Announcement

Collapse
No announcement yet.

2012 F01 730dA ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BusaTomppa
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 16

    2012 F01 730dA ei käynnisty

    Moro!
    Auto pari viikkoa sitten torstaina ajossa ja toimi normaalisti. Perjantaina aamulla ei enää käynnistyny. -> Akku ensimmäisenä vaihtoon. Ei käynnisty.
    -> Hinurin lavalla pajalle, jossa autossa hehkuista rele ja pari tulppaa anto vikakoodia. -> Vaihdettu ja ei käynnisty. Spetke totesi koneella, että dieselin commonrail paineet nollassa ja saattaa käydä 150-300bar hetkellisesti aina silloin tällöin. -> Suuttimet eivät kuitenkaan vuoda. Kolme suutinta rupesi antamaan vikakoodia, mutta toimivasta autosta suuttimet tilalle ja edelleenkään ei käynnisty. Kokeiltu myös minun autosta releet ym. anturit polttoainepuolelta toiseen autoon, joka käynnistyy noilla mun kilkkeillä. Polttoainetta tulee tankilta 4bar paineella, joten siellä pumppu toimii. Korkeapainepumppu pyörii myös startatessa.
    Nyt alkaa olla vaihtoehdot vähissä ja epäillää moottorin ECU boxia. Voiko vika olla vielä jossain muualla vai tilataanko boksi varmuuden vuoksi?
    Last edited by BusaTomppa; 14-03-2018, 18:57. Reason: Lisätty tarinaa.
    Busanistit +200mph Club Finland

    Hayabusa -10
    530e G30 -19
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Mitä koodia suuttimet antaa? Mitä jos nuo kolmen suuttimen putket tulppaa ja käynnistää, nouseeko paineet sitten? Onko autossa softa, jos on, kenen? Onko koitettu laittaa vakio?

    Uutta ecua ei kannata ihan arvalla ostaa, mielummin sitten käytetyllä testaa.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      #3
      .
      Tarkastakaa nyt ensin vaikka, railpaaineen säädin, - anturi, määränsäädin ja korkeapainepumppu.
      Onko polttoainesuodatin tukossa.
      Onko imusarjan sammutusläppä auki.
      Onko egr-venttiili rikki ja auki.
      Kokeileppa toisella avaimella.
      Tuleeko pakoputkesta mitään henkeä ulospäin tartatessa.
      Tunnistaako auto, että jarrua painetaan.
      Tunnistaako auto, että vaihde on parkilla.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • jhelen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2015
        • 248
        • Ulvila

        #4
        Terve
        Ihan vaan omana kokemuksena. Auto ajosta sammuksiin tauon ajaksi ja sen jälkeen ei mitenkään käyntiin. Vikana oli vaihdekeppi sport/manuaali puolella. Takaisin D-puolelle ja heti käyntiin. Miksi noin teki, enpä tiedä.
        Jarno

        Comment

        • BusaTomppa
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 16

          #5
          ECU oli paskana, kuten kaveri meinasikin.
          Busanistit +200mph Club Finland

          Hayabusa -10
          530e G30 -19

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1259
            • Kainuu

            #6
            Originally posted by BusaTomppa View Post
            ECU oli paskana, kuten kaveri meinasikin.
            No mutta aika harvinainen vika kait eli ei nuo aiemmat neuvot hukkaan menneet.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎