Tuli tuossa syksyllä hommattua 2011 vm. 750i xDrive... Kiesi seisoi kolmisen viikkoa tässä alkutalvesta odottamassa talvirenkaita, jonka jälkeen startatessa ilmoitti, että "battery discharge when stationary" ja että turhat sähkölaitteet on sammutettu. Tätä viestiä vahvistamaan syttyikin sitten neljä miljoonaa merkkivaloa ja OBD-skannerilla kuusi miljoonaa vikakoodia.
Kysymys kuuluu, korjaantuuko ongelma ihan vain akun lataamalla itsestään, vai täytyykö auton sammuttamat härpäkkeet kytkeä jotenkin erikseen päälle?
Toisena kysymyksenä, edellyttääkö akun lataus jotain erikoistoimenpiteitä vai voidaanko akku ladata trickle chargerilla aivan kuten mikä tahansa AGM-akku, eli laturi kiinni, talviasetus päälle ja lataus käyntiin?
Kolmantena kyssärinä, onko F01:ssä konehuoneessa jossakin akun navat tarjolla muiden Bemmien tapaan? Aikani niitä yritin pälyillä, mutta ei ainakaan osunut silmään. Olenko ihan puusilmä vai puuttuvatko ne sieltä ihan oikeasti? :think
EDIT: Sinnehän se oli saunatonttu nuo akun navat konehuoneeseen yön aikana käynyt asentamassa, kun ei eilen löytynyt ja nyt oli ihan nenän edessä.
Kysymys kuuluu, korjaantuuko ongelma ihan vain akun lataamalla itsestään, vai täytyykö auton sammuttamat härpäkkeet kytkeä jotenkin erikseen päälle?
Toisena kysymyksenä, edellyttääkö akun lataus jotain erikoistoimenpiteitä vai voidaanko akku ladata trickle chargerilla aivan kuten mikä tahansa AGM-akku, eli laturi kiinni, talviasetus päälle ja lataus käyntiin?
Kolmantena kyssärinä, onko F01:ssä konehuoneessa jossakin akun navat tarjolla muiden Bemmien tapaan? Aikani niitä yritin pälyillä, mutta ei ainakaan osunut silmään. Olenko ihan puusilmä vai puuttuvatko ne sieltä ihan oikeasti? :think
EDIT: Sinnehän se oli saunatonttu nuo akun navat konehuoneeseen yön aikana käynyt asentamassa, kun ei eilen löytynyt ja nyt oli ihan nenän edessä.
Comment