Originally posted by JaniLap
View Post
F01 nelipyöräohjaus ja takapää jumissa.
Collapse
X
-
-
Tuli korjattua omasta seiskasta tämä HSR toimilaite. Siinä sivussa kesälomaprojektina tein aiheesta elämäni ensimmäisen tubevideon ja laitoin nettikaupan pystyyn.
Tässä tubevideo
Ei tosiaan mikään huikea tuotantolaatu ja monta asiaa jäi kuvaamatta. Jos jollain on korjausta vailla tämä aktuaattori, niin minulla voisi olla mielenkiintoa kuvata aiheesta parempi video.Laita vaikka YV.
Linkki kauppaan sigussa. Suunnittelin tuollaisen kitin, jossa on kaikki tarvittava. Omassa autossa on nyt toiminut hyvin reilun kuukauden. Ennen korjausta HSR ei antanut vielä mitään vikakoodeja, mutta piti ihan kauheaa kitinää esim. parkkihalleissa. Ne holkithan sieltä oli ihan loppu. Kosteus oli päässyt holkin ja rungon väliin ja turvotti holkkia sitä akselia vasten.
Nuo uudet holkit ja se magneetinpidike on tulostettu iguksen itsevoitelevasta liukulaakerimuovista. Sille luvataan 50 kertaa parempi kulutuksenkesto kuin normi ABS.
Rasvaa en myöskään käyttänyt asennuksessa, kun materiaalissa on tosiaan voiteluaineita. Sieltä haitarikumin läpi se kosteus pääsee, eli se kannattaa vetää tiiviiksi ja sinne voisi laittaa vaikka jotain silikonia myös nippusiteen alle.BMW HSR toimilaitteen korjaussarja myynnissä: Lujaparts
👍 1Comment
-
Originally posted by toddpacker View PostTuli korjattua omasta seiskasta tämä HSR toimilaite. Siinä sivussa kesälomaprojektina tein aiheesta elämäni ensimmäisen tubevideon ja laitoin nettikaupan pystyyn.
Tässä tubevideo
Ei tosiaan mikään huikea tuotantolaatu ja monta asiaa jäi kuvaamatta. Jos jollain on korjausta vailla tämä aktuaattori, niin minulla voisi olla mielenkiintoa kuvata aiheesta parempi video.Laita vaikka YV.
Linkki kauppaan sigussa. Suunnittelin tuollaisen kitin, jossa on kaikki tarvittava. Omassa autossa on nyt toiminut hyvin reilun kuukauden. Ennen korjausta HSR ei antanut vielä mitään vikakoodeja, mutta piti ihan kauheaa kitinää esim. parkkihalleissa. Ne holkithan sieltä oli ihan loppu. Kosteus oli päässyt holkin ja rungon väliin ja turvotti holkkia sitä akselia vasten.
Nuo uudet holkit ja se magneetinpidike on tulostettu iguksen itsevoitelevasta liukulaakerimuovista. Sille luvataan 50 kertaa parempi kulutuksenkesto kuin normi ABS.
Rasvaa en myöskään käyttänyt asennuksessa, kun materiaalissa on tosiaan voiteluaineita. Sieltä haitarikumin läpi se kosteus pääsee, eli se kannattaa vetää tiiviiksi ja sinne voisi laittaa vaikka jotain silikonia myös nippusiteen alle.Ei omissa autoissa oo ollut tuota nelipyöräohjausta, niin ei oo päässy siihen asiaan perehtymään. Miksihän nelikko F01 ei oo moista saanut.
Comment
-
Originally posted by teemu.k View Post
Hyvä videoEi omissa autoissa oo ollut tuota nelipyöräohjausta, niin ei oo päässy siihen asiaan perehtymään. Miksihän nelikko F01 ei oo moista saanut.
F01 taisi olla eka bemari mihin nelipyöräohjaus tuli. Vähän se oudolta kuulostaa miksi neliveto tuohon takakääntöön vaikuttaisi. Loppuuko sen aikaisilta prosessoreilta laskentateho.. Ainakin Adaptive Cruise ja Nelipyöräohjaus vaatii tehokkaamman ICM-purkin.
E:Neliveto eikä nelipyöräohjaus
1 PhotoLast edited by toddpacker; 11-09-2025, 18:05.BMW HSR toimilaitteen korjaussarja myynnissä: Lujaparts
Comment
-
Originally posted by toddpacker View Post
Kiitos! On tullut lähes kaikki sinunkin videot katsottua. Erittäin miellyttävää katseltavaa, kun rauhassa ja kunnolla tehdään.
F01 taisi olla eka bemari mihin nelipyöräohjaus tuli. Vähän se oudolta kuulostaa miksi nelipyöräohjaus tuohon takakääntöön vaikuttaisi. Loppuuko sen aikaisilta prosessoreilta laskentateho.. Ainakin Adaptive Cruise ja Nelipyöräohjaus vaatii tehokkaamman ICM-purkin.
E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
Comment
-
Originally posted by IiroU View Post
Eikös tämä ensimmäinen liene ollut E31 850CSi back in the 90s?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_0400
Due to the rarity of AHK, dealers lack knowledge about the system. In case of problems – even simple ones – they usually resort to replacing the very expensive actuator, accumulator and control unit. This forced several owners to disable the AHK system entirely because they couldn't afford the high repair costs. Frequent causes for failures are the use of incorrect hydraulic fluid and leaks in the high-pressure hydraulic piping due to corrosion and lack of maintenance.
BMW HSR toimilaitteen korjaussarja myynnissä: Lujaparts
Comment
-
Originally posted by IiroU View Post
Eikös tämä ensimmäinen liene ollut E31 850CSi back in the 90s?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
👍 1Comment
Comment