Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihteisto-jupinaa, 6hp32 / 26

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hetfield
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 330
    • pirkkala

    #31


    Ei sillä, etteikö toi Mannolkin ehkä pelaisi vallan mainiosti, mutta toi salkku tuntuu vaan olevan aika vikaherkkä muutenkin niin en ainakaan itse uskaltais laittaa muuta kun Lifeguardia/Febi 34608 normi vaihdolla, tai Ravenolia huuhtelemalla
    - E65 730d 2003

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5018
      • Paimio

      #32
      Originally posted by hetfield View Post
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=229206

      Ei sillä, etteikö toi Mannolkin ehkä pelaisi vallan mainiosti, mutta toi salkku tuntuu vaan olevan aika vikaherkkä muutenkin niin en ainakaan itse uskaltais laittaa muuta kun Lifeguardia/Febi 34608 normi vaihdolla, tai Ravenolia huuhtelemalla
      Juu ei tämä vaihteistoöljyn valinta helppoa ole...vaikka tosin minun ajokilometrimäärällänni tuskin tuolla nyt ihan hillitöntä merkitystä kestävyyden kannalta ole, mutta vaihteiston toimivuudesta en haluaisi missään nimessä tinkiä...kummassakaan pelissä.

      Löysinkin tuon ketjun itsekin ja lueskelin läpi todella hyviä kokemuksia Ravenolista näyttäisi olevan...eikä sekään nyt ihan mahdottoman hintaista ole lainkaan 129€ 20 litraa + postit...
      Ehkäpä sitten tuota pistän tulemaan...
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • hetfield
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 330
        • pirkkala

        #33
        Koitin tuossa tarkastella öljyn määrää, mutta toi vaihteiden läpikäyminen ei varmaan ihan mennyt lapaan. Käsijarru päällä ja trukkilavat fillarien alla ei ilmeisesti ole toimiva ratkaisu? En saanut vaihteita kelattua kuin kakkoselle asti ja tossa ZF:än ohjeessa pyydetään kelaamaan kolmoselle asti, sitten taas joku näyttää vaihtavan kutosellekkin jolloin taas takapyörille tarvitaan vauhtia ~90km/h :think
        Mikä tässä on oikea toimintatapa? Jokatapauksessa öljyä tuli pihalle aika vauhdilla kun roppua raotin, lämpöä oli 43 astetta.
        Pitää vielä toi Zip-kitti löytää jostain, mutta nyppiminen rauhoittui aika paljon kun nollasi adaptaatiot.

        Tuossa myös joku ohje koodaamiseen http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=621988
        Taidan kokeilla viikonloppuna, saas nähä miten äijän käy.
        Last edited by hetfield; 04-03-2014, 20:02.
        - E65 730d 2003

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1366
          • Lempäälä

          #34
          Senverta annan palautetta, että toimiessaan hyvin tämmöisen salkku, no, toimii hyvin.

          Moottorijarrutilanteet jne jne toimii kuin ihmismieli, koeajoa nyt takana joku 4-5tkm.

          Turbiinin lukitsee ~1000rpm kohdalle kun vauhtia on tarpeeksi.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎