Announcement

Collapse
No announcement yet.

F01 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    #61
    Vaadin kuvia! Voi helvetti näitä teidän autoja
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

    Comment

    • petnen
      BTCF Member
      • May 2003
      • 1082
      • Kannus

      #62
      Kauhiaa 730d kuumetta on ollut ilmassa.:think
      Onko joku käynnyt paikanpäällä katsomassa näitä nettiauton 730d?http://www.nettiauto.com/bmw/730/7548955 Ja http://www.nettiauto.com/bmw/730/7718985
      Itsellä on melko pitkä matka lähtiä katsomaan onko autot kunnossa. Jos joku olisi käynnyt kyseisiä pirssejä katsomassa ilmoittaisitko minulle missä kunnossa ne ovat.
      Bmw M535 E28 Hartge H35-24
      Bmw i4 M50

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #63
        Originally posted by petnen View Post
        Kauhiaa 730d kuumetta on ollut ilmassa.:think
        Onko joku käynnyt paikanpäällä katsomassa näitä nettiauton 730d?http://www.nettiauto.com/bmw/730/7548955 Ja http://www.nettiauto.com/bmw/730/7718985
        Itsellä on melko pitkä matka lähtiä katsomaan onko autot kunnossa. Jos joku olisi käynnyt kyseisiä pirssejä katsomassa ilmoittaisitko minulle missä kunnossa ne ovat.
        Osta tuo mun seiska. Varustelista onki tuossa aikasempana ja reilu 120tkm ajettu ja erittäin hyvässä kunnossa.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • juho-85
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 753
          • Pirkkala

          #64
          Kova F01/02 kuume päällä ja mobilea tullut selailtua tässä nyt päivittäin.
          Malleina lähinnä 740i bensana tai 730 diesel.
          Kumpi teidän mielestä olisi järkevämpi hankinta. Kilometrien puolesta ei välttämättä dieselautolle ole tarvetta, mutta lähinnä ajattelen sitä jälleenmyyntiä.

          740i mallia ei juuri ole Suomessa tarjolla varsinkaan hyvillä varusteilla, tarkoittaako tämä myös sitä ettei niille ole kysyntää?
          730d mallia kohtuu hyvin tarjolla myös Suomessa, mutta onko nuokaan sitten niin paljon helpompia myydä?

          Mitenkäs tyyppivikojen puolesta, onko jommassa kummassa niitä enemmän ja mitkä ovat f01 tyypillisiä heikkouksia?
          F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
          Tilattu i4 M50

          Exät:
          e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

          Comment

          • akzuh
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 173
            • Seinäjoki

            #65
            Originally posted by juho-85 View Post
            Kova F01/02 kuume päällä ja mobilea tullut selailtua tässä nyt päivittäin.
            Malleina lähinnä 740i bensana tai 730 diesel.
            Kumpi teidän mielestä olisi järkevämpi hankinta. Kilometrien puolesta ei välttämättä dieselautolle ole tarvetta, mutta lähinnä ajattelen sitä jälleenmyyntiä.

            740i mallia ei juuri ole Suomessa tarjolla varsinkaan hyvillä varusteilla, tarkoittaako tämä myös sitä ettei niille ole kysyntää?
            730d mallia kohtuu hyvin tarjolla myös Suomessa, mutta onko nuokaan sitten niin paljon helpompia myydä?

            Mitenkäs tyyppivikojen puolesta, onko jommassa kummassa niitä enemmän ja mitkä ovat f01 tyypillisiä heikkouksia?
            Kyllähän tämän hintaluokan auto on suht vaikea myydä. Kokeile metsästää Saksa/Latvia/Liettua/Viro halvin järkevä f01, että niin että hinta jää pitkälle alle 30t kokonaisuudessaan niin saa auton liikkumaan. Samat autot pysynyt vuoden alusta nettiautossa mitä selaillut ennen kuin omani hain saksasta, joten liikettä näille ei ole. F10 liikkuu varmasti paremmin.
            F01 418/830 "Alpina D7"
            E70 X5 30D
            Instagram

            Comment

            • Boiga
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 1773
              • Ylöjärvi

              #66
              Bensana ei varmaan siksi tarjontaa kun ei näitä pihalle kehtaa kovin moni ostaa seisomaan, eli ajoon ja silloin diesel vaihtoehto... Jälleen myyntiä todella vaikea ennustaa, heikosti tuntuu liikkuvan ja omaakin kun hetken kaupittelin omasta mielestä järki hintaan verrattuna muihin (varusteet km ja huollot huomioiden) ei kysyntää ollut mutta haaveilijoita ja kuolaajia sitäki enemmän.

              F01 on yllättävän aliarvostettu malli kun ottaa huomioon että viat vastaa F10 mallia pääosin ja vakuutus/veroissa hinnat käytännössä samat, seiskassa paikoin jopa halvemmat. Eli käyttökulut ja ostohinta halvempi kuin vitosessa eikä silti ihmisiä kiinnosta

              Ja viat tosiaan on perus alustaan liittyvät (nelipyörä ohjauksen takapään servo, ohjaustehostin) sekä moottorin osalta samat kuin muissakin. Mitään sellaista vakavaa en ole maailmalta lukenut eikä itsellänikään ole mitään fataalia ilmennyt vaikka jo lähes 200tkm ajettu.
              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

              Comment

              • juho-85
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 753
                • Pirkkala

                #67
                Originally posted by akzuh View Post
                Kyllähän tämän hintaluokan auto on suht vaikea myydä. Kokeile metsästää Saksa/Latvia/Liettua/Viro halvin järkevä f01, että niin että hinta jää pitkälle alle 30t kokonaisuudessaan niin saa auton liikkumaan. Samat autot pysynyt vuoden alusta nettiautossa mitä selaillut ennen kuin omani hain saksasta, joten liikettä näille ei ole. F10 liikkuu varmasti paremmin.
                Tiedossa on toki se, että pienemmät korimallit liikkuu paremmin.
                Joku perversio näihin seiskoihin aina ollut ja nyt olisi tämäkin korimalli koettava
                Mitään halvinta pommia en ole hakemassa, vaan hyvällä historialla ja hyvillä varusteilla olevaa.
                Kun auto vaan tahtoo vaihtuu alle vuoden välein, niin totta kai tulee myös mietittyä eteenpäin myyntiä.
                F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                Tilattu i4 M50

                Exät:
                e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                Comment

                • juho-85
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 753
                  • Pirkkala

                  #68
                  Originally posted by Boiga View Post
                  Bensana ei varmaan siksi tarjontaa kun ei näitä pihalle kehtaa kovin moni ostaa seisomaan, eli ajoon ja silloin diesel vaihtoehto... Jälleen myyntiä todella vaikea ennustaa, heikosti tuntuu liikkuvan ja omaakin kun hetken kaupittelin omasta mielestä järki hintaan verrattuna muihin (varusteet km ja huollot huomioiden) ei kysyntää ollut mutta haaveilijoita ja kuolaajia sitäki enemmän.

                  F01 on yllättävän aliarvostettu malli kun ottaa huomioon että viat vastaa F10 mallia pääosin ja vakuutus/veroissa hinnat käytännössä samat, seiskassa paikoin jopa halvemmat. Eli käyttökulut ja ostohinta halvempi kuin vitosessa eikä silti ihmisiä kiinnosta

                  Ja viat tosiaan on perus alustaan liittyvät (nelipyörä ohjauksen takapään servo, ohjaustehostin) sekä moottorin osalta samat kuin muissakin. Mitään sellaista vakavaa en ole maailmalta lukenut eikä itsellänikään ole mitään fataalia ilmennyt vaikka jo lähes 200tkm ajettu.
                  Tuosta sinun auton rakentelutopicista tämä kuume on itseasiassa lähtenyt ja tarkkaan on tullut seurailtua nyt noita kaikkia f01 showroomeja.
                  On muuten todella hieno päivitys nuo 760i ulostulot ja hyvin sopii ne uusimmat vanteesi myös

                  Itsellä tulee noin 10tkm vuoteen ajoa, joten ei paljoa väliä onko bensa vai diesel.
                  Tähän mennessä kaikki bemarini on ollut bensakoneella, joten todennäköisesti pysyn siinä nytkin
                  Lisäksi tuo 740i moottori on jo tuttu edellisestä 335i ja tykkäsin tuosta koneesta kovasti. Tuskin tässä koneessa juuri eroa on vaikka teholukemissa 20hp on eroa 335i vs 740i.

                  Tuleeko mieleen muita tämän korimallin tyypillisiä vikapaikkoja?
                  F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                  Tilattu i4 M50

                  Exät:
                  e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                  Comment

                  • Boiga
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 1773
                    • Ylöjärvi

                    #69
                    Alustassa etualatukivarret vissiin on aika kulutus tavaraa? sekä pallonivelet mutta ovat aika normi hintaisia (joku 150-190e per etualatukivarsi riippuen mistä ostaa). Ne on seiskassa siis omansa, sitten ilmeisesti johtosarja vikoja on penkeissä (myös f10 vaivaa jonkin verran sama), mulla on korkeapaine pumppu hajonnut omasta mutta harvemmin niitä on itsellä tullut vastaan, ja sama tekniikka kuin muissakin (ja tietenkin bensaan pätee samat ohjeet että sama ongelma kuin muissakin vastaavissa kun käytännössä lähes sama pata).

                    Eihän se ole kuin koettaa sellaisen 740i tuoda, kyllä niistä on aina eroon päässyt ennemmin tai myöhemmin Ja hieno vehje tuollainen yksinkertaisesti on! ja näköjään toi mun auto on innostanut aika montaakin kun lueskellut täältä, kiitokset kaikille kunniasta
                    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      #70
                      Jännä juttu, että te ostatte noita dieseleitä. Mulle ei käy millään ja ajelen kumminkin aika paljon. Dieseleistä mun mielestä, siis mun mielestä, joka ei tietenkään ole tosi, iso osa nilkuttaa eteenpäin joku vikamoodi päällä. Vapari, tarpeeksi iso, on pitkässä juoksussa osoittautunut minun kohdalla halvemmaksi, kuin 6,3 litran keskikulutus.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • juho-85
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 753
                        • Pirkkala

                        #71
                        Originally posted by Boiga View Post
                        Alustassa etualatukivarret vissiin on aika kulutus tavaraa? sekä pallonivelet mutta ovat aika normi hintaisia (joku 150-190e per etualatukivarsi riippuen mistä ostaa). Ne on seiskassa siis omansa, sitten ilmeisesti johtosarja vikoja on penkeissä (myös f10 vaivaa jonkin verran sama), mulla on korkeapaine pumppu hajonnut omasta mutta harvemmin niitä on itsellä tullut vastaan, ja sama tekniikka kuin muissakin (ja tietenkin bensaan pätee samat ohjeet että sama ongelma kuin muissakin vastaavissa kun käytännössä lähes sama pata).

                        Eihän se ole kuin koettaa sellaisen 740i tuoda, kyllä niistä on aina eroon päässyt ennemmin tai myöhemmin Ja hieno vehje tuollainen yksinkertaisesti on! ja näköjään toi mun auto on innostanut aika montaakin kun lueskellut täältä, kiitokset kaikille kunniasta
                        Sama homma ollut noissa alustoissa ainakin e38 kopasta asti, ellei aina. Painava auto tahtoo syödä noita tukivarsia todella nopeasti.

                        Parista 740i:stä on jo vääntö käynnissä välittäjän välityksellä Saksasta, mutta vielä ei ole sitä täydellistä löytynyt. Näissä 740i on jopa saksassa yllättävän vähän vaihtoehtoja silloin kun pitäisi olla jonkun verran varusteitakin.
                        Lisäksi vielä saisi mielellään olla ennen 4/2009 rekisteröity, niin säästäisi veroissa 1500-2000€.

                        Itsellä ainakin aktiivivakkari, comfort penkit ja dynamic drive pakolliset, sekä tumma ulkoväri. tuuletus penkeissä, HUD, soft close ovet ja professional hifit olisivat sitten vielä mukavaa plussaa.
                        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                        Tilattu i4 M50

                        Exät:
                        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                        Comment

                        • Boiga
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 1773
                          • Ylöjärvi

                          #72
                          Originally posted by TFV View Post
                          Jännä juttu, että te ostatte noita dieseleitä. Mulle ei käy millään ja ajelen kumminkin aika paljon. Dieseleistä mun mielestä, siis mun mielestä, joka ei tietenkään ole tosi, iso osa nilkuttaa eteenpäin joku vikamoodi päällä. Vapari, tarpeeksi iso, on pitkässä juoksussa osoittautunut minun kohdalla halvemmaksi, kuin 6,3 litran keskikulutus.
                          Makuasioita ja itsellä tuo alle 5 matkakulutus oikein nätillä jalalla kuitenkin puoltaa dieselin puolelle eikä keskikulutus isommallakaan kaasulla ole yli 8 mennyt seka-ajossa. Kyllähän bensiini moottorin luonne on erilainen kuin dieselin ja siitä on huono vääntää, itsekin tykkään v8 luonteesta mutta ainakin vielä dieselit olleet itsellä huolettomia ja bensiinit melkein enemmän vikaisia (okei, huonoja harraste bensoja ollut kun joutunut muiden juttuja korjaamaan).

                          Varusteista katsoisin tärkeäksi seuraavat:
                          -Sport ratti (se on vain vajaan näköinen se perus)
                          -Hud (tulee edes se nappirivi ratin viereen sekä on tuo turvallisuustekijä)
                          -comfort penkit (lämmitys pakollinen, hieronta vaaleessa ja ilmastointi mustassa plussaa)
                          -EDC alusta/adaptive drive vai mikä se on alustan säädöt ja 4 pyörä ohjaus (tekee isosta autosta nautinnollisen ja ketterän kun tuo alusta on parasta)
                          -Logic7 hifit (hiljaisessa autossa musiikin kuuntelu on nautinnollista)
                          -Aktiivi vakkari (näkee ratin napeista ja tutkasta keulassa)

                          lisänä toki CA sekä imuovet ja automaatti takaluukku, kaistavahti ja kaistanvaihto avustin sekä peruutuskamera (sivu kamera aika turha). Noi helpottaa elämää omalta osalta mutta eivät todellakaan pakollisia. Ja taaksehan saa ny mitä vaan mutta itsellä ei ole ollut vielä tilannetta että takana olijoille olisi pitänyt saada hiluja, vanhempien lapsien kannalta ehkä dvd ja penkin lämmittimet?

                          Mitä enemmän hiluja sitä enemmän se seiskalta tuntuu eikä noissa varusteissa oikein isompia vika paikkoja ole kuin perus CA oven kahvat hajoilee.
                          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                          Comment

                          • pwd83
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1004
                            • Espoo

                            #73
                            Parin päivän kokemusta 09 111tkm ajetusta suomi 730d:stä

                            Yleis fiiliksiä:

                            Menee pienellä kulutuksella!

                            Kuuspykäläinen laatikko toimii omasta mielestäni hienosti!

                            Hiljaisuus 10+ (renkaina tuliterät contin sport contactit)

                            Ulkonäkö todella upea omaan silmään!



                            Varusteista fiiliksiä:

                            Comfort jakkarat.
                            En ymmärrä miten olen osannut elää ilman!

                            Hifipaketti.
                            Soi hyvin vaikkei logic 7 olekkaan.

                            Imuovet.
                            Hassu varuste... en osaa sanoa pidänkö vai en!

                            Taka comfort sähköpenkit.
                            No en tiedä tulenko koskaan istumaan, mut onhan toi huikee vaan siks et tietää et löytyy sun autosta

                            Sähkö-takaluukku.
                            Älyttömän mukava varuste!


                            Vikoja mitä olen havainnut.

                            Pientä tärinää jarruttaessa ja epätasaisuuksien yliajo tilanteissa!
                            Tukivarret vaihdettu mut ilmeisesti muualla väljää!

                            Radio kuuluu huonosti!

                            Apparin imuovi ei toimi yhtä herkästi kun muut!

                            Apparin penkin polvitaipeentuki ei liiku vaikka sähkömoottori pyörii hyvin.


                            Eli siinä vähän juttuja mitä voi löytyä 100tkm ajetusta suomi seiskasta!

                            Saa laittaa ehdotuksia noihin vikoihin myös

                            Comment

                            • Ale-ksi
                              BTCF Member
                              • Dec 2011
                              • 275
                              • Finland

                              #74
                              Originally posted by pwd83 View Post
                              Apparin penkin polvitaipeentuki ei liiku vaikka sähkömoottori pyörii hyvin.


                              Tuolta vinkkiä tähän ongelmaan.

                              Comment

                              • pwd83
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1004
                                • Espoo

                                #75
                                Originally posted by Ale-ksi View Post
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=276024

                                Tuolta vinkkiä tähän ongelmaan.
                                Kiitos

                                Jos löytyy joku pääkaupunkiseudulta joka voi ton mulle korvausta vasten vaihtaa niin olisi kiva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎