM, e39 540iM, e60 520i, e39 m5, e46 m3, e91 330d.
Kaikki on jämäkämmin tehtyä, ei mene alustanosia yms samaa tahtia. Vähän tuntuu että ongelmat on huollot laiminlöydyissä ja muuten loppuun nautituissa yksilöissä?
Huonoin puoli on mun mielestä maine ja myytävyys. Oma ollut myynnissä nyt 3 viikkoa ja vain vaihtotarjouksia, heikkoja. Taidan ajella toiset 20tkm ja pari vuotta
Comment
-
-
Melko hyvin jakaantuu mielipiteet kahtia; toisten mielestä täysi susi ja toisten mielestä parasta ikinä! :=)
Eli lienee tosiaan yksilöstä/tuurista/planeettojen asennosta kiinni tuleeko kalliksi vai ei...
Liekö sitten paljon eroa eri mallien välillä, esim. juuri 735i vs. 730D? Tai pre-facelist vs. facelift? Perinteisestihän vapaastihengittäviä bensakoneita on pidetty "varmana perustekniikkana" ja moderneja diisseleitä ongelmapesinä, mutta eipä taidakaan olla ihan näin suoraviivaista.
Comment
-
-
Mä en vielä omaa mielipidettä voi sanoa mutta ostin oman 2002 745 tuossa muutama päivä sitten sillä ajatuksella että näihin on nyt varmasti useimmat viat korjattu jonkun toisen rahalla. Ostin sellaisen missä paljon kuitteja jne ja melko varma historia muttei se tietenkään mikään tae ole etteikö tuo leviä heti huomenna.
Diesel ei oikeastaan ollut vaihtoehto, vähän ajetut maksoi liikaa ja paljon ajetut taas pelotti
Muutaman päivän ajeluilla olen melko tyytyväinen, tehoa lähes tulkoon tarpeeksi mutta tosiasia on se että tuo malmikasa painaa yli 2000kg ja sen siirtämiseen reilut 330hv on aika minimi. Kulutus pyörii siellä 18.6/100km, aika raskaalla kaasujalalla ja kaupungissa. Melko vähällä tuntuu menevän :think
Muutamia pikku juttuja tässä on jotka tarkoitus laittaa kuntoon
Huomenna ajattelin pesasta auton ja jospa siitä tekisi pienen showroom esittelyn myös vaikka onkin vakio
Comment
-
-
Originally posted by immi View Post18,6 kulutus niin on jotain antureita rikki. Tai jotain muuta pielessä. Mä oon ajanu raskaalla kaasujalalla seka-ajoa tän vuoden 12,4. Pääosin keskustan ympäristössä, keskinopeus alle 40 reilusti. Enemmän maantietä niin pääse 10,x...
Mulla keskinopeus 76km/h :think
edit: Ex-omistaja sanoi että alle 12 oli sillä kaupungissa. Piti ihan teksiviesti laittaa ja kysyä
Eli kaasujalan asento tekee tuon erotuksenLast edited by VonSinner; 29-09-2013, 20:44.
Comment
-
Comment